Kirjoittaja Aihe: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA  (Luettu 748446 kertaa)

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1901
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2021 : 01.01.2019 - klo:15:15 »
Hyvä systeemi m/
Ei itekkään oikeen luota tohon alkuperäseen systeemiin..
Tohon omaan vanhempaan tulee toinen flekti anturiohjauksella ja toinen hytistä kytkimellä.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10294
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2020 : 01.01.2019 - klo:14:59 »
Meikä kun ei luota tohon alkuperäiseen syylärin tuulettimien ohjaukseen niin olen jo useampiin 3geneihin rakentanut erillisen ohjausysteemin rinnalle. Anturi tulee suoraan syylärin kennoon, systeemissä oleva rele ohjaa alkuperäistä high speed relettä. Releen toimintaa voi säätää toivotun lämpötilan mukaiseksi (potikka) jolla tuuletin lähtee käyntiin. Systeemi tulee alkeperäisen rinnalle joten alkuperäiseen johdoitukseen ei tarvitse koskea muuten kuin tuulettimien alkuperäisten releiden ohjausjohtoihin. GM on mukava kun ohjaus tapahtuu maadoitamalla niin ei tarvitse "hot in run" 12v johtoja vedellä.
Systeemissä on vielä low speed tuulettimen ohjaus joka normisti lähtee käyntiin kun esim ac laitetaan päälle. Meikä on laittanut erillisen ohjauksen "kytkimen" jolla tarvittaessa saan hytistä low speed tuulettimen ohjattua päälle.
Asennan samalaisen systeemin toosan öljyn jäähdyttimen tuulettimelle, no joudun tilaamaan yhden lisää kun ei ollut kuin yksi kitti jäljellä ::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10294
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2019 : 31.12.2018 - klo:17:11 »
Tänään ei ollut hirveesti aikaa, kun tarvitsi etsiä ensin toosaöljyn vuodon lähdettä trans sportista. No ehdin sentää tekee rungon ja moottorin välille maadoituskaapelin. Kyllä niittimutterit on vaan käteviä näissä hommissa m/
Vielä pitäis väsäillä jäähdyttimien tuulettimille sähköt :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10294
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2018 : 31.12.2018 - klo:17:02 »
Tina+liimallinen kutistesukka on oikein hyvä tällaisiin sulakerasioihin ;)
Näyttää hyvältä eikä tule ikinä kosketusvikaa.
Tarttee tehdä näin m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2944
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2017 : 31.12.2018 - klo:14:47 »
Tina+liimallinen kutistesukka on oikein hyvä tällaisiin sulakerasioihin ;)
Näyttää hyvältä eikä tule ikinä kosketusvikaa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10294
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2016 : 31.12.2018 - klo:09:53 »
Hienoa jälkeä, kuten aina.  m/
Älä ala tuusaamaan mitään mössöä liittimien juureen. Menee sun käytössä (tai käyttämättömänä) vuosikymmenet ilman hapettumista  ;)
m/
Lähinnä ajattelin epoksilla vahvistaa liitosta ettei irtoisi tärinästä, no tarttee miettiä uudestaan :)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2015 : 30.12.2018 - klo:23:47 »
Hienoa jälkeä, kuten aina.  m/
Älä ala tuusaamaan mitään mössöä liittimien juureen. Menee sun käytössä (tai käyttämättömänä) vuosikymmenet ilman hapettumista  ;)
Firebird T-top LST '89

Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10294
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2014 : 30.12.2018 - klo:13:56 »
Laitoin tollasen sulakerasian poistettujen johtosulakkeiden tilalle. Tekis mieli vielä valaa epoksilla noin rasian johtojen liitokset ::)  Melkein kaikki pihat olis vedetty, jäljelle ei jäänyt kun moottorilohkon maadoitus ja syylärin tuulettimien kykentä. Etenee hitaasti mutta varmasti ;D
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2553
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2013 : 23.12.2018 - klo:17:57 »
Tuli joskus vähän kiire piiloon akkuliikkeessä kun vein akun navankorjaukseen. Akkumies otti hitsipillin ja alkoi juottamaan uusia napoja :o
Vissiin kuitenkin ties mitä teki...


Mutta tosiaan melkoisia pommeja ovat. Tai lähinnä kertynyt vety.
Vedyssä on voimaa,ja samaten syttymiskynnys on likipitäen olematon.Tuolla työmaalla muutamakaveri on tutustunut noihin ei toivottuihin vetypaloihin/räjähdyksiin.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 488
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2012 : 21.12.2018 - klo:22:17 »
Siirrytään sujuvasti noihin akkuihin niin...
Oma kaava on se että ostan kyykänneen tilalle Bannerin. Joskus jostain Bemaristien keskuudesta suositeltiin... Ja ne kun minun käytössä ei ole vielä koskaan pettäneet niin täytyy jatkaa tällä linjalla. Transun Optima meinas kyykähtää niin siihenkin tuli Banner (made in Austria). Ei ole mainos mutta anyways näin meillä.
Mulla ei ole oikeastaa ollut ongelmia akkujen kanssa jos ei lasketa keltaisia optimi akkuja. Kahden kanssa jaksoin leikkiä reilun vuoden ja sitten luovutin. Eivät kestä jatkuvaa pientä kuormaa ja kun pääsevät hiukankin liian tyhjäksi lataus ei onnistu m-
Latausjännittettä on kyllä syytä seurata m/
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10294
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2011 : 21.12.2018 - klo:20:24 »
Mulla ei ole oikeastaa ollut ongelmia akkujen kanssa jos ei lasketa keltaisia optimi akkuja. Kahden kanssa jaksoin leikkiä reilun vuoden ja sitten luovutin. Eivät kestä jatkuvaa pientä kuormaa ja kun pääsevät hiukankin liian tyhjäksi lataus ei onnistu m-
Latausjännittettä on kyllä syytä seurata m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 698
  • Sukupuoli: Mies
  • V8, only juice&milk come in 2 litres!
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2010 : 21.12.2018 - klo:18:30 »
BMW sähköautoa ei myydä ilman tauostojen tarkarkastusta kelle vaan.  Sen verran iso akku josta sais tehtyä kivan pommin m/
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Co2 päästöt g/km = vähän enemmän kuin meksikonlahden öljyturmassa!
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2944
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2009 : 21.12.2018 - klo:16:47 »
Tuli joskus vähän kiire piiloon akkuliikkeessä kun vein akun navankorjaukseen. Akkumies otti hitsipillin ja alkoi juottamaan uusia napoja :o
Vissiin kuitenkin ties mitä teki...


Mutta tosiaan melkoisia pommeja ovat. Tai lähinnä kertynyt vety.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 47
  • Sukupuoli: Mies
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2008 : 21.12.2018 - klo:16:13 »
Kunnolla räjähtävä akku vie taatusti osan autosta mukana. Mm. työkaveri päätti joskus sulattaa k-auton akun päältä lumet toholla kun akut oli latauksessa... PUTUM! *clap*
Säädöksissä varmaan joudutaan ajattelemaan varman päälle; esim. auto käy tyhjää paikallaan ja ilmanvaihto pois päältä, ja lataussäädin paskana, niin voihan siinä jo vaaralliset määrät kaasua kertyä...
Olin -90 maarakennuskurssilla ja mulla oli ajovuorossa vanha TVH:n Jyry-Sisu, kun siinä hajos lataussäädin.
Akut(2x120Ah) autossa on ihan tehtaan jäljiltä apukuskin penkin alla.

Kipatessa kun painoi kierroksia koneeseen, niin alkoi tuntua että hampaat sulaa suuhun, kun kaasuja kopissa oli sen verran.. :o

Ajoin auton hallille pää ikkunasta pihalla ja mitattiin latausjännite:
Tyhjäkäynnilla tuuppasi 50V, kierroksia ei alettua enää antamaan.. *clap*

Koppia tuuleteltiin hetken aikaa, ennenkuin kiipesin avaamaan pääkytkintä apparin penkin edestä. Silti kytkin ilmeisesti antoi kipinän ja akut räjähti.
Näkö säilyi vain hyvän tuurin takia. \m/ Sattui käsi nimittäin olemaan edessä ja räjähdyksestä lentäneet hapot ja muovinkappaleet repi ranteen, hiusrajan ja huulet riekaleiksi.
Silloinen 94kg hento nuori mies lensi hytistä isojen roskisten yli reilun neljän metrin päähän ennen ensimmäistä maakosketusta.

Auton kopista ei jääny paljon pelastettavaa. Mitä ei hajottanut räjäys, niin hapot hoiteli. Niitä muovinkappaleita oli pystyssä kattopellissäkin.
Mun haalareista ei ollu sairaalakäynnin jälkeen kuin takaosat ja vetoketju jäljellä. ;D Naama oli aika karmea näkönen pari viikkoa, kun tikkejä ja turvotusta oli ihan riittävästi..

On muuten suhtautuminen akkuihin ollu tuon jälkeen vähän varovaista.
1988 Camaro

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2944
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA
« Vastaus #2007 : 21.12.2018 - klo:14:30 »
Juu yritin olla hauska ??? ::) :W


Eipä ole tullut verrattua 3/4-gen koneen paikkaa suhteessa pyörännapaan. Onko niissä eroa? Pohjalevyhän on ainakin rintapellistä taaksepäin sama...
Kutonen on väkisinkin taaempana kun kasi jos loota on samassa kohtaa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07