Kirjoittaja Aihe: 1991 Vetelys "The Black Orange"  (Luettu 174879 kertaa)

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #538 : 15.11.2017 - klo:09:09 »
Samanlainen kokemus MSD:n punaisesta jakajankannesta.
Lähti keskihiili kävelee lyhyessä ajassa ja hyppysähköllä kulki.
Mainitsin asiasta Us-partsissa asioidessani ja Riikonen antoi sinisen kannen tilalle.
Niiden kanssa kuulema vähiten reklamaatioita ja hyvin on itsellä kestäneet m/

Koneen sisäänajossa dynossa lähti kans MSD:n jakajasta keskihiili lomille.

Tää punainen kansi kesti vajaat 50 000 km. Katotaan, miten sinisen kanssa menee.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2866
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #537 : 14.11.2017 - klo:22:24 »
Joo sillä meinasin, kun rokkiautosta saa 2kpl 28€ kotiin(lähipostiin) toimitettuna noita sinisiä.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4708
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #536 : 14.11.2017 - klo:18:49 »
20-25€?

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2866
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #535 : 14.11.2017 - klo:17:43 »
Paljonko usparts veloittaa sinisestä jakajankannesta?
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4708
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #534 : 14.11.2017 - klo:17:03 »
Samanlainen kokemus MSD:n punaisesta jakajankannesta.
Lähti keskihiili kävelee lyhyessä ajassa ja hyppysähköllä kulki.
Mainitsin asiasta Us-partsissa asioidessani ja Riikonen antoi sinisen kannen tilalle.
Niiden kanssa kuulema vähiten reklamaatioita ja hyvin on itsellä kestäneet m/

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #533 : 14.11.2017 - klo:13:58 »
Vähän ennen Corvette Meettiä (elokuussa) huomasin todennäköisen syyn siihen, että imukannen takaosa on jatkuvasti öljyisen kuonan peitossa.



Aiemmin olin vaan olettanut, että jakajan juuresta tunkee vähän öljyä, mutta satuin huomaamaan tämän "hikoilevan" liitoksen regulta lähtevässä bensaletkussa:



Tuon liitoksen kiristämiseksi jakaja on nostettava pois tieltä. Tulpanjohtoja irroitellessani huomasin, että puolalta tulevaan johtoon jäi koko keski nasta hiilineen kiinni :o Pienimuotoisella kikkailulla sain nastan irti johdon päästä ja takaisin jakajaan, mutta kurkistus kannen alle nosti jo hieman reilummin kulmakarvoja. Täältä puuttuu jotain...oleellista?



Joo. "Hyppysähköllä" on menty jo jonkin aikaa, koska toi keskinastan alapuoli on aikalailla sulanut. Eikä se pyörijän yläpuolikaan ihan freesiltä näytä:



Ja tuollakin auto kuitenkin pysyi ihan nätisti käynnissä :o

Eihän siinä muuta kuin uuden kannen metsästykseen perjantaina ennen Meettiin lähtöä. Korvaava kappale löytyikin paikallisesta liikkeestä ja tää näyttää jo sisäpuoleltaan kovasti terveemmältä:



Sieltä jakajan sisältähän se jousen päässä majaileva, kadonnut kontaktiholkkikin löytyi:



...joten Meettiin pystyi lähtemään hieman vähemmän huolestuneena. Ihme ja kumma, autokin tuntui vetävän hieman raikkaammin ylärekisterissä? Olisikohan siinä ollut osasyy, että takarenkaatkin tuntuivat viikonlopun jälkeen hieman 'hilseilevän', vai liekö sitten vaan lähes helteinen auringonpaiste tehnyt tepposensa?



Ainiinjoo. Jäi sitten se jakaja nostamatta ylös, kun tuli vähän tuota muuta ohjelmaa. Mutta tässä jonain päivänä varmaan...

Syyskuun puolivälissä se "jonain päivänä" tuli sitten vastaan.

Jakaja ylös ja bensalinjaa kiristämään. Ongelmana on vaan se, että tuohon hikoilevaan liitokseen ei pääse millään kiinni, koska mikään avain ei mahdu liittimen ja tuliseinän väliin (tilaa ehkä 10-15 cm). Jonkin aikaa nenää kaiveltuani keksin, että löysään regulta lähtevää liitosta, niin saan käännettyä kiristettävän liitoksen 90 astetta, jolloin saan liitoksen parempaan kulmaan, kun avaimella pääsee kiristämään suoraan ylhäältä:



Sitten letku takaisin alkuperäiseen asentoonsa, regulta lähtevän liitoksen kiristys ja seuraavaan asiaan työlistalla: pakopuolen tönäreiden ja parin vahingoittuneen keinun vaihto.

"Lash cap":it ovat toimineet mainiosti, vaikka tönärit ovatkin aavistuksen lyhyet. Kontaktijälki on ollut hieman nafti 7.000" tönäreillä (mikä tuli todettua jo aiemmin tönäreitä mitoittaessa):



Uudet 0.100" pidemmät pakopuolen tönärit paikalleen, pari kierrosta preloadia ja romut takaisin läjään. Testilenkillä kaikki tuntui toimivan ihan niinkuin pitääkin.

Syyskuun loppupuolella n. 1 000 km:n sekalaisten ajelujen jälkeen imukansi on pysynyt edelleen kuivana:



...samalla satunnainen bensankatku autossa tyhjäkäynnillä paikallaan, esim. liikennevaloissa seisoessa on loppunut.

Taas jälkikäteen on tietysti ihan selvää, että lämmin imukansi on haihduttanut tihkuneesta bensasta kaiken haihtuvan aineksen ilmaan ja sitä kautta lämppärin puhaltimen kautta kabiiniin. Imukannen päälle on jäänyt vain tuo ruskea "ylimääräinen kuona-aines", joka on muistuttanut öljyä.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1487
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #532 : 11.07.2017 - klo:15:41 »
Tämä on hyvä Straubin video aiheesta:

https://youtu.be/o5is9BsH5OU
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #531 : 11.07.2017 - klo:14:31 »
tuolla miten piirtää venanpäähän ei ole mitään merkitystä. tärkeämpää on , kun sulla on puolet nostosta pelissä. pitäisi tönärin ja keinun kulma olla 90 astetta.

Tuolle alleviivatulle voisin pyytää hieman perusteluja...

Tästä venttiiligeometrian optimoinnistahan on nämä kaksi koulukuntaa (noston puolivälissä 90 astetta tai sitten kosketus keskellä venttiiliä mahdollisimman kapeana), optimitapauksessa saadaan sama lopputulos. Mutta luulottelen, että hyvin lähelle menee molemmilla metodeilla.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2756
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #530 : 05.07.2017 - klo:23:31 »
tuolla miten piirtää venanpäähän ei ole mitään merkitystä. tärkeämpää on , kun sulla on puolet nostosta pelissä. pitäisi tönärin ja keinun kulma olla 90 astetta.
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1487
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #529 : 05.07.2017 - klo:19:13 »
Ahap, no sitten sen voi unohtaa syynä.

Huonoa tuuria tuntuu olevan ainakin koko rahan edestä.
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #528 : 05.07.2017 - klo:18:51 »
Kuten aikaisemmin kirjoittelinkin niin edelleenkään omaan korvaan SA keinut + quideplatet ei kuulosta hyvältä ajatukselta, ymmärsin aikaisemmin että tässä on molemmat.

Ei ole.

Noi on "fake guide plate":t. Ne on vaan tehtaalla kokoonpanoapuna. Ne eivät toimi guidena.

Ja mä olen tehnyt noihin vielä vingulla ekstratilaa joskus monen monta vuotta sitten, että tönärit eivät missään tilanteessa vahingossakaan ota kiinni noihin.

Jynssääköhän keinun ohjuri keinua eri asentoon kun on jousessa kaikki voimat päällä ja seat asennossa taas quideplate ohjaa taas takaisin vähän eri asentoon ? Onkohan keinun rulla ja laakerit vielä ok.

Toinen SA keinujen ongelma on ymmärtääkseni ollut että jos ei kovilla varveilla venttiilit pysy mukana vauhdissa, niin pahimmillaan voi ne ohjurit käydä venttiilin päällä jolloin kuluu ne ohjurit  sekä venttiilin päät.

Edit. Voin olla väärässäkin mutta tuota yhdistelmää olen antanut itseni oppia välttämään.

Tässä nimenomaisessa yhdistelmässä olet väärässä ;)

Oikeiden guide plate:ien kanssa pitäisi tietenkin käyttää karkaistuja tönäreitä ja ei-keskittäviä keinuja.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1487
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #527 : 05.07.2017 - klo:14:33 »
Kuten aikaisemmin kirjoittelinkin niin edelleenkään omaan korvaan SA keinut + quideplatet ei kuulosta hyvältä ajatukselta, ymmärsin aikaisemmin että tässä on molemmat. 
Jynssääköhän keinun ohjuri keinua eri asentoon kun on jousessa kaikki voimat päällä ja seat asennossa taas quideplate ohjaa taas takaisin vähän eri asentoon ? Onkohan keinun rulla ja laakerit vielä ok.

Toinen SA keinujen ongelma on ymmärtääkseni ollut että jos ei kovilla varveilla venttiilit pysy mukana vauhdissa, niin pahimmillaan voi ne ohjurit käydä venttiilin päällä jolloin kuluu ne ohjurit  sekä venttiilin päät.

Edit. Voin olla väärässäkin mutta tuota yhdistelmää olen antanut itseni oppia välttämään.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2017 - klo:14:36 kirjoittanut jpe »
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #526 : 05.07.2017 - klo:13:02 »
Kyllä se venttiili pyörii siellä lash capin alla varmaankin ihan normaalisti, kun noihin hattuihin on tehty keskelle pienet reiät, joista öljyä pääsee tihkumaan venttiilin pään ja hatun väliin. (Puolen millin välyksellä molemmille puolille jäi kuin jäikin seinämään hieman materiaalia)



Hattujen madalluskin oli ihan passeli, hyvin jää ilmatilaa retaineriin ja lukkoihin:



Koneistuksen jäljiltä piti hieman siivota reunoilta purseita Dremelillä. Onneksi koneistaja teki pienen aputyökalun:



Tuo on tehty tiukalla sovitteella siten, että lash capin joutuu naputtelemaan koloseen, jossa se sitten pysyy paikallaan ja sormet eivät ole vaarassa kulmia pyöristellessä:



Kolo keskellä on tietysti sitä varten, että esim. 5 mm pultilla saadaan napautettua cap irti aputyökalusta:



Jokunen hetkihän siihen kulmien pyöristelyyn hukkui, kun piti hoitaa yläpuolelta keinun hahloon tulevat reunat ja venttiilin varteen tuleva "kaulus", mutta jossain vaiheessa pääsin mittatönärin kanssa tarkistamaan venttiiligeometriaa. Käytin aiemmin hyväksi havaitsemaani metodia, jossa värjäsin tussilla venttiilin pään (tällä kertaa tietysti capin) ja sitten pyörittelin konetta startilla useita kierroksia, jolloin rulla 'puhdistaa' kosketuspinnaltaan tussin jäljen pois.

Vanhoilla 7.000" tönäreillä tilanne näytti ihan siedettävältä 2 kierroksen preloadilla:



Mutta 7.100" pituudella kuluma siirtyi hieman paremmin täysin symmetrisesti keskelle hattua, vaikka itse kosketusjälki pysyi yhtä leveänä:



Pidemmällä tikulla kosketus siirtyi ulkoreunaa kohden, joten löin vanhoilla tönäreillä vehkeen nippuun ja ajelen noilla, ja vaihdan pakopuolen tönärit sitten, kun 7.100" pituiset työntötangot saapuvat tontille.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #525 : 05.07.2017 - klo:13:02 »
Kunhan kattien jäännökset oli saatu pois, oli seuraava projekti vastassa. Koneesta oli hetken aikaa kuulunut pientä kihnuttavaa ääntä (tsiptsiptsip...), joka muuttuu kierrosten mukana. Kytkimen painaminen ei vaikuttanut ääneen ja ääni kuului sekä koneen päälle, sivulla että alla suurinpiirtein yhtä voimakkaana, lähempänä koneen takaosaa. Ei kuulostanut tulevan venakopista eikä vauhtipyörän suunnalta. Moniurahihnan poisotto ei vaikuttanut ääneen, joten ei ollut hihnapyörissäkään syypäätä. Käytin venakopan irti kuskin puolelta eikä sielläkään mitään kummallista näkynyt ja ääni oli ihan samanlainen ilman venakoppaa kuin venakopan kanssa. Vänkärin puolelta venakopan nosto vaatii kompuran irroituksen ja kannakkeen löysäämistä, että venakoppa mahtuu nousemaan ylös. Teettää töitä.

Ensimmäinen reaktio oli, että PRKL!, nyt ajetaan se vika esiin. Jos vika olisi laakereissa, ei ääni olisi tuollainen ja laakeriongelmat näkyisivät öljynpaineessakin.

Sitten pari vähän viisaampaa harrastajaa epäilivät, että josko nostajien neulalaakerit olisivat elämänsä ehtoopuolella.

Aikani tuskailin, mutta päätin sitten kuitenkin purkaa imukannen pois, eihän se nostajien tarkistus/vaihto kovin kummoinen urakka sinänsä ole. Pari iltaa siihen saa hukattua. Viikko ennen juhannusta sitten hurautin auton sunnuntaina nosturille ja tuli vastaan ensimmäinen ekstraylläri. Kompuran kannake oli murtunut jo parista kohtaa:





(Äääh. kuvapilvi on edelleen rähmällään...mutta jospa ne kuvat sieltä jossain vaiheessa putkahtavat näkyviin)

Ei olis välttämättä ollut kovin hyvä lähteä tuolla ratapäivää viettämään... Olis saattanut olla aika paljon irto-osia konehuoneessa jossain vaiheessa. No toisaalta todella hyvä, että tuli vastaan ennen hajoamista. Teetti vaan ainakin pari tuntia lisää töitä, kun piti sitten irroitella koko kannake konehuoneesta. Eniten päänvaivaa aiheutti hihnankiristimen pultti, joka osuu runkopalkkiin. Öljypohjasta tunkkaamalla ei noussut koneen etuosa yhtään ja konetta pitäisi kuitenkin saada kallistettua hieman taaksepäin. Vänkärinpuoleista runkopukkia ei saanut irti, kun startti ja pakosarjat ovat tiellä eikä niiden irroitukseen ollut energiaa. Irroittelin pakoputken kollektorin kohdalta ja sillä sain sen verran tilaa, että pääsin löysäämään hieman C-palkin kiinnityspultteja. Tällä sai juuri sen verran konetta liikahtamaan, että hihnankiristimen pultin sai pienellä ärrimurrilla pois. Sitten koko kannakkeen ja vihdoin pelkääjänpuoleisen venakopankin.

Nostajat sain vielä sunnuntaina tarkisteltua ja yhdessä nostajassa tuntui sormella pyöriteltäessä aluksi vähän hienoista takeltelua, mutta kun olin saanut kaikki nostettua esiin ja kokeiltua vielä uudelleen, niin sitten en ollutkaan enää laisinkaan varma, oliko sen yhden rullan pyörimisessä mitään häikkää vai ei.

Kun olin jo kerran tuohon asti purkanut, niin eihän ne uudet nostajat ihan maailmoita kustanna, joten maanantaina Turun keikan yhteydessä pieni koukkaus sivustaan ja FinnVettestä uudet nostajat kompuran kannakkeen seurana kyytiin. Juhannusreissuun pitäisi päästä lähtemään ihan helposti, monta iltaa aikaa kasata rytöläjä takaisin ajokuntoon.

Tässä vaiheessa oli kuitenkin vielä varsin epäselvää, että oliko se ääntely sitten nostajista aiheutuvaa vaiko ei, mutta jos ei tuolla korjautuisi, niin sitten se vika tulisi myöhemmin esiin.

Ja tulihan se. Onneksi jo kasausvaiheessa. Eikä niissä nostajissa sitten vissiinkään mitään vikaa ollutkaan. Siis maanantaina pudottelin nostajat koloihinsa ja sain imukannenkin paikalleen ja momenttiin. Sitten tiistai-iltana tönäreitä ja keinuja paikalleenlaittaessani pisti silmään muutama pikkujuttu...









Jepjep. Kuudessa pakoventtiilissä kahdeksasta oli enemmän tai vähemmän kulumaa, joten tässä vaiheessa oli selvää, että juhannusreissun voinee unohtaa tällä katiskalla...

Tässä vaiheessa tuli jo sitten melkoinen liuta kirosanoja. Pakoventtiilien korjailu/vaihto vaatisi kansien irroituksen ja kansia on höylätty sen verran eri remonttien yhteydessä, että nyt ei ole enää varaa ottaa yhtään tai lähtee seetit... joten alkoi melkein huimaamaan uusien kansien ostohinta.

Tallikaverin vihjeestä viisatuneena ja netistä kaivelleena löytyi sitten laastariratkaisu ainakin tälle kesälle: lash cap https://www.summitracing.com/int/search/part-type/lash-caps?SortBy=Default&SortOrder=Ascending&retaillocation=int&tw=lash%20&sw=Lash%20Caps

Sellainen pikkuongelma noiden kanssa on, että kun venttiilin varsi on 11/32" (n. 8.3 mm) ja itsekeskittävien Compin keinujen 'hahlo' on 10 mm, niin reilut puoli milliä jäisi puolelleen ainevahvuutta ja seinämä on varmasti paksumpi. Eli eivät mahdu paikalleen. Mutta kun aikansa tutkaili webissä, niin ainakin Crowerilta löytyy itsekeskittäville keinuille tarkoitettuja versioita https://www.crower.com/valve-train-components/lash-caps-11-32-2300cc-1941.html

...ja kun eräs tallikaveri uhkaili pystyvänsä fiksaamaan normaaleista lash capeista tuollaiset kapeammat versiot, niin keskiviikkona kokka kohti Kivinummi Racingiä, mistä löytyi 'normaalit' 11/32" versiot.

Venttiilien päiden etäisyyksiä lukoista mitattaessa tuli selväksi, että heti ensimmäisenä tarvitsee madaltaa noita hattuja. Lukkoihin oli etäisyyttä 3.1-3.3 mm ja hatuissa oli upotusta 3.5 mm (vai oliko se 3.6 mm, ei jaksa muistaa). Pieni seitinohut mahdollisuus oli olemassa, että hatut saisi koneistettua torstaiksi, jolloin pääsisi tarkistamaan venttiiligeometrian (hatuissa on pari mm paksuutta, joka väistämättä vaikuttaa geometriaan). Sokkona ei voi ostaa pidempiä tönäreitä, koska keinujen studit ja venttiilit eivät ole yhdensuuntaiset, jolloin 2 mm muutos venttiilin pituudessa ei välttämättä tarkoita 2 mm muutosta tönärin pituudessa.

No, työkiireet estivät hattujen modauksen, joten juhannusajelut jäivät haaveeksi. Juhannusviikon torstai-iltana niputin yläkerran sitten semmoisenaan ja tällä kertaa laitoin kokonaisen kierroksen preloadia nostajille aiemman puolen kierroksen sijaan, perusteita sille (ja vielä reippaasti isommallekin preloadille) löytyy esim. tässä ketjussa http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=25090

Pienien vastoinkäymisten jälkeen sain auton käyntiin ja ylimääräiset äänet loistivat poissalolollaan. Täh? Nostajissahan ei ollut havaittavissa mitään ongelmaa ja kaikki muut osat olivat ennallaan...

Minkä jälkeen jäinkin miettimään aiempia ongelmia venttiilinjousien kanssa... jos tuo puolen kierroksen preload onkin ollut aivan liian vähän => sen takia isoilla kierroksilla venttiilit olisivat 'kelluneet' ja ongelmat olisivatkin johtuneet siitä? Pakoventtiilien päissä olevat kulumajäljet tukevat teoriaa. Kunhan noi hatut on saatu modattua, niin laittanen pari kierrosta preloadia tämän 'taulukon' mukaan:

Lainaus
This is what preload is using the stock 3/8-24 rocker studs (7/16-20 studs will take slightly less turns to reach the same preload):

.020" = .48 turns (roughly 1/2 turn)
.030" = .72 turns (just under 3/4 turns)
.040" = .96 turns (not quite 1 turn)
.050" = 1.2 turns
.060" = 1.44 turns
.080" = 1.92 turns

Noissa lash capeissa hieman mietitytti, että kuinka käy venttiilin pyörimiselle, varsinkin, kun itse lash cap ei mahdu pyörimään itsekeskittävien kiikkujen kanssa.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa selli

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1176
  • Sukupuoli: Mies
  • Jäsenrekisterin hoitaja
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #524 : 27.05.2017 - klo:22:15 »
Jaaha,Että tällanen oli tarina siihen uupumiseen. Onneks kuitenkin vain tukos ja pääsee nauttimaan menosta!
Tampereella pörrätään.