Kirjoittaja Aihe: 1991 Vetelys "The Black Orange"  (Luettu 173271 kertaa)

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #553 : 30.05.2020 - klo:22:10 »
Aina on jottain pientä... Jonkin aikaa auto on välillä sammahdellut liikennevaloissa ja jossain muissakin tilanteissa. Tuota sattui satunnaisesti ja harvakseltaan, mutta vaikka se ei ajamista varsinaisesti haittaa, ei tuollainen "ominaisuus" kuulu autoon.

Aikani tuumailin ja tutkailin asiaa, mutta ei tullut ratkaisua ongelmaan. Parin päivän reissun jälkeen meni hermot asiaan ja päädyin testaamaan yhden parametrin(!) muutosta lastulle: "IAC Throttle Follower Slope Gain".

Vaikka muutos oli täysin hatusta vedetty, ei ensimmäisellä koeajolenkillä ollut kertaakaan ongelmia sammahtelun kanssa. Liian iso muutoshan olisi taas tehnyt sen, että kierrokset olisivat jääneet "roikkumaan" ylös eikä kone olisi palannut tyhjäkäynnille. Nyt stetson-menetelmä näytti sattuvan melko hyvin kohdilleen. Päätin seurailla tilannetta ja tehdä tarvittaessa hienosäätöä.

...mutta eipä ollut iloa yhtä reissua enempää. Sammahtelu jatkui taas muutaman kerran eri tilanteissa, joten täytyisi ottaa logia ajosta, että näkisi, mitä moottorissa/antureiden arvoissa tapahtuu juuri ennen sammumista. Tuohon sammumiseen liittyy liikennevaloissa seisoessa sellainen omituisuus, että saavuttaessa valoihin, tyhjäkäynti putoaa ensin jonnekin 550-600 rpm tienoille (vaikka asetus on 800 rpm) ja vähän ajan päästä (vaivalloisen tyhjäkäynnin jälkeen) auto sammuu. Heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti on taas siellä 800 rpm tienoilla ja pysyy siellä.

Tänään sain vihdoin otettua logia ja nopeasti kävi selväksi, että IAC siellä kiukkuilee. Tyhjäkäynnillä ilman ilmastointia IAC pysytteli vähän toisella sadalla(!) ja ilmastoinnin kanssa 140-160 (maksimi). Selkeä syypää löytyi siis heti ja sitten olikin selvitettävä, onko IAC todellakin lähes auki vai luuleeko tietokone vain sen olevan lähes auki. IAC-venttiilillähän ei näissä melkein museovehkeissä ole mitään takaisinkytkentää tai "feedbäkkiä", mistä tietokone tietäisi venttiilin todellisen asennon.

Sammutettaessa kone tietokone kyllä ajaa oletuksena venttiilin maksimisasentoon (160), mutta mistään ei tule varmistusta siitä, tapahtuuko näin oikeasti. Seuraavalla käynnistyksellä tietokone olettaa, että IAC-venttiili lähtee liikkumaan "täysin auki"-tilasta ja sitten voidaankin olla tilanteessa, että venttiilin fyysinen paikka on jotain ihan muuta kuin mitä tietokone luulee.

Tällä perusteella ajattelin puhdistaa IAC:n ennen mitään säätötoimenpiteitä, jos vaikka venttiilin kara olisi saanut sen verran karstaa pintaansa, ettei askelmoottori toimisi enää luotettavasti. Homma on melko suoraviivainen pura-kasaa -operaatio: Läppärunko irti, että pääsee itse IAC-venttiilliin kiinni, irroittaminen vaatii 32 mm avaimen. Sitten, kun IAC-venttiili on irroitettu läppärungosta (ja myös sähköliitin on irti), kannattaa yhdistää ALDL-liittimen A- ja B-nastat (aivan kuten vikakoodien luennassa) ja kääntää virrat päälle. Tällä saadaan IAC-moottorille ohjaus (oliskohan ollu 30 tai 45 sekkaa?), minä aikana moottori työntää karaa ulospäin. Tässä on ihan riittävästi aikaa hiippailla sähköliittimen luo, kytkeä IAC takaisin sähköön ja odotella, että moottori työntää karan ulos asti. Karan jousi on sen verran hento, että kara ei lennähdä mihinkään kauemmas, vaan putoaa kämmenelle ihan siististi.



Likaiselta näyttää, puhdistetaan. HUOM! puhdistukseen täytyy käyttää "Carburettor cleaner":iä tai vastaavaa, muilla litkuilla IAC on isolla todennäköisyydellä entinen.



Muutama suihkautus litkua ja kas kummaa, löytyy muitakin värejä kuin mattamustaa:



Puhdistuksen jälkeen kannattaa tietenkin vielä paineilmalla suhauttaa osat varmuuden vuoksi. Kasatessa kara työnnetään varovasti nitkutellen ja hyvin pienellä voimalla takaisin koloonsa. Service manuaalissa on mainittu maksimiulkonema karan kärkeen mitattuna, joten ihan summanmutikassa ei kannata venttiiliä sulloa takaisin.

Kasauksen jälkeen pitää vielä nollata tietokoneen näkemä karan asento ja tämän jälkeen auto kävikin siistiä tyhjäkäyntiä, IAC:n lukemat 15-20 ilman ilmastointia ja ilmastoinnin ollessa päällä (magneettiventtiili kytkeytyneenä) 55-60, joten läppien asentoon (ja sitä kautta TPS:n säätöön) ei tarvinnut kajota.

Parin tunnin testilenkillä tyhjäkäynnin ongelmia ei enää esiintynyt, mutta odotellaan nyt tuloksia vielä toiseltakin päivältä.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #552 : 22.01.2020 - klo:18:37 »
Lämppärin puhallin toimi reilut pari kuukautta, kunnes ensin hiljeni ihan tyystin ja sitten alkoikin puhaltaa jatkuvasti täydellä teholla. Puhallin jäi päälle, vaikka käänsi virrat pois päältä ja otti avaimen vois virtalukosta. Olihan se tietysti parempi vaihtoehto kuin ettei puhallin pyöri ollenkaan, mutta melko epäkäytännöllistä, kun puhaltimen sai pois päältä vain nyppäisemällä jommankumman blower control modulen liittimistä irti.

Service Manualin ohjeista ja juubituubista https://www.youtube.com/watch?v=IlkZt9kOhYY viisastuin sen verran, että blower control module tuntui todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Pistäydyin pikapikaa VetteManin tiluksilla testaamassa '89 purkuauton modulin ja sillä puhallin toimikin aivan normaalisti, vaikka monissa paikoissa listataan yhteensopivuudeksi 90-92. Samalla sain sosialisoitua '89:n johtosarjasta ehjät liittimet.

Pientä eroa toki löytyi, '89:ssä liittimet ovat toisin päin (ja kannesta puuttui pieni pala, jonka takia piti käyttää '91:n kantta)



...lisäksi jäähdytyselementti oli isompi kuin '91:ssä ja halusin lisää varmuusvaraa pitämällä tuon isomman



Irroitin vielä modulin jäähdytyselementistä, puhdistin vanhat piitahnat pois ja laitoin uudet piitahnat. Itse moduli oli ihan sama numeroinnin perusteella.



Uudemmassa kannessa piti vanhemmalle jäähdytyselementille tehdä kiinnitysreiät "kannen" toiselle sivulle (huomaa tiivisteellä tukitut reiät liittimien "alapuolella" ja isomman jäähdytyselementin kiinnitysruuvit "yläpuolella" vähän eri leveydellä).



Tällä alkoi puhaltimen nopeussäätö taas toimimaan normaalisti.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #551 : 04.12.2019 - klo:21:55 »
no pikkusen on ristikkoon päässy tulee "käytön jälkiä"

Kumma homma... :o näinkin hellävaraisella ajotyylillä  :W
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5324
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #550 : 28.11.2019 - klo:23:50 »
no pikkusen on ristikkoon päässy tulee "käytön jälkiä"
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #549 : 28.11.2019 - klo:14:14 »
Joskus syyskuun loppupuolella alkoi takaoikealta kuulua omituista klonks-ääntä, esim. pienessä nopeudessa moottorijarrutuksen vaihtuessa veto päällä -moodiin ja toisipäin. Arvelin ristikoiden olevan vähän elämänsä ehtoopuolella ja pitäydyin hyvin maltillisessa auton käytössä pyrkien minimoimaan ajot.

Käväisin kuitenkin jossain vaiheessa lokakuun alkupuolella pikaisesti tallilla varmistamassa diagnoosin oikeaksi. Kuvaan oli hieman vaikea saada näkyviin, mutta selkeä lonkse tuli vetarin ulommasta ristikosta:



Ulkoistin vaihto-operaation lokakuun lopulla vapaa-ajan vähäisyyden vuoksi Vettepeikolle ja näyttäisi vaihtoraja ylittyneen... kupit rikki ja lukkorengas puoliksi irti:



Toiselta puolelta oli jo puolet lukkorenkaasta ehtinyt kadota jonnekin maailmalle:



Mutta homma tuli kuntoon pikaisesti ja uskalsi taas ajella ihan normaalisti. Talvirenkaat piti kyllä käydä vaihtamassa alle viime viikonloppuna ja samalla tuli putsattua kiukutteleva ABS-anturi, niin ei sytyttele enää SERVICE ABS-valoakaan :)
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #548 : 04.09.2019 - klo:13:46 »
Lainaus käyttäjältä: Yorcci
Lisää mittailua, testailua, sähkökaavioiden tuijottelua, nenän kaivamista ja pään raapimista, kunnes viimein nyppäisin OPS:n liittimen irti ja siihen loppui ongelmat. Mittailin vielä vähän ja varmistuin asiasta: Oil pressure switch oikosulussa. Liitin irti auto lähti käyntiin ja toimi ihan normaalisti, paitsi että öljynpainemittari oli ihan tapissa. Uutta mötikkää vaan tilalle ja puuhakilvillä korjaamon ja kodin välistä sukkulointia viikonlopun ajan. ECM:lle ja ja OPS:lle menevään johtoon riitti tämän jälkeen 5 A sulake...

Aika selkeä oikosulku siellä tosiaankin oli:



Mutta eihän tässä niin helpolla pääse nautiskelemaan toimivasta autosta...

Lainaus käyttäjältä: Yorcci
Ilmastoinnin lauhdutinkennoa kokeilin korvata käytetyllä (=halvalla), mutta vaikka se oli toimivana purettu ja testatessa piti n. 7 bar painetta vuotamatta, niin ilmeisesti työpaine oli sitten sen verran kovempi, että ei ollut kuin yhden päivän ilo toimivasta ilmastoinnista. Viikonloppuna oli sitten vähän lämmintä ajella Vettemeettiin, mutta katto kontissa oli ihan siedettävää ja muuten auto toimi ihan nätisti. Uusi kennokin tuli toimituksena Vettemeettiin ja nyt pitäisi jostain kaivella ajan lisäksi vähän vielä motivaatiota, että saisi tuon uuden kennon heitettyä paikalleen ja kylmämöhnät sisään.

Eipä tarvinnut vuotokohtia ihmeemmin arvailla...



Kerpele. Työkiireet vaan siirsivät kennon paikalleen laittoa pari viikkoa.



Lueskelin tehtaan manuaalista, että maksimityöpaineet saattavat olla ääriolosuhteissa vajaat 20 bar, joten tehtiin typpipainetesti aiempaa isommalla paineella:



Paine pysyi stabiilina muutaman minuutin ajan, joten tyrkättiin uudet kylmätöhnät sisään. Tämän jälkeen jäähdytyspuoli toimi niinkuin pitääkin ja kompuran työsyklit olivat ihan tehtaan suositusrajoissa, mutta puhallin lopetti toimintansa, vaikka ohjainyksikkö toimi muuten ihan normaalisti. Mittailin mahdollisia vikakohteita Service Manualin mukaan ja ensimmäinen vihje ongelmasta löytyi blower power modulen syöttöjännitteen liittimestä:



Oli pientä kontaktihäiriötä tai oikaria havaittavissa... putsailin ja taivuttelin löystyneen kontaktikynnen parempaan asentoon, mutta puhaltimen toiminnassa ei tapahtunut muutosta.

Kuitenkin, kun puhaltimen ohjauksen sisäänmenoon syötti jännitettä, puhallin lähti toimimaan. Mittailin vielä uudestaan Service Manualin ohjeiden mukaan mahdollisia vikavaihtoehtoja, mutta puhaltimen toimimattomuuden perussyy jäi vianhakukaaviosta huolimatta edelleen vähän epäselväksi.

Seuraava vihje löytyi sitten toisesta blower power modulen liittimestä... Huomasin sattumalta, että kun tätä liitintä väänteli, puhallin lähti päälle ja sammui:



Tuosta kärähtäneestä johdosta kulkee ohjainyksikön "blower feedback input", joten paluujännitteen puute oli ilmeisesti aiheuttanut puolestaan toisessa liittimessä näkyneen jännitteensyötön ylikuormituksen. Putsailin ja taivuttelin liittimen kontaktikynnet parempaan asentoon ja sen jälkeen puhallin lähtikin toimimaan aivan normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2019 - klo:08:53 kirjoittanut Yorcci »
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #547 : 12.08.2019 - klo:16:11 »
Ei se käsijarru kovin kummoiseksi muuttunut pakkauusilla paloillakaan, mutta sen verran tuli konttorilla armoa, että leima lyötiin paperiin viime viikolla. Päästötkin olivat melkein vähäpäästöisen tasolla uusilla 200 cell -kateilla, HC jäi vain vähän yli 100 ppm, kun edellisillä 100 cell -kateilla HC oli reilut 300 ppm.

Kattopalakin oli talven mittaan taas ehtinyt hieman samentua, mutta myllytyksellä palautui sen verran kiiltoa ja läpinäkyvyyttä, että käsittelin toisenkin puolen...



Stealth Ramin mukana tullut termarikoppa oli taas vääntynyt ja tihkui vähän jäähdytinnestettä. Ongelmahan on ollut se, että kiinnityspultit ovat O-renkaan ulkopuolella ja koppa on niin onnetonta materiaalia, että se vääntyy mutkalle ajan myötä. Taas piti oikaista koppa hiomalla ja nyt jätin sitten O-renkaan pois ja leikkasin pari satkua lämpöä sietävästä silikonimatosta koko kopan kokoisen tiivisteen. Viikonloppuna piti vielä vähän kiristää pultteja, mutta nyt vaikuttaisi siltä, että vuoto ei enää vaivaa.

Ilmastoinnin lauhdutinkennoa kokeilin korvata käytetyllä (=halvalla), mutta vaikka se oli toimivana purettu ja testatessa piti n. 7 bar painetta vuotamatta, niin ilmeisesti työpaine oli sitten sen verran kovempi, että ei ollut kuin yhden päivän ilo toimivasta ilmastoinnista. Viikonloppuna oli sitten vähän lämmintä ajella Vettemeettiin, mutta katto kontissa oli ihan siedettävää ja muuten auto toimi ihan nätisti. Uusi kennokin tuli toimituksena Vettemeettiin ja nyt pitäisi jostain kaivella ajan lisäksi vähän vielä motivaatiota, että saisi tuon uuden kennon heitettyä paikalleen ja kylmämöhnät sisään. Tietty sitten vielä kuskin puolelta pitää tutkailla sähköpeilin liikkumattomuutta, mutta sen aika on "joskus"
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #546 : 25.07.2019 - klo:11:12 »
Prkl. Nyt se käy ja kukkuu taas! Olipa vaan savotta setviä vika. Kun silmämääräisesti fusible linkit näyttivät ehjiltä ja luulin turhaan, että se fusible linkin poikki palaminen näkyisi aina myös johdon kuoressa... Kymmenisen vuotta sitten mulla paloi flektiltä fusible link siten, että johdon kuori paloi ihan liekillä ja lopputulos näytti tältä:



...ja nyt sitten ei johdoissa näkynyt mitään päälle päin, joten en osannut epäilläkään, että vika olisi ollut palaneissa fusible linkeissä. :-[

No, oppia ikä kaikki ja kun auto kuoli helmikuussa kesken tyhjäkäynnin pihaan, eikä pakkasilla oikein kiinnostanut setviä vikaa ja muutenkin tuntui olevan "harrastuskiintiö" täynnä, niin jäi sitten niille sijoilleen parkkiruutuun odottamaan inspiraatiota ja motivaatiota. Sen verran sain aika pian selville, että ECM ja CCM eivät juttele keskenään, joten pieni löytynyt motivaatio katosi hyvin nopeasti...

Mutta ihmettelen silti, että kenen insinöörin mielestä tuollainen fusible link on parempi keksintö kuin tavallinen sulake? Fusible linkkejä ei vaihdeta tai korjata tien päällä niin kuin sulakkeita, jos se sattuu kärähtämään hetkellisen ylikuormituksen takia.

Kun nyt sitten kelien lämmettyä alkoi taas vähitellen kiinnostamaan ongelmanratkaisu ja sähkökaavioiden ihmettelyn jälkeen tutkailin noita fusible linkkejä tarpeeksi kauan ihan hypistelemällä ja taivuttelemalla, niin sieltähän löytyi pari johtoa, joissa tuli johtoon terävä taitos => piuha poikki. Toinen oli tuo fusible link A, josta tulee sähköt bensapumpulle, takalasin lämppärille jne., toinen fusible link (oliskohan ollu H?), josta kulkee sähkö ECM:lle kahteen nastaan ja "oil pressure switch":lle



Rapsin kärähtäneet fusible linkit kokonaan pois ja korvasin ne Bilteman sulakepidikkeillä, joihin saa tavalliset lattasulakkeet. Mutta ongelmat eivät loppuneet tähän. Virrat päälle käännettäessä ECM:lle ja OPS:lle kulkeva sähkö poltti 5 A sulakkeen. Vaihdoin 10 A sulakkeen, sekin paloi. Täh? Vielä 15 A sulakekin kärähti, niin uskoin, että jossain täytyy olla oikosulku. Yleismittarilla varmistin vielä, että nimenomaan tästä sulakepidikkeen toisesta puolesta on suora kontakti maihin. Ilmankos sulake palaa...

Lisää mittailua, testailua, sähkökaavioiden tuijottelua, nenän kaivamista ja pään raapimista, kunnes viimein nyppäisin OPS:n liittimen irti ja siihen loppui ongelmat. Mittailin vielä vähän ja varmistuin asiasta: Oil pressure switch oikosulussa. Liitin irti auto lähti käyntiin ja toimi ihan normaalisti, paitsi että öljynpainemittari oli ihan tapissa. Uutta mötikkää vaan tilalle ja puuhakilvillä korjaamon ja kodin välistä sukkulointia viikonlopun ajan. ECM:lle ja ja OPS:lle menevään johtoon riitti tämän jälkeen 5 A sulake...

Löytyi sitten vähän muutakin pientä ongelmaa ennen leimareissua: jarrutehostin vuotaa, käsijarru ei pidä yhtään, jarrupalat ihan finaalissa joka kulmassa, syylärin korkki ei pidä painetta ja ilmastoinnin lauhdutinkenno vuotaa. Ens viikolla on taas lomaa, niin jospa saisi pikkuhiljaa elvytettyä auton leimakuntoon...
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #545 : 24.04.2019 - klo:11:04 »
Mitäs tälle kuuluu?

Ei tällä hetkellä kuulu mitään, kun ei lähde käyntiin... ;D mutta nyt ei vaan jotenkin jaksa oikein harrastaa.

Pihassa makaa ja sen verran jaksoin vikakoodeja tutkailla, että ECM ja CCM eivät juttele keskenään. Todennäköisesti ECM:ssä jotain vikaa. En jaksa uskoa, että ECM:n ja CCM:n välisissä datapiuhoissa olisi ongelma. Pihassa on ollut niin kylmä ropata, että siinä on makoillut pari kuukautta. Jos tuossa vapun jälkeen olisi lämmintä ja saisi jostain kaivettua annoksen motivaatiota, niin voisi nyppäistä ECM:n irti ja tarkistaa, että se saa sähköä ja että maadoitukset on ok. Toinen ECM on varalta lainassa, jos onkin oma pimeänä.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5361
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #544 : 22.03.2019 - klo:14:00 »
Mitäs tälle kuuluu?
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2858
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #543 : 15.11.2017 - klo:21:01 »
Tämmössen tilasin jokuviikkositten,vielä ei ole asennettu.Saas nährä auttaako tohon jakajan "karstoittumiseen"
http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=250473&jsn=7
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #542 : 15.11.2017 - klo:14:51 »
Sen takia noita kuluvia osia pitääkin olla aina hyllyssä valmiina.

No periaatteessa juu, tottakai.

Ja olishan jo dynokokemuksenkin perusteella pitänyt osata varata kansi hyllyyn. Mutku ei. Laturin suhteen sentään olen jo oppinut läksyni ja varalaturi kulkee aina mukana. Tulppia ja tulpanjohtojakin kulkee matkassa, kuten myös HEI-moduuli nykyään. Aiemmin (ennen Stealth Ramia) ei ison HEI-jakajan kanssa ollut koskaan  ongelmia jakajan kannen kanssa kummassakaan Vetelyksessä, niin eihän sellainen tule edes mieleen, että mokoma voisi hajota.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2858
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #541 : 15.11.2017 - klo:13:17 »
Sen takia noita kuluvia osia pitääkin olla aina hyllyssä valmiina.
Nimenomaan m/
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6138
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #540 : 15.11.2017 - klo:11:29 »
Mutta rokkiautosta ei saa akuutin tarpeen iskiessä sitä kantta kotiin alle puoleen tuntiin ;)

Sen takia noita kuluvia osia pitääkin olla aina hyllyssä valmiina.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 700
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #539 : 15.11.2017 - klo:09:15 »
Joo sillä meinasin, kun rokkiautosta saa 2kpl 28€ kotiin(lähipostiin) toimitettuna noita sinisiä.

Mutta rokkiautosta ei saa akuutin tarpeen iskiessä sitä kantta kotiin alle puoleen tuntiin ;)
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm