Kirjoittaja Aihe: ´89 Houkutuslintu  (Luettu 83223 kertaa)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10248
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #253 : 09.02.2019 - klo:12:44 »
Juu eipä tuolla pystynyt laskettelemaan torvi auki juuri ollenkaan. Polkimen käyttöä enemmän huolestutti nuo kesäkäyttöön tehdyt jäähdytysratkaisut, että vetääkö se jäihin jo ennen pelipaikalle saapumista... Onneksi ei.
Maalissa joku arkkitehti-insinööri eli kasariturboaapin kuljettaja tuli haastelemaan, että näytti kivalta kun tulilintu liikkui aktiivisesti. Kuulemma kuin näkkileipä: leveä, matala ja jatkuvasti vinossa.   :W

Onhan tästä tietty monenlaista kuultu vuosienvarrella, aina ralliautosta korvetteen ja kaikkee siltä väliltä. Mutta että näkkileipä  :o
Koitin aikoinaan ajaa talvella, kk taisin sitkeillä. Kun lämpötila laski -20 nurkille alusta muuttui niin kovaksi ettei perse enään kestänyt ajella ;D Manuska pitäis olla vähintään että enään koittaisin :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #252 : 09.02.2019 - klo:11:40 »
m/ Haha! Näähän ois täysin päteviä talviautoja jos painonjakauma ois jonkun verran suopeampi, eli enämpi taka-akselilla. Itse ajoin TBI 3 genillä monta monituista talvea keski/pohjoissuomiakselilla, ja ei ollut edes lukkoperää. Amerikan M+S:illä oli jokunen "läheltä piti" -tilanne, mutta kapeahkoilla Nokian nastarenkailla oli jo täysin jees.
sama täällä ajellut kaikilla 2,3,4 ja nyt 5gen kesät talvet hyviä ja lämpöisiä ajaa kun on hyvät renkaat m/ m/ 8)
CHEVROLET SS CAMARO2012. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 470
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #251 : 08.02.2019 - klo:22:24 »
 m/ Haha! Näähän ois täysin päteviä talviautoja jos painonjakauma ois jonkun verran suopeampi, eli enämpi taka-akselilla. Itse ajoin TBI 3 genillä monta monituista talvea keski/pohjoissuomiakselilla, ja ei ollut edes lukkoperää. Amerikan M+S:illä oli jokunen "läheltä piti" -tilanne, mutta kapeahkoilla Nokian nastarenkailla oli jo täysin jees.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5245
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #250 : 08.02.2019 - klo:21:20 »
Oikia asenne ja mahtavaa meininkiä  m/ \m/
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #249 : 08.02.2019 - klo:21:15 »
Kyllähän näillä voi toki talvellakin ajella, kaasun käyttö on vain hallittava m/.

Juu eipä tuolla pystynyt laskettelemaan torvi auki juuri ollenkaan. Polkimen käyttöä enemmän huolestutti nuo kesäkäyttöön tehdyt jäähdytysratkaisut, että vetääkö se jäihin jo ennen pelipaikalle saapumista... Onneksi ei.
Maalissa joku arkkitehti-insinööri eli kasariturboaapin kuljettaja tuli haastelemaan, että näytti kivalta kun tulilintu liikkui aktiivisesti. Kuulemma kuin näkkileipä: leveä, matala ja jatkuvasti vinossa.   :W

Onhan tästä tietty monenlaista kuultu vuosienvarrella, aina ralliautosta korvetteen ja kaikkee siltä väliltä. Mutta että näkkileipä  :o
Firebird T-top LST '89

Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #248 : 08.02.2019 - klo:20:22 »
Viime viikonloppuna oli Keski-Suomen Mobilistien järjestämä Talwiajo -tapahtuma Saarijärven seudulla. Kunnioitettavasti jo 46. kerta. Osallistujia oli tälläkertaa noin 190. Ajoneuvon museokilpisyys ei onneksi ollut pääsyvaatimuksena, riitti että on vähintään 30vuotta vanha. Ja tällä linnulla kun on tänävuonna kolmekymppiset, niin pitihän tuonne osallistua. Ohjelmassa oli hieman jääratailua sekä noin 130km reitti pikkuteitä pitkin rastitehtävineen. Pakkasta reilut kymmenen astetta, joten ei onneksi tarvinnut suolavellissa kahlata. Tosin ei sekään olis este ollut. Auto tykkää että sillä ajetaan, sääli on sairautta ja mitä näitä klassisia letkautuksia nyt olikaan.

Ennen reissua ei ollut minkäänlaista kokemusta, että miten tämmönen kesäkäyttöön tehty jaloviinakäyttöinen kippo selviytyy talvesta. Teippasin keulan ilma-aukkoja umpeen, varustin konttiin vetoliinan ja pinkin lasten lumilapion mahdollisia kaivuutöitä varten. Ja tietysti kunnioitimme mobilistihenkistä aikakauden mukaista pukeutumista ja varustelua. Autokunta kävi kirppiksen kautta vaateostoksilla, sitten vaan vyölaukut eli mahalaukut esille, NMT luuri mukaan, piiska katolle, tukijoiden (etteplan+rengascenter rengasnuora) tarrat ikkunaan ja saarijärvelle.

Ajot sujui onnistuneesti, joskin auto tahtoi mennä kylki edellä ihan jatkuvasti ja levitteli penkkoja tielle.  ;) Maavara oli turhan niukka heikoimmille kinttupoluille ja pohja kolisi muutaman kerran aika ikävästi tonttiin. Tökeröistä ilmaräppänöiden teippauksista huolimatta koneen ja laatikon öljyt kävi viileähkönä. Ilmeisesti tästä johtuen huohotinöljyn keräyssäiliöön kertyi melko runsaasti kusen väristä etanolin hajuista "vettä". Ja tuo viinaksilla ajamien tietty tuottaa rutkasti vesihöyryjä pakokaasuun, joten auton perä muurautui umpeen ja takavaloja piti kaivella näkösälle aina rasteilla ja taukopaikoilla.
Polttoainetta meni noin tankillinen, matkaa kertyi ~300km sisältäen siirtymät, jäärata ja rastireitti. Eli keskikuluts 18,2 litraa sataselle E85:sta.   
Kaikenkaikkiaan hämmästyttävän huoleton ja luotettava kulkupeli myös satunnaisessa talvikelissä. Ja ennenkaikkea hulvaton henkisen hyvinvoinnin edistäjä. \m/
m/ m/ 8)
CHEVROLET SS CAMARO2012. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 451
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #247 : 08.02.2019 - klo:20:16 »
 Kyllähän näillä voi toki talvellakin ajella, kaasun käyttö on vain hallittava m/.
Camaro-94, lt-1 3X8cid ,T-56, 4.1, X71hp/X02nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #246 : 08.02.2019 - klo:19:27 »
Viime viikonloppuna oli Keski-Suomen Mobilistien järjestämä Talwiajo -tapahtuma Saarijärven seudulla. Kunnioitettavasti jo 46. kerta. Osallistujia oli tälläkertaa noin 190. Ajoneuvon museokilpisyys ei onneksi ollut pääsyvaatimuksena, riitti että on vähintään 30vuotta vanha. Ja tällä linnulla kun on tänävuonna kolmekymppiset, niin pitihän tuonne osallistua. Ohjelmassa oli hieman jääratailua sekä noin 130km reitti pikkuteitä pitkin rastitehtävineen. Pakkasta reilut kymmenen astetta, joten ei onneksi tarvinnut suolavellissa kahlata. Tosin ei sekään olis este ollut. Auto tykkää että sillä ajetaan, sääli on sairautta ja mitä näitä klassisia letkautuksia nyt olikaan.

Ennen reissua ei ollut minkäänlaista kokemusta, että miten tämmönen kesäkäyttöön tehty jaloviinakäyttöinen kippo selviytyy talvesta. Teippasin keulan ilma-aukkoja umpeen, varustin konttiin vetoliinan ja pinkin lasten lumilapion mahdollisia kaivuutöitä varten. Ja tietysti kunnioitimme mobilistihenkistä aikakauden mukaista pukeutumista ja varustelua. Autokunta kävi kirppiksen kautta vaateostoksilla, sitten vaan vyölaukut eli mahalaukut esille, NMT luuri mukaan, piiska katolle, tukijoiden (etteplan+rengascenter rengasnuora) tarrat ikkunaan ja saarijärvelle.

Ajot sujui onnistuneesti, joskin auto tahtoi mennä kylki edellä ihan jatkuvasti ja levitteli penkkoja tielle.  ;) Maavara oli turhan niukka heikoimmille kinttupoluille ja pohja kolisi muutaman kerran aika ikävästi tonttiin. Tökeröistä ilmaräppänöiden teippauksista huolimatta koneen ja laatikon öljyt kävi viileähkönä. Ilmeisesti tästä johtuen huohotinöljyn keräyssäiliöön kertyi melko runsaasti kusen väristä etanolin hajuista "vettä". Ja tuo viinaksilla ajamien tietty tuottaa rutkasti vesihöyryjä pakokaasuun, joten auton perä muurautui umpeen ja takavaloja piti kaivella näkösälle aina rasteilla ja taukopaikoilla.
Polttoainetta meni noin tankillinen, matkaa kertyi ~300km sisältäen siirtymät, jäärata ja rastireitti. Eli keskikuluts 18,2 litraa sataselle E85:sta.   
Kaikenkaikkiaan hämmästyttävän huoleton ja luotettava kulkupeli myös satunnaisessa talvikelissä. Ja ennenkaikkea hulvaton henkisen hyvinvoinnin edistäjä. \m/
« Viimeksi muokattu: 08.02.2019 - klo:20:14 kirjoittanut JariN »
Firebird T-top LST '89

Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #245 : 30.12.2018 - klo:23:39 »
Katoin varmaan kymmenen kertaa ton videon. Dumppi suhisee just niinku pitää. Törkeen siistiä.Kaikki ei siitä suhinasta pidä mut mun korvaan toi kuullostaa just oikeelta. Harmi kun Suomi on rajoittanu noi tehot silleen et 3g birdissä ei saa olla kun se 220kw. WTF:(
Eihän toi 220kw ole kuin numero paperilapussa ;)
juu,tuo on makuaisia
itse pidän enemmän ruuvin ulinasta  ;)

Kiva jos hassuttelumielessä tehty filminpätkä joillekkin maistui. Mä oon kai tullut vanhaksi, kun jatkuva remmivispilän vinkuminen alkoi joskus tympiä, samoin kuin kovan askin kanssa turbokikkareen niistäminen...
Tämä(kin) rakennelma varmasti aiheuttaa monenlaisia mielipiteitä, ja mielestäni just ne erilaiset rakentelujen tyylisuunnat ja eri tarpeisiin loihditut ratkaisut on harrastuksen suola. Harmi kun tällaiset perinteiset foorumit hiljenee ja paljon arvokasta tietoa katoaa kun ihmiset siirtyy sosiaalimedian hektisen tietotulvan pariin.

Ja mitä tulee just tähän kyseiseen yksilöön, ni se on ihan omiin tarpeisiin tehty omilla ehdoilla. Kuulin kyllä rakentelua suunnitellessa ja sen aikana, että eihän tossa oo vitunkaa järkeä kun vaparina siitä sais enemmän tehoa. Mutta ne on ihan eri laitteet joissa tarvitaan voimaa suoran ajamiseen tai mutkaradalle. Tämä on kesäkelin terapialaite työmatkailuun ja muuhun päivittäiseen kulkemiseen normiliikenteen mukana. Käytettävyyden ehdoilla tehty heti hereillä oleva alavireinen maamoottori. Invalootan kanssa ei turhia puhise. Toimii mainiosti siinä hommassa, johon se on tehty, ja tieliikenteessä täyttää kaikki siltä vaaditut määräykset ja asetukset. Muut spekulaatiot, toiveet ja haaveet jatkukoot toisaalla.
Firebird T-top LST '89

Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9558
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #244 : 30.12.2018 - klo:21:40 »
Törkeen siistiä.Kaikki ei siitä suhinasta pidä mut mun korvaan toi kuullostaa just oikeelta.

juu,tuo on makuaisia
itse pidän enemmän ruuvin ulinasta  ;)
« Viimeksi muokattu: 30.12.2018 - klo:21:44 kirjoittanut Chevy »

Poissa Jazu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #243 : 30.12.2018 - klo:21:05 »
 ;D

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10248
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #242 : 30.12.2018 - klo:20:36 »
Katoin varmaan kymmenen kertaa ton videon. Dumppi suhisee just niinku pitää. Törkeen siistiä.Kaikki ei siitä suhinasta pidä mut mun korvaan toi kuullostaa just oikeelta. Harmi kun Suomi on rajoittanu noi tehot silleen et 3g birdissä ei saa olla kun se 220kw. WTF:(
Eihän toi 220kw ole kuin numero paperilapussa ;)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Jazu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #241 : 30.12.2018 - klo:19:52 »
Katoin varmaan kymmenen kertaa ton videon. Dumppi suhisee just niinku pitää. Törkeen siistiä.Kaikki ei siitä suhinasta pidä mut mun korvaan toi kuullostaa just oikeelta. Harmi kun Suomi on rajoittanu noi tehot silleen et 3g birdissä ei saa olla kun se 220kw. WTF:(

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4053
  • Sukupuoli: Mies
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #240 : 29.12.2018 - klo:13:42 »
Aivan, tämä taisi olla lr4 tai lm7.
Ls imusarja hämäsi.
Hieno laitos m/
-89 350 HSR formula

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5245
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #239 : 29.12.2018 - klo:12:47 »
\m/

Mua kiinnostaa toi lsx ahtaminen 3' kopassa.
Tuon ei pitäisi olla mahdollista, mutta niin vain niitä näyttää putkahtelevan.
Mikä se juju leimaan saamiseksi on... minkälaiset tehopaperit?

Ihan samat tehopaperithan se vaatii kuin vanhemmanki SBC kanssa. Eli oliko se jotaki vajaa 300hv mitä saa koneesta löytyä virallisesti. En tiiä sitten jos otat jo lähtökohdaksi sellasen LS moottorin missä nuo tehot ylittyy niin tuleeko ongelmia uskottavuuden kanssa jos se ahettuna olisi sitte papereissa "menettäny" tehoa. Eikö ne pienemmät LS motit oo kuitenki reilusti alle 300hv että semmosenhan nyt leimaa siinä missä minkä muunki vanhanliiton ahetun moottorin.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006