Kirjoittaja Aihe: -89 vakio ecm vikojenluku?  (Luettu 1458 kertaa)

Poissa 5,7

• Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
    • kuvablogi.com
Vs: -89 vakio ecm vikojenluku?
« Vastaus #4 : 23.05.2013 - klo:10:10 »
mulla on tällänen kaapeli: "Cable with both molded connectors (OBDI and OBDII-style) - I call it an OBD-Y , approx. 13 ft. in length (RS232) or 9 ft in length (USB)
Recommended for shops that service multiple cars"
ja tietokoneessa win7.

löysin tällaisen tekstin: "Older 160 baud ALDL cars (such as early TPI's like GM 1227165 ECM, 1986-89 5.0 and 5.7 V8's) will require a 10Kohm resistor to be plugged in between pins A and B on the 12 pin ALDL connector in order to put the car into "ALDL mode" and have the serial data start flowing."
eli pitää mun laittaa a&b navan väliin 10kohm vastus että alkaa homma toimia kun mulla ainakin on tuo boksi? ja mikä nyt pitää wilaldl ohjelmassa laittaa kohtaan baud? mulla oli se 2400 mutta pitääkö olla jokin muu.

toisaalta winaldl sivulta löytyy teksti: "With this resistor installed the interface will NOT work with fuel injected vehicles. This resisror should ONLY be used with some carbed vehicles that does not work with the standard interface. If you need this resistor then you probably have to use the 4800 baud setting in the configuration too. "
« Viimeksi muokattu: 23.05.2013 - klo:10:14 kirjoittanut 5,7 »
Camaro 350tpi -89

Poissa 5,7

• Käyttäjä
    • kuvablogi.com
« Vastaus #3 : 22.05.2013 - klo:19:46 »
manuaalisesti kun laittaa pinnin a&b navan väliin tulee joskus kerran se 12 koodi ja jää valo palamaan useinmiten se valo vain palaa. piuhalla  koitin niin että virrat off, piuha kiinni autoon ja koneeseen, winaldl päälle oikea boksin koodi ohjelmaan, täplä metric kohtaan, baud = 2400 ja com port = com 3 ja lukee ok sitte virrat päälle mutta mitään ei tapahdu näytöllä ?? pitääkö sielä dataloggerilla hakea jotain? käynnissä ei näy mitään arvoja ym..
Camaro 350tpi -89

Poissa Fenix

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #2 : 20.05.2013 - klo:21:21 »
OBD portin a ja b nastojen väliin rautalankaa virran ollessa pois.
Laita virta päälle (älä starttaa)
Kun yhteys saavutetaan alkaa ses merkkivalo morsettaa kolme kertaa 12.
Eli väläys, tauko, väläys väläys.
Tämän jälkeen pitäisi samaan tyliin tulla perään vikakoodi ulos.

Tässä automallinen vikakoodi lista ja ohjeet:
http://www.troublecodes.net/GM/

edit. ups nyt tuli rautalanka ohje.

winaldl sulla tulee olla valittuna ecm boksin kyljessä oleva numerokoodi ohjelman asetuksissa.
Sekä oikea com port. Oikean portin numeron kohdalla mulla tulee viesti ok (muutoin error)
« Viimeksi muokattu: 12.04.2018 - klo:20:41 kirjoittanut Fenix »

Poissa 5,7

• Käyttäjä
    • kuvablogi.com
-89 vakio ecm vikojenluku?
« Vastaus #1 : 20.05.2013 - klo:20:53 »
käy kohtalaisesti tyhjäkäyntiä ja sietää kaasua ylös asti mutta tien päällä toimii ajoittain mutta vikavalo vilkkuu ja yhtäkkiä syttyy valo ja auto puutuu,  tehoja 1/3 eikä meinaa käydä tyhjäkäyntiä ei myöskään kestä kuin ihan pintakaasua jos antaa enemmän käy kuin saisi liikaa ja tukehtuu. on vaihdeltu autoon vaikka mitä(lähes kaikki sähköosat) ja paremmaksi aina tullut mutta nyt ei osaa edes paikallinen liike auttaa.
osaako joku neuvoa tuon winaldl:n käytön kuin 3vuotiaalle? mitä joka sivulla pitää olla valittuna ja missä tilassa auto ym pitää olla vikoja luettaessa? koitettu on lukea manuaalisesti mutta ei jää mitään muistiin ja koneella en saa mitään ulos..
Camaro 350tpi -89