Kirjoittaja Aihe: gta -89 peltisarjat ja putkisto  (Luettu 13173 kertaa)

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3842
  • Sukupuoli: Mies
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #23 : 02.12.2016 - klo:10:45 »
3.5" & 4" catbackeja löytyy valmiina vai meinasitko ihan tuplaputkistoa?
Kaveri teki lyhyiden hookereiden jatkoksi tupla 2.5" alkuperäistä reittiä motonetin pätkistä.
-89 350 HSR formula

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2731
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #22 : 02.12.2016 - klo:10:43 »
Taitaa tuossa teholuokassa olla jo aika iso merkitys muullakin kun vain koolla. Mutkien jyrkkyys, vaimentajat jne.
Periaatteessa sopiva/riittävä virtausnopeus putkessa lisää tehoa aiheuttamalla alipainetta alkupäähän. Liian iso putki ei sitä tee. Toisaalta ykskin ahdistava kohta tappaa virtauksen jatkuvuuden ja alkaa aiheuttamaan painetta.
Kyllä siitä 3" putkestakin aika paljon kaasuja mahtuu kunhan on suora...
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4414
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #21 : 02.12.2016 - klo:07:57 »
Omasta kokemuksesta voin todeta, että kyllä 3" putki riittää  hieman kovempiinkin tehoihin. Todistettavasti 357hp pyöriltä, eli kyllä 3" riittää 400hp asti hyvinkin.
Todennäköisesti tuosta mun käytössä olleesta Edelin 3" SDT cat-backista virtausta haittaa ensimmäisenä takapönttö, kun siinä käryt kääntyilee sisällä edestakas.
Mitä nyt on aihetta tutkiskellut lisää, niin noilla tehoilla pitäisi alkaa jo putkiston rajoittamaan. Eihän tehon nousu lopu johonkin tiettyyn lukemaan, vaan vastapaine putkessa alkaa syömään tehoa ja isommalla putkistolla saataisiin muutama hevosvoima lisää. 400 hp:n kohdalla kolmetuumainen putki syö eri lähteiden mukaan 10-20 hp.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa JohnnyMichael

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 169
  • Sukupuoli: Mies
  • Sataa se kaatamalla risukasaankin!
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #20 : 20.11.2016 - klo:09:58 »
Tuossa tutkiskelin nettiä ja sen perusteella alkaa olla tuo mun 3" id putkisto virtauksensa ylärajalla  :(  Löytämieni laskureiden ja taulukoiden mukaan 3" riittää n. 330-350 hp.
Putkiston suurentamisen pullonkaulaksi nousee Y-putki joka on 3", sen joutuis palastelemaan ja vaihtamaan isomman yhdysputken.

Omasta kokemuksesta voin todeta, että kyllä 3" putki riittää  hieman kovempiinkin tehoihin. Todistettavasti 357hp pyöriltä, eli kyllä 3" riittää 400hp asti hyvinkin.
Todennäköisesti tuosta mun käytössä olleesta Edelin 3" SDT cat-backista virtausta haittaa ensimmäisenä takapönttö, kun siinä käryt kääntyilee sisällä edestakas.
Trans Am -92  Ihan itte pilattu!
13.282s - 175.67km/h (Pudasjärvi 13.8.2011)
12.887s - 167.83km/h (Kalajoki    30.7.2016)
11.958s - 183.89km/h (Pudasjärvi 12.8.2017)

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4414
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #19 : 14.11.2016 - klo:15:55 »
Tuossa tutkiskelin nettiä ja sen perusteella alkaa olla tuo mun 3" id putkisto virtauksensa ylärajalla  :(  Löytämieni laskureiden ja taulukoiden mukaan 3" riittää n. 330-350 hp.
Putkiston suurentamisen pullonkaulaksi nousee Y-putki joka on 3", sen joutuis palastelemaan ja vaihtamaan isomman yhdysputken.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3842
  • Sukupuoli: Mies
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #18 : 15.10.2016 - klo:14:07 »
Mielenkiintoinen pakosarjatesti.
Testissä dynotetaan 400cid / 500hp moottoria 1-5/8, 1-3/4, ja 1-7/8 pakosarjoilla.
https://www.youtube.com/watch?v=rTlHEOE2Zp4
-89 350 HSR formula

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4414
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9834
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #16 : 05.11.2013 - klo:00:26 »
pitkät ehdottomasti jos aiot tehoa hakea m/ hooker super comp on kohtuu edullinen  sarja 1"3/4 primääreillä ja 3" collectoreilla. siihenkun vielä väkästelet oikeat tuplaputket niin ei jää pakopuolelta tehot kiinni. itse aikoinaan testasin dynossa , eroa  edelin lyhyet+back cat vs. hooker pitkät + 3" tupla puket h-putkella. eroa oli pitkien sarjojen+ tuplaputkien eduksi  jotain +33hv ja 60nm.
-edit- liity jäseneksi  ;)
Jos mosa pysyy 350.sena ja ei ole tarkoitus vetaa vartilla koko ajan 1 5/8" primaari vois olla parempi. 1 3/4" antaa varmasti enemman potkua 4k-5 krpm, mutta 1 5/8" toimii paremmin 2k-3k rpm jolla normista kurvaillaan.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa camo86

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
  • Sukupuoli: Mies
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #15 : 04.11.2013 - klo:22:59 »
Gta kotiutettu ja kantissa ilta märällä menty mut jatkossa toivon mukaan jotain muuta.. Mitä liityymiseen tulee niin ens viikolla kyllä.. Mitä mieltä kannattaako sarjat ostaa eBay:n kautta vai muutama kymppi lisää ja sarjat kainaloon tiskiltä suomesta? Mikki kyl pysyy kädessä joten putkia voi rakentaa itekkin mut sarjoja ei jaksa alkaa varkkää..
-89 GTA 5.7

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2743
  • Sukupuoli: Mies
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #14 : 04.11.2013 - klo:22:36 »
Minkä kokoset sarjat kannattas kerralla ostaa kun kannetkin vaihtuu jossain vaihees parempiin. Pitkät vai lyhyet? Ja riittävän kokosta putkea perään? Jos jollain omakohtasta kokemusta ni jakoon vaan..
pitkät ehdottomasti jos aiot tehoa hakea m/ hooker super comp on kohtuu edullinen  sarja 1"3/4 primääreillä ja 3" collectoreilla. siihenkun vielä väkästelet oikeat tuplaputket niin ei jää pakopuolelta tehot kiinni. itse aikoinaan testasin dynossa , eroa  edelin lyhyet+back cat vs. hooker pitkät + 3" tupla puket h-putkella. eroa oli pitkien sarjojen+ tuplaputkien eduksi  jotain +33hv ja 60nm.
-edit- liity jäseneksi  ;)
« Viimeksi muokattu: 04.11.2013 - klo:22:38 kirjoittanut Rale »
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4414
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #13 : 04.11.2013 - klo:21:21 »
Mulla on edebrockin lyhyet, niiden kanssa ei tartte tapella asennuksessa.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa camo86

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
  • Sukupuoli: Mies
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #12 : 04.11.2013 - klo:09:37 »
Minkä kokoset sarjat kannattas kerralla ostaa kun kannetkin vaihtuu jossain vaihees parempiin. Pitkät vai lyhyet? Ja riittävän kokosta putkea perään? Jos jollain omakohtasta kokemusta ni jakoon vaan..
-89 GTA 5.7

Poissa camo86

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
  • Sukupuoli: Mies
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #11 : 03.11.2013 - klo:17:29 »
Näin se ikävä kyllä on..huomen kotiutetaan hankinta.. m/
-89 GTA 5.7

Poissa repa

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5366
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #10 : 03.11.2013 - klo:16:51 »
Huh huh..meinas kylmä hiki tulla ottalle... ;D
Sinänsä olis tietysti hyvä, että hiki tulee ennen ostamista. Itsehän sen ostoksensa joutuu tutkimaan ja kaupasta vastuun kantamaan. 

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6778
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: gta -89 peltisarjat ja putkisto
« Vastaus #9 : 03.11.2013 - klo:16:29 »
Huh huh..meinas kylmä hiki tulla ottalle... ;D

 :) ;D
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Chevrolet corvette 383 -79
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro LS1+T56 avo-00
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Dodge challenger RT 528cid blower -70
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 hinuri -86
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford Mustang GT aut -06 "KYY"
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463