Kirjoittaja Aihe: Vanhoja kysymyksiä sivuten  (Luettu 6614 kertaa)

Paikalla TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 524
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #19 : 09.10.2013 - klo:20:37 »
Mielenkiintoisia muuten nuo paastohommat... Justiinsa tanaan juttelin kaverin kanssa joka sai eilen verolapun 97 Vetteen ja veroprosentti oli karvan alta 48. :o Sanoi etta CO-arvoksi oli laskettu yli 350g/km. :o :o :o Ei siina mitaan, mutta kun muiden samanvuotisten paastot on laskettu jonnekin 200-250 paikkeille. ::) m-

Puolentoista tonnin ylimaarainen kustannus tuli hanellekin.

Ja jotta ei menisi ihan kokonaan ooteeksi, niin kyllahan pohojammaalta seka esim. Jyvaskylasta loytyy alan harrastajia. Jopa nelosgennerinkin harrastajia. m/ Ilmoittautukoon itse ken haluaa. ;D

Eikös noi Vettet ole juuri noita rajatapauksia kun mennään laskennallisella CO-päästöllä. Osa menee vakiokaavalla kun taas joillain teho/painosuhteilla päädytään 1,5 kertaiseen laskennalliseen päästöön...

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8417
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #18 : 09.10.2013 - klo:19:43 »
Painon mukaan vero olisi silloin ollut jotain 24 % ja risat, mutta päästöjen (298g/km) mukaan se oli sitten yli 35% (nää on nyt muistinvarasia prosentteja, joka tapauksessa ne on nykyisin vielä korkeammat, toki vertailuautojen hinnat on liki puolittuneet, silloin vertailuhinta taisi olla yli 22.000€). 

Mielenkiintoisia muuten nuo paastohommat... Justiinsa tanaan juttelin kaverin kanssa joka sai eilen verolapun 97 Vetteen ja veroprosentti oli karvan alta 48. :o Sanoi etta CO-arvoksi oli laskettu yli 350g/km. :o :o :o Ei siina mitaan, mutta kun muiden samanvuotisten paastot on laskettu jonnekin 200-250 paikkeille. ::) m-

Puolentoista tonnin ylimaarainen kustannus tuli hanellekin.

Ja jotta ei menisi ihan kokonaan ooteeksi, niin kyllahan pohojammaalta seka esim. Jyvaskylasta loytyy alan harrastajia. Jopa nelosgennerinkin harrastajia. m/ Ilmoittautukoon itse ken haluaa. ;D
16 Silverado Crew Cab 4x4
15 Suburban LT
12 BMW K1600GTL Premium
07 Infiniti G35

Poissa Roikkeli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #17 : 09.10.2013 - klo:18:59 »
Kiitoksia Repa. ja muut. m/ Luulin,että vm.02 eteenpäin on automaatio tuossa päästöverotuksessa,tehdashan sen varmaan ilmoittaa? Kiva kuulla auton toimineen. On nää forumit niin hyviä. Ei tarvi "lanka"puhelimella soitella naapurikuntiin tai metsästää tietoa esson baareita.

Eiköhän tämä tästä ala kehittyyn. 150 neliöö tyhjää tilaa odottas talvehtiaa. Sinänsä syksy/talvi painaa päälle ja varmaankin tarjonta alkaa kaventua. Asiasta ananakseen. Onkohan foorumilla f-bodyn omitajia kuinka paljon POHJANMAITTEN tai muuten maan keskiosilta?
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013 - klo:19:12 kirjoittanut Roikkeli »

Poissa repa

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5369
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #16 : 09.10.2013 - klo:16:43 »
Tuosta löytyy hyvä tiivistelmä ruotsalaisen auton ostamisesta ja maahantuonnista:

http://www.autoliitto.fi/tietopankki/auton-osto-ulkomailta/ruotsista/
Luin tuon läpi ja suunnilleen noinhan se meilläkin meni vuonna 2008, jolloin rouva r toi camaronsa ruotsista, ostettiin liikkeestä ja myyjä saattoi rouvan rantaan ja vei sitten kilvet mennessään.  Meidän camaro Z28 coupe on ensirekisteröity 21.5.2001 saksassa, eli sen autovero perustui päästöihin eikä painoon. Tätä emme tieneet joten pikku korotus autoverolaskelmaan tulla pöllähti maksettavaksi. Painon mukaan vero olisi silloin ollut jotain 24 % ja risat, mutta päästöjen (298g/km) mukaan se oli sitten yli 35% (nää on nyt muistinvarasia prosentteja, joka tapauksessa ne on nykyisin vielä korkeammat, toki vertailuautojen hinnat on liki puolittuneet, silloin vertailuhinta taisi olla yli 22.000€).

Sinänsä mitään muuta ihmeellistä ei sitten rekisteröintivaiheessa ollutkaan, vertailuhinnan määritys perustui nettiautossa olleiden camaroiden hintaan jollain laskukaavalla joka diskonttasi autot saman ikäisiksi. Vaatimuksenmukaisuuspaperit sai TUV Finlandista. Camaro on EY-tyyppihyväksytty, joten paperisota oli ainoa toimenpide, kaikki valot ja lasit on E-hyväksynnällä varustettu jo tehtaalla.

Ongelmia siten myöhemmin tuli tavallisessa vuosikatsastuksessa, kun äänenvaimennin on vaihdettu tarvikemalliin jossa ei ole EU-hyväksyntää...  Aiheesta on pitkähkö tarina: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=55610.0 , turha sitä on tässä enää toistaa. Asia hoidettiin kuntoon mutoskatsastuksella. Pontiaceissa eikä jenkkimallin camaroissa ei ole näitä murheita, mutta niissä taas pitää säätää noita valo- ym asioita katsastusmiehen mielen mukaisiksi.

Camarolla on nyt ajettu 137.000 km ja hyvin on pelannut. Maksoi 2008 110.000 kruunua ja mittarissa oli alle 100.000 km.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013 - klo:17:35 kirjoittanut repa »

Poissa Pata

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #15 : 09.10.2013 - klo:15:43 »
Tuosta löytyy hyvä tiivistelmä ruotsalaisen auton ostamisesta ja maahantuonnista:

http://www.autoliitto.fi/tietopankki/auton-osto-ulkomailta/ruotsista/
I live behind the wheel
The dusty grey keeps calling me
So I drive through the night
Another city, another scene
Straight ahead aimlessly-
The open road is my bride
This is life on the fast lane...

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6923
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #14 : 09.10.2013 - klo:13:07 »
Jos jotain pitäisi njettiauton tarjonnasta suositella niin tätä http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/5868145
Erään kerholaisen vanha (juurikin mainittu Camaroharrastaja) ja ainakin silloin oli hellässä huomassa ja hyvässä kunnossa.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Roikkeli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013 - klo:12:59 kirjoittanut Roikkeli »

Paikalla letkume

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2476
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #12 : 09.10.2013 - klo:12:29 »
Samalla vaihtaa nokka-akselin...

Hmh.. Näitä ei kai kukaan valvo, mutta onko noista eu direktiiveistä näissä uudemmissa 96+ ollut ongelmia muillakin kuin repalla?
´94 Z28

Poissa Woodpecker

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 282
  • Sukupuoli: Mies
  • -99 Camaro LS1+aut
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #11 : 09.10.2013 - klo:11:39 »
Kihlattukkin sanoi,etteihän noissa vehkeissä ole mitään järkeä......niin...ei taida olla ei.  m/

Tota noin. 4gen on aivan yhtä laaduton kuin mikä tahansa nyky auto.
Erona on että kaiken voi korjata itse ja lähes kaikkia osia saa alkuperästä vahvempina - racepalikoina
Osat ovat hinnoiltaan kohtuullisia, esim kierros Bilsteinin iskareita maksaa 400$

Kattelet vähän ajetun LS koneisen auton niin pääset kaiken helpoimmalla
Kannattaa koeajaa automaattia ja käsivaihteista niin ei jää jälestä päin mietityttämään
Oikeassa autossa on jäykkä taka-akseli, automaatti vaihteisto ja 16 venttiiliä

Poissa Roikkeli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #10 : 09.10.2013 - klo:08:35 »
Jahans..eli repalta voisi saada infoa Ruottin koluamisesta? Mielellään otan infoa vastaan,jos repa tän lukee. Vaikka yv:nä jos haluaa?  *clap*

Poissa Mika

  • Huoltaja
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 5718
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #9 : 09.10.2013 - klo:08:08 »
sit ku täs touhus pitää ruveta olee järkeä mä lopetan tän. harrasteautoilu suomessa ei vaan kuulu olla järkevää siitä jo valtiokin pitää huolen ;D
Jotenkin noin se menee kaikkien noiden koneiden kanssa  :W
2006 Citroën C4 2,0i 16V VTR Berline
1981 Chevy Corvette C3

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5427
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #8 : 09.10.2013 - klo:07:14 »

Kihlattukkin sanoi,etteihän noissa vehkeissä ole mitään järkeä......niin...ei taida olla ei.  m/

sit ku täs touhus pitää ruveta olee järkeä mä lopetan tän. harrasteautoilu suomessa ei vaan kuulu olla järkevää siitä jo valtiokin pitää huolen ;D
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007
13,709@148,99 Motopark 19.9.2020

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8417
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #7 : 09.10.2013 - klo:01:35 »
Repa voisi valaista Camaron noutamista ruattista. m/
16 Silverado Crew Cab 4x4
15 Suburban LT
12 BMW K1600GTL Premium
07 Infiniti G35

Poissa Roikkeli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #6 : 08.10.2013 - klo:23:49 »
Noniin..keskustelua tulee. Kiitokset siittä.  :) Mukavasti kärryjä näyttäs olevan tuolla sveamamman maallakin myynnissä esim.(www.blocket.se)kun kattelee ja yllättävän räpeltämättömiäkin (kuvissa).

Onko teillä kokemuksia/harkinnassa Ruotsista hakea ko.pirssejä?  Näyttäs kruunukin olevan melko edukasta.


Kihlattukkin sanoi,etteihän noissa vehkeissä ole mitään järkeä......niin...ei taida olla ei.  m/

Poissa Woodpecker

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 282
  • Sukupuoli: Mies
  • -99 Camaro LS1+aut
Vs: Vanhoja kysymyksiä sivuten
« Vastaus #5 : 08.10.2013 - klo:21:22 »
LS koneiseen camaroon joutuu vaan keulan vaihtamaan, on helpompi projekti  ;)

Samalla vaihtaa nokka-akselin...
Oikeassa autossa on jäykkä taka-akseli, automaatti vaihteisto ja 16 venttiiliä