Kirjoittaja Aihe: GTA, GTO, TTA ja Z28 Tuunausta  (Luettu 25047 kertaa)

Poissa Bitter

• Käyttäjä
  • **
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
GTA, GTO, TTA ja Z28 Tuunausta
« Vastaus #1 : 27.12.2013 - klo:08:06 »
Morjens.
Löyty eilen tällainen Forum ja jo tuossa yhessä topikissa tulikin jo kirjoiteltua. Mutta tässä nyt sit hieman raottelua noista omistakin harrastus värkeistä.
Camarot kiinnosti jo -80 luvulla ja just tää -82 uudenmmat. Mutta varat silloin salli Opel Asconan ja myöhemmin Mantan johon tuli väsättyä Camaron tyylinen nokka. Ja kun vuonna 1986 koulun jälkeen eka vakiduuni oli jenkkiautokorjaamolla lauttasaaressa helsingin autossa ja myöhemmin Olarin Metroautossa niin kai se jotain jälkiä jättää. Kuten myös se että isällä ja meidän hyvin läheisellä kaverilla oli noita mopar kulkineita. Useita Valiantteja, Dart, Belvedere (ex maaherran kulkine) ym.
Eli nyt sitten on varsinkin nuo GM jenkit tulleet Opeleiden rinnalle harrastelu / käyttöautoiks.
Mutta mitäpä noista muista malleista kuin tän forumin F-Body laitteisiin.
Monta rautaa on tulessa mutta silloin GTA löi jonkin leiman pääkoppaan kun uutena niitä katselin ja huolsin Metro-autossa. Eli tuollainen tulisi joskus itelle saada.
Ensimmäinen GTA:ani joka oli sit vuosikertaa 1987

Hieman piristelty. Nokka, peltisarjat ym. mutta heree kone otti sen verran hätäsesti jenkaa että hihnat eivät pysyneet pyörillään.
Hetken mielijohteessa myyntiin yhden kouvola gruisingin jälkeen  :( ja vaihtui postimalliseen evo mitsuun. No se väärältä puolelta ajaminen ei ollu mun juttu vaikkakin isolla 18t imulakasuautolla oon työkseni paljon kurvaillukkin. Mitsu rahoiks ja uutta GTA:ta kiikariin.
Nyt ovat rapakon takana että täällä nuo erittäin halpoja ostaa.
Tarjouksii vaan huutokauppoihin ja tällänen jäi nykistä hurjalla 525 USD hinnalla

Vakuutusyhtiön lunastama laite ja vikana alustakosketus johonkin ja vaurioituna pakoputkisto, öljypohja sekä öljynsuodatin.
Tarkoitus olisi tää päivittää hieman uudemmalla LS koneella ja siistiä uuteen uskoon.

Sitten kun tuo Camarokin aina väliin mielessä on niin tuli sit huudettua tonnilla tämmönen ja annettua pimuilleni joululahjaks.

Tää on ajokunnossa ja maalataan vaan pimujen mieleisellä värillä ja sit vaan kesäksi ajoon.

Ja sitten homma karkas ihan lapasista kun myyntiin ilmaantui orggis TTA
Olin vielä pikkujouluissa ja jengi kuittaili kun siirryin syrjään läppärii tuijottaa ja pienessä maistissa tuli sitten huudettua tuokin.

Tää nyt ei ihan tonnilla lähtenyt mutta onneksi taala on nyt edullista. Kerroin 1,35 joten ei silti pahakaan.
Kojetaulun alla ollut tulipalo joten varaosia katellessa ostin siihen halvan GTA:an varaosaluovuttajaks.
Eli tallista ei tekemiset lopu kun tuossa pajotetaan kaverin Opel Monzaa, Calibraa LS2 tekniikalla sekä -06 ponu GTO:ta.

ps. Noita mun kuvatuksii voi katella tuolta: http://sutii.kuvat.fi/kuvat/ ja siellä voi hetki vierähtää  :-P

« Viimeksi muokattu: 08.01.2014 - klo:19:52 kirjoittanut Bitter »
Koneet ja Vauhti viihdyttää