Kirjoittaja Aihe: 1991 Vetelys "The Black Orange"  (Luettu 177186 kertaa)

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 702
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #523 : 27.05.2017 - klo:18:11 »
minkä merkkiset racekatit ?

Redback näyttäis olevan valmistajana https://www.autoracing.fi/race-katalysaattori-fia-2-5-4

meinasitko viedä palladiumit ja platinat romikseen  ::)

Sen kun paiskasin tallilla metalliroskikseen... ##ttumuapaljoakiinnosta noita lähteä roudailemaan mihinkään
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10573
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #522 : 19.05.2017 - klo:15:52 »
minkä merkkiset racekatit ?
meinasitko viedä palladiumit ja platinat romikseen  ::)

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5454
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #521 : 19.05.2017 - klo:07:10 »
Tuon takia mulla on katti paikallaan vain ja ainoastaan katsastuksessa, vaikka onkin reilu puolen tunnin homma aina laittaa paikoilleen ja takaisin.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6919
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #520 : 19.05.2017 - klo:06:47 »
Been there, done that  ::) ;D
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 702
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #519 : 19.05.2017 - klo:00:16 »
Ja vika on vihdoinkin tiedossa, nyt vaan menee jokunen hetki, että saa vian poistettua.

Lyhyesti kerrattuna: Auto tuntui hieman nuhaiselta ja kesärenkaiden vaihdon jälkeen huomasin, ettei jaksa enää kiertää rajoittajaan asti, vaan hyytyi 5 000 - 5 500 rpm tienoille. Etsiskelin vikaa bensapuolelta, mutta seokset pysyivät tasaisena, mutta hieman paksulla ja bensanpainekaan ei romahtanut. Tulpatkin hommasin uudet, mutta niistäkään ei ollut hyötyä. Login mukaan MAP-arvokaan ei pudonnut kuin pari yksikköä, joten ilmanputsarikaan ei ole tukossa. Mutta auto ei jaksa kiertää rajoittajaan edes paikallaan kytkin pohjassa. Sittemmin testasin tallilla pudottamalla putket poikki kollektoreiden jälkeen ja rajoittaja löytyi välittömästi. Joten pakopuoli ahdisti. Kurkkasin putkiin, josko katit olisivat tukkeutuneet. Eivät olleet. Mutta putket olivat...

Kuskin puolella katalysaattorin kennosto oli jumiutunut katin kiristyvään kartioon



Pelkääjän puolella kennosto oli jatkanut matkaansa pidemmälle



Tänään loppui kärsivällisyys, kun US-Parts ilmoitti, ettei race-kamat ole takuun piirissä. Illansuussa tallille ja putkistoa osiin. Pelkääjän puolella katin kennosto oli jumiutunut putkenmutkaan juuri ennen vaimentajaa:



Pitkäkärkisillä pihdeillä revin, raastoin, käänsin ja ronkin pala palalta kennoston ulos. Tässä vaiheessa on vielä n. puolet jäljellä:



...joten lisää toistoja. Repimistä, ronkkimista, raastamista. Lopussa kiitos seisoo



Kuskin puolella kennosto oli juuri sen verran pitkällä, että pihdeissä loppui ulottuvuus. Lopulta tallikaveri hitsasi 10 mm poranterään tankoa jatkoksi sen verran, että sillä pääsi palastelemaan kennoa. Tai siis niin piti tehdä, mutta melko alkuvaiheessa suikaleet kietoutuivat poranterän ympärille ja koko kenno irtaantui jumituksestaan. Sitten olikin hyvin tilaa kuoria kerros kerrokselta pikkuhiljaa romut pihalle. Kollaasi:



Kuskin puoleisesta köntsästä jäi keskiosa vielä kohtuullisesti kasaan ja siitä näkee hyvin, että katti ei todellakaan ole palanut/sulanut, vaan ainoastaan lähtenyt irti ja sulloutunut kartioon. Kuvassa ylöspäin oleva tatti on siis osoittanut putkistossa taaksepäin:



No, oppirahat on välillä maksettava. Olkoon tämä opiksi muillekin.

Ai niin. Nyt muuten laulaa moottori sitten ihan eri tavalla - rajoittajaan asti. Ja seoksetkin ovat ihan presiis kohdallaan täyskaasulla (12.6-12.8 ), mitä nyt kakkosella vähän koestin motarilla. "Ongelmana" oli vaan se, että märällä asfaltilla ei ole vielä kakkosvaihteella vetopitoa, kun nokka alkaa päästä 'alueelle' :rock:

Huomiseksi olisi luvassa nättiä ja lämmintä säätä. Voi autoparkaa. :W
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #518 : 17.05.2017 - klo:20:25 »
Eri nimelle siellä. ::)
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10573
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #517 : 17.05.2017 - klo:17:23 »
Joo, sharkissa yhtä usein kun täälläkin. :o

sama täällä  ;)

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #516 : 17.05.2017 - klo:07:21 »
Joo, sharkissa yhtä usein kun täälläkin. :o
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 702
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #515 : 16.05.2017 - klo:20:34 »
Eikös siinä ole onglmia nyt? :-\

Jaa sitä on käyty finnsharkissa ;)

No onhan tässä rytökasassa aina jotain... mutta ei estä käyttämistä. Ja vika on vihdoinkin tiedossa, nyt vaan menee jokunen hetki, että saa vian poistettua.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #514 : 10.05.2017 - klo:16:18 »
Eikös siinä ole onglmia nyt? :-\
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 702
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #513 : 10.05.2017 - klo:15:03 »
Mitäs tälle kuuluu?

Palvelee käyttiksenä :)
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Huhankolli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #512 : 19.04.2017 - klo:20:10 »
Mitäs tälle kuuluu?

Poissa Huhankolli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #511 : 08.11.2016 - klo:14:26 »
Et oo ajatellu pitää vara moottoria mukana?  :-P

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 702
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #510 : 08.11.2016 - klo:13:16 »
Onko maadoitukset kunnossa, jenkkipalstoilla kirjoittelevat että moduuli kärvähtää herkästi mikäli moottorin ja sytkän maadoitukset vähänkään huonot.

Pitäis olla... On noita moottorin maadoituspisteitä tullut putsailtua moottorin uudelleenrakennuksien yhteydessä ;) Kestihän tuo jotain rapiat 35 000 kilsaa, että onko sitten "normaalia kulumista" vai ei? Nyt, kun johdotus on sellainen, että modulin saa vaihdettua tarvittaessa tien päällä, niin täytynee ostaa varamoduli mukaan. Varalaturihan mulla on esimerkiksi ollut jatkuvasti mukana jo varmaan kymmenkunta vuotta, kun sekin saattaa kilahtaa ihan milloin tahansa.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1510
Vs: 1991 Vetelys "The Black Orange"
« Vastaus #509 : 07.11.2016 - klo:14:55 »
Onko maadoitukset kunnossa, jenkkipalstoilla kirjoittelevat että moduuli kärvähtää herkästi mikäli moottorin ja sytkän maadoitukset vähänkään huonot.
Chevrolet Chevelle -72 454cid Vortech V-7 YSI projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*