Kirjoittaja Aihe: ´89 Houkutuslintu  (Luettu 85114 kertaa)

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 226
  • Sukupuoli: Mies
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #13 : 30.12.2013 - klo:20:39 »
No eiköhän kaikki täällä jummarra mistä on kysymys  :).....targa tai t-top.On kyllä ihme jos on käynti ym häiriöitä ku on noinkin laadukkaasti sähkötöitä tehty   ;D
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: ´89 Houkutuslintu
« Vastaus #12 : 30.12.2013 - klo:12:47 »
Vääryyksiä korjattu tekstiin.
Onneksi mulla ei yöunet mene, vaikka otteessa lukeekin targa.  ;)

Patahuoneesta yleiskuvaa


Ja tästä vähän tarkemmin sähkötöiden mallia.


Vähän jo noita irtopäitä ja roikkuvia releitä perkasin. Oli siten varmuuden vuoksi vedetty molempien ajovalojen kautta ohjauksia lampunpesurille.

Heitin hässäkän pois ja tulppasin säiliön reiän.
Firebird T-top LST '89

Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa rstuning

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2677
  • Sukupuoli: Mies
  • Black GTA 5.7tpi -87
    • GTA-87 5.7 Black
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #11 : 30.12.2013 - klo:01:06 »
T-Top  :W
Joo ei tämäkään ollu porsche ;D
If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars!

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7923
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
GMT900 x2
R1100RT

Poissa ChevyBoy

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 220
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #9 : 29.12.2013 - klo:19:01 »
hyvä väri  m/
noissa bemarin bbs:ssä ihan mukava huuli  :)

Näyttäis Rondellin viiskaseilta.
Ja fiksun näkönen tipu  8)
1959 Chevrolet Apache Fleetside *Shop Truck*
1951 Chevolet Styleline
2000 Chevrolet Camaro L36 *first car*
Yamaha XVS 125cc Dragstar Stray Cat Bobber
Yamaha SR500 Supertrapp

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10366
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #8 : 29.12.2013 - klo:00:54 »
nope,katsoppas tarkemmin,puolan aukko on pulttikehän puolella bbs:ssä pyöreä  ;)
OK, enivei sopii mun mielesta hyvin 3.gen birdiin m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9662
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #7 : 29.12.2013 - klo:00:37 »
Voishan ne olla boze mesh.tkin :W

nope,katsoppas tarkemmin,puolan aukko on pulttikehän puolella bbs:ssä pyöreä  ;)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10366
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #6 : 29.12.2013 - klo:00:30 »
hyvä väri  m/
noissa bemarin bbs:ssä ihan mukava huuli  :)
Voishan ne olla boze mesh.tkin :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9662
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #5 : 29.12.2013 - klo:00:26 »
hyvä väri  m/
noissa bemarin bbs:ssä ihan mukava huuli  :)

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5864
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #4 : 28.12.2013 - klo:23:42 »
T-Top  :W
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up LS2 and
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor northstar

Poissa Bitter

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 83
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #3 : 28.12.2013 - klo:23:14 »
Targassa on paljon hyvää verrattuna avoon ja ok myös toisinpäin. Mut ite tykkään tosta targasta. Vuonna 1988 tein jopa Mantaan Targa katon joka jäi kylläkin viimeistelyy vaille  :(
Toi on hyvä valinta harrasteautoks ja pimut tykkää  m/
Koneet ja Vauhti viihdyttää

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2751
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Houkutuslintu '89 targa
« Vastaus #2 : 28.12.2013 - klo:22:46 »
kuvissa näyttää ihan hyvältä ulkoa m/ tuon putkiston kun teet tuplana h tai x putkella taakse asti, niin alkaa kuulostaa varmasti paremmalta.
tuollaisia vanteita näkyy ikäväkyllä usein näissä vehkeissä, vaikka eihän nuo mitenkään rumat ole. itse olen kyllä tykännyt 15" vanteista  isoilla kumeilla.
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
´89 Houkutuslintu
« Vastaus #1 : 28.12.2013 - klo:22:30 »
Syitä ja seurauksia lyhyesti: avoautokuume ja kaipuu kasin äänimaailmaan, mutta liian vähän taskurahaa jotta toiveet voisi toteutua samassa paketissa.  ???

Samaa asiaa tarkemmin niille, jotka jaksaa lukea jaaritteluja: jokusen vuoden mielessä on kummitellut avoauton hankinta kesäleluksi. Kautta aikojen on myös ollut mielihaluna joku veekasilotjake, koska siinä äänimaailmassa on sitä jotain. Pari vanhempaa jenkkiä mulla on joskus ollutkin, mutta niistä on jo kymmenisen vuotta aikaa. Jossain välissä kasikuumeen särkylääkkeenä toimi vanha edustusmersu, mutta siinä ei kai sit kuitenkaan ollut tarpeeksi meisseliä...
  Tulevan harrastehärvelin vaatimuksena oli vähintään 4istumapaikkaa, avo ja kasikone. Nuo kolme asiaa yhdistettynä pompsautti hintahaitarin sellaisiin lukemiin :o että olis pitänyt hankkia vierasta pääomaa laitteen hankintaan. Ja sehän ei maistu, joten jostain piti tinkiä, tai vaihtoehtoisesti siirtää hankintaa myöhemmäksi.
Mutta loppusyksystä myntiin ilmestyi taas jälleen kerran sama firebird, joka oli houkuttanut jo aiemmillakin kerroilla kun se oli myynnissä. Tälläkertaa hintaa oli niistetty entisestään, joten nyt se oli varsinainen unelmakohde: kiertopalkinto vailla kunnollisia huolto/korjaustietoja, leima kylmä, ei käy kunnolla ja tsättiauton halvin!  :-P
Eräänä marraskuisena lauantai-aamuna kärry perään, kakkoskuski kyytiin ja noin 450kilsan jälkeen oltiinkin jo paikanpäällä. Koeajolenkki oli elämäni lyhyin: pontso hyytyi kesäkengillä lumihankeen noin 10metrin ajon jälkeen. Muutoin härveli osoittautui jotakuinkin sen mukaiseksi kuin myyjä oli kuvaillut, joten böördi kyytiin ja nokka kohti kotia. Tämähän nyt oli kompromissi vaatimuksien suhteen, mutta kai tässä yhdistyy avo- ja umpikaton huonot puolet, joten saa kelvata  ;)

Loppumatkasta oli taas sulat tiet, joten pudotettiin pontso alas trailerilta ja tuli jopa ihan ajamalla perille.  :) Oli jopa yllättävän jämäkkä ajettava, siis siihen peilaten että perstuntuma on tottunut audin sporttialustaan, ja mielikuvissani jenkit on yleisesti ottaen melko velttoja.
Kotona ja suurimmat kurat pestynä:



Kyseessä siis '89 firebird formula T-top 305TPI.
Tarkoitus ois talven aikana näpräillä härveli kuntoon, jotta pääsis keväällä fiilistelemään että oisko tässä sitä jotain.  \m/ 

Jotain havaintoja: Auto on ruotsintuonti, ja varustettu euromittaristolla. Numeroita on 238tkm, mutta niiden paikkansa pitävyydestä ei tietoa. Sillä nyt sinällään mitään väliä ole. No ainakin penkit on vielä ehjät, toisin kuin joissakin "100miles" ajetuissa...  :W Ajossa laatikko, jarrut yms toimi ja kone kävi suunnilleen oikein. Auto on joskus maalattu, ihan jopa ruiskulla. Pohjatyöt ei ole läheskään näyttelytasoa, mut yleisilmeeltään ihan siedettävä. Alla madallusjouset ja ylikokoiset kiinatinat, sopii kyllä omaan silmään ihan kivasti tuon pelkistetyn formula-olemuksen kanssa. Takaroipeli on irrallaan, ehkä parempi niin. Pakoputki pilattu jollain honda type-rä tyyppisellä "vaimentimella", se joutaa vaihtoon. Konehuoneen puolella siistimistä, esim. flektien johdot äpöstetty tökerösti suorakytkentään, ja jotain muuta on yritetty releyttää vimmatusti. :o Ja tietysti lukematon määrä kaikkee muuta korjausta, huoltoa ja puuhastelua...
« Viimeksi muokattu: 03.11.2017 - klo:20:32 kirjoittanut JariN »
Firebird T-top LST '89

Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06