Kirjoittaja Aihe: Kytkimen nesteen vaihto.  (Luettu 4986 kertaa)

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 290
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: Re:Kytkimen nesteen vaihto.
« Vastaus #8 : 02.07.2013 - klo:17:18 »
onko se mikä kytkin/laatikko? T5:n apusylinterissä on ainakin mulla ilmausruuvvi.

4gennerin apusylinterissä puolestaan ei oo ilmausruuvvia olleskaan, jollon se pitää ilmata niin että täyttää apusylinterin nestellä ja sit säiliö täyteen ja antaa valua letkusta ja sit letku kii apusylteriin. On vähän sotkusta hommaa..

pääsylkky ilmautunee issekseen.

Tänään vaihdoin kytkinnesteen '98 Camaroon. Näin ensimmäisellä kerralla aikaa meni vähän enemmän, mutta suraava nesteen vaihto menee puoleen tuntiin, ja apulaista ei tarvita. 11 mm hylsy jatkovarrella ilmausruuviin ja päähän T-väännin. Kaikki toimenpiteet tehdään kuskin jalkatilassa, välillä lisätään nestettä säiliöön.
2010 Camaro 2SS+RS LS3+Tremec TR6060
1995 Corvette LT4+P-1SC+ZF S6-40+Dana 44

Poissa Purtzi

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 176
  • Oma teksti
Re:Kytkimen nesteen vaihto.
« Vastaus #7 : 25.04.2005 - klo:19:23 »
ok täyty tarkistaa kunhan vaan pääsen tallille
Camaro Iroc-Z 88, LT1 / TH700

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:Kytkimen nesteen vaihto.
« Vastaus #6 : 25.04.2005 - klo:16:45 »
siellä auton alla. Nesteletku tulee siihen päälle sokalla kiinni, vieressä on kuusiokoloruuvilla avattava ilmausruuvi. Näin ainakin mulla, '88 gta:ssa.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Purtzi

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 176
  • Oma teksti
Re:Kytkimen nesteen vaihto.
« Vastaus #5 : 25.04.2005 - klo:15:37 »
laatikko on t5 ja vakio nestekytkimellä.
siis kummassa se ilmaus ruuvi oli polkimen sylinterissä vai kytkimen sylinterissä?
Camaro Iroc-Z 88, LT1 / TH700

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:Kytkimen nesteen vaihto.
« Vastaus #4 : 25.04.2005 - klo:15:23 »
onko se mikä kytkin/laatikko? T5:n apusylinterissä on ainakin mulla ilmausruuvvi.

4gennerin apusylinterissä puolestaan ei oo ilmausruuvvia olleskaan, jollon se pitää ilmata niin että täyttää apusylinterin nestellä ja sit säiliö täyteen ja antaa valua letkusta ja sit letku kii apusylteriin. On vähän sotkusta hommaa..

pääsylkky ilmautunee issekseen.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Purtzi

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 176
  • Oma teksti
Re:Kytkimen nesteen vaihto.
« Vastaus #3 : 25.04.2005 - klo:12:19 »
sokea kun olen niin en ole huomannut mitään ilmausruuvia, missäköhän se on?
Camaro Iroc-Z 88, LT1 / TH700

DARK FIREBIRD

  • Vieras
Re:Kytkimen nesteen vaihto.
« Vastaus #2 : 25.04.2005 - klo:11:39 »
Helpoiten onnistuu kun laitat ilmausruuvista tiukan letkun suoraan jarrunestepurkkiin jossa on pohjalla nestettä niin että ei pääse ottamaan ilmaa.Ja löysäät ilmaruuvia hieman ei paljoa.

Muuten sitä saapoleksia kokoviikon ilmautuu hitaasti.

Poissa Purtzi

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 176
  • Oma teksti
Kytkimen nesteen vaihto.
« Vastaus #1 : 25.04.2005 - klo:11:25 »
Miten saan kaiken ilman pois kytkimestä kun olen kaatanut uudet liemet siihen..
siis kytkin sylinteri oli purettu alapäästä. ja nyt siellä on ilmaa ja ei tunnut tulevan mitenkään pois.
aluksi kytkin sylinteri ei liikkunut milliäkään vaikka painoi polkimen pohjaan asti
sitten pumppailin puolen tuntia kytkintä ja sitten se alkoi irroittamaan vasta ihan lopussa. mikä avuksi.. täytyykö vaan pumpata sitä kytkintä... vai mikä auttaisi?
Camaro Iroc-Z 88, LT1 / TH700