Kirjoittaja Aihe: Vakio 4g madallus  (Luettu 8476 kertaa)

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3299
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #25 : 03.01.2013 - klo:16:30 »

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3299
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #24 : 03.01.2013 - klo:16:29 »
Repa on pössytelly luonnon omaa hassukaasua safkiksella, mikään muu ei selitä tuollaista tekstiä.
Kyllähän yksi selkeimmistä luonnonlaista on se, että mitä matalampi = sitä parempi.
Tässäkin asiassa voidaan ottaa oppia maailman viisaimmalta kansalta, Meksikolaisilta.

Käsitellään nyt tätä muskeliauto teemaa vielä tarkemmin, tässä on nimittäin havaittu vakavia puutteita jäsenistön keskuudessa. Muskeliautossa on kaksi elintärkeää ominaisuutta. Ei yksi, ei kolme, vaan kaksi ominaisuutta.
Ne ovat... nyt kaikki tarkkana.

Siinä erittäin lyhyt oppimäärä muskeliautojen ominaisuuksista. Nyt nämä tiedot on teille kaikille opetettu ja näitä tietoja tullaan teiltä jatkossa vaatimaan. Älkää siis antako enää yhdenkään muskeliauton mennä pilalle liian korkeana tai mukavana.
Siinähän se raaka totuus, \m/

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10665
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #23 : 03.01.2013 - klo:16:04 »
kilometrin pätkäkö.. \m/ :W

joskus jopa 3 kilsaa  ;D

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7459
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #22 : 03.01.2013 - klo:15:56 »
 m/
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss LS7 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro 250cid -67
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Buick skylark avo 350 -71
- Cadillac escalade 6,2 ESV -08
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- Ford granada 4d v8 -78
- Boss Hoss 5,7 -96 mopo
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB 300 SL tuplaturbo -90
- BMW 320 cabriolet -96
- Polaris 500 traktorimönkijä -13

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6171
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #21 : 03.01.2013 - klo:15:54 »
Suomen tiet on niin surkeassa kunnossa ja varustettu niin monilla hidastustöyssyillä, etten käsitä miksi kukaan voi haluta MADALTAA autonsa ennestään pientä maavaraa. Vakioalustalla on mukava ajella, eikä tarvitse varoa pikku nyppylöitä.

Repa on pössytelly luonnon omaa hassukaasua safkiksella, mikään muu ei selitä tuollaista tekstiä.
Kyllähän yksi selkeimmistä luonnonlaista on se, että mitä matalampi = sitä parempi.
Tässäkin asiassa voidaan ottaa oppia maailman viisaimmalta kansalta, Meksikolaisilta.

Käsitellään nyt tätä muskeliauto teemaa vielä tarkemmin, tässä on nimittäin havaittu vakavia puutteita jäsenistön keskuudessa. Muskeliautossa on kaksi elintärkeää ominaisuutta. Ei yksi, ei kolme, vaan kaksi ominaisuutta.
Ne ovat... nyt kaikki tarkkana.

Ominaisuus nro 1: Teho.
Muskeliauton sydän ja sielu, mahdollisimman suuri polttomoottori on optimoitava siten, että se luovuttaa mahdollisimman paljon tehoa. Moottorin ja auton kaikki muut ominaisuudet on uhrattava tälle ominaisuudelle asian sitä vaatiessa. Lähes poikkeuksetta, pakoäänten on oltava erittäin rajoitetusti vaimennettu.

Ominaisuus nro 2: Ulkonäkö.
Ulkonäköön liittyy useampi seikka, joista muodostuu kokonaisuus nimeltä muskeliauton ulkonäkö. Tärkein näistä ulkonäköön vaikuttavista seikoista on auton maavara. Ja kaikilla vielä muistissa muinaisten Meksikolaisten ajoilta oleva viisaus, mitä matalampi = sitä parempi.
Tähän pätee tismalleen samat prinsipaatit kuin ominaisuus nro 1:seen. Eli kaikki muut ominaisuudet on täysin turhia eikä niitä kuulu olla muskeliautossa. Eli siis kaikenlainen ajomukavuus on uhrattava maksimaalisen mataluuden saavuttamiseksi. Yleensä pelkkä riittävä mataluus riittää antamaan muskeliautolle tarpeellisen ulkonäön, kiitos muskeliautojen suunnittelijoiden. Lokasuojien pullistukset sekä suuret pyöränaukot on jo tehtaalla suunniteltu sitä varten, että ne tullaan tiputtamaan tonttiin. Oikeastaan jokainen muskeliauton omistaja on velvoitettu madaltamaan autonsa, tehdas edellyttää sitä. Jos ajaa vakiokorkuisella autolla tarpeettoman pitkään, tehtaalla on täysi oikeus haastaa omistaja oikeuteen, syytteenä heidän tuotteensa häpäisy ajamalla sitä liikenteessä epäasiallisella maavaralla varustettuna.
Suuret pyöränaukot on myös sitä varten, että autoon saadaan mahdutettua maksimaalisen leveät renkaat ja vanteet. Kirjoittaisin tähän, että eturenkaan leveyden olisi suotavaa olla ainakin 275-leveät, mutta omassa Camarossa on ainoastaan 245-leveät etutassut, joten tulee vaan paha mieli.
Ulkonäköön ei vaikuta maalipinnan kiilto ja virheettömyys. Muskeliauto ei välitä maalipinnasta.

Siinä erittäin lyhyt oppimäärä muskeliautojen ominaisuuksista. Nyt nämä tiedot on teille kaikille opetettu ja näitä tietoja tullaan teiltä jatkossa vaatimaan. Älkää siis antako enää yhdenkään muskeliauton mennä pilalle liian korkeana tai mukavana.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3299
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #20 : 03.01.2013 - klo:15:53 »
on,juuri vedetty uus asfaltti  ;)
jep  m/
kilometrin pätkäkö.. \m/ :W

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10665
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #19 : 03.01.2013 - klo:15:40 »
(onko suomessa muunlaista)
Vakioalustalla on mukava ajella, eikä tarvitse varoa pikku nyppylöitä.

on,juuri vedetty uus asfaltti  ;)
jep  m/
« Viimeksi muokattu: 03.01.2013 - klo:15:52 kirjoittanut Chevy »

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3299
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #18 : 03.01.2013 - klo:15:22 »
Kuin niin 245 eikö laki hyväksy 255?
hyväksyy toki, mutta auto vetelee vaikka kuin hyvin
ois etupää säädetty, nää meidän ajourat... :W

Poissa sineentaivas

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #17 : 03.01.2013 - klo:15:08 »
Katsojan silmissä mun mielestä tuo sininen näyttää paremmalta madallettuna ei muuten.

Poissa repa

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5369
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #16 : 03.01.2013 - klo:13:59 »
Kuin niin 245 eikö laki hyväksy 255?
Tuota tuota.
Minulla on -00 Z28 camarossa kesärenkaina edessä ja takana 275/35-18 Vredensteinit ja vanteet mielestäni 9.5" leveät. Ei ole madallettu.  Ohjaus vetelee ikävästi uraisella asvaltilla (onko suomessa muunlaista).
Talvirenkaat on Nokian Hakka 4 245/40-18 edessä ja takana ja on todella mukavat ajaa, ei vetele mihinkään suuntaan.
Alusta on normaalikorkeudessa ja muutenkin vakio.
 
Renkaat muuten poikkeavat leveytensä puolesta aika paljon ihan merkistä riippuen ja sama nimelliskoko voi toisilla merkeillä olla huomattavasti leveämmän näköinen. 
Suomen tiet on niin surkeassa kunnossa ja varustettu niin monilla hidastustöyssyillä, etten käsitä miksi kukaan voi haluta MADALTAA käyttöautonsa ennestään pientä maavaraa. Vakioalustalla on mukava ajella, eikä tarvitse varoa pikku nyppylöitä.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2013 - klo:17:36 kirjoittanut repa »

Poissa sineentaivas

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #15 : 03.01.2013 - klo:13:44 »
Kuin niin 245 eikö laki hyväksy 255?

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3299
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #14 : 03.01.2013 - klo:13:08 »
Olishan nuo 255 edes pikkusen leveemmät eteen ainaskin jos sit ettis käytettyä 275 tai 285 taakse? mitä sinä tuumit tuosta 1.7 madalluksesta noin levelle vanteille mahtuuko pyörimään edessä kenties?
245 leveämpää ei kannata eteen laittaa ainakaan jos saamessa ajelee, :W

Poissa Woodpecker

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 282
  • Sukupuoli: Mies
  • -99 Camaro LS1+aut
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #13 : 03.01.2013 - klo:12:02 »
Edessä 245/45R18
Takana 285/30R19
Madallettu niin paljon kuin laki sallii
Mahtuu

Oikeassa autossa on jäykkä taka-akseli, automaatti vaihteisto ja 16 venttiiliä

Poissa airbrush 1

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 159
  • Sukupuoli: Mies
  • 95 firebird v6
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #12 : 03.01.2013 - klo:10:05 »
245 45 18 on alla takana 8,5 ja edessä 235 45 18 8tuumaa tällä hetkellä itellä alla isommat ja leveemmät menis
ja mahtus ihan hyvinki


Poissa sineentaivas

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio 4g madallus
« Vastaus #11 : 03.01.2013 - klo:08:48 »
Mulla oli aikanaan 00 Z28:ssa vahan aikaa juurikin 245/45-17 yhdeksan tuuman vanteilla ja ainakin meikalaisen silmaan ne nayttivat silta kuin ne voisivat poksahtaa pois vanteelta milloin hyvansa. Liian kapeat.

Mutta kylla nuo ehdottamasi koot siis kylla menevat noille vanteille ja niilla voi ajella, mutta mutta...
Olishan nuo 255 edes pikkusen leveemmät eteen ainaskin jos sit ettis käytettyä 275 tai 285 taakse? mitä sinä tuumit tuosta 1.7 madalluksesta noin levelle vanteille mahtuuko pyörimään edessä kenties?