Kirjoittaja Aihe: Black-Red RS  (Luettu 108691 kertaa)

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #321 : 24.01.2019 - klo:22:57 »
Päivitellääs tähänki nyh jtn.

Joulukuun osalta saatiin tilailtua joitain puuttuvia  nippeleitä; LS9:n kansipahvit, cruisen(monitoimiviiksi uupuu) ja manuaalin kytkimiä/liittimiä, kytkimen hydrauliikkaosat. Kytkimen slave cylinderiksi otin  2002-mallin vakion(exedy) ja pääsylinteriksi valikoitui Sppedway Motors:lta; Wilwood 260-13621 Remote Flange Mount Master Cylinder Kit, 7/8 In Bore ja samaan myös;
 GM T56 Release Bearing Remote Bleeder Kit, 48 Line, LS1/Corvette/GTO
36 Inch Braided S.S. Brake Line - Straight AN3
LS1 & LT1 T56 Release Bearing to AN3 Line Fitting

Joulun kynnyksellä hitsasin 2x AN10 öljynpaluut timing cover:iin ja tätä tuli myös muutenkin korjailtua. Tämä tuli tuon LS2:n mukana oli joskus ilmeisesti vesipumppu painanut kopan halki kahdesta kohtaa. Tässä oli kevennykset kolmessa kohtaa, joita ei ole tuossa -04 LQ4 timing coverissa.
 Pariin otteeseen oli jo muutamista turboista kaupatkin sovittuna, mutta syystä ja toisesta kauppoja ei syntynyt. Keräillään nyt hiljalleen kahisevaa, että olisi mahdollisuus ostaa ihan uudet tai vain penkkivedossa olleet esim Borg Warner 252 tai 257 sx-e taikka Garrett GT3582R. Nämä nyt päällimmäisenä mielessä.

Kannet ovat vielä porttaamatta. Kun vaan kerkeisi ja uskaltaisi kajota niihin. Kotikompressori tilavuudeltaan vähän pieni tähän hommaan ja töissäkään tunnu nyt olevansopivaa väliä tehdä työvuorojen ulkopuolella tätä tai muutakaan omaa hommaa...

Vuodenvaihteen jälkeen sain nyt vanhan koneen siihen malliin, että pakosarjat, ac-kompressori ja moottorin kiinnikkeet irti ja nostopaikan fylläys vanerirampilla tai vastavalla, niih saisi koneen & vaihteiston pois. Tilat on ööh avarat ns taivas rajana, kun ulkona joutuu tekemään.

Päivitellään jossain kohtaa taas, ehkä enemmän ajallaan, kuin näin jäljessä

« Viimeksi muokattu: 24.01.2019 - klo:23:03 kirjoittanut Juza89 »
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #320 : 06.11.2018 - klo:21:56 »
yleiskuva tai mikä lienee  ::)
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #319 : 06.11.2018 - klo:21:54 »
Johtosarjalle ei nyt työstetty lisää, että ois päässy ecua tutkimaan. Youtubesta khyllä kattelin miten tekisi pöytätelakan eculle. Tänään pystysin tuohuamaan motin parissa. Nyt olisi LS9 nokka, Elite engineer kokojakopää, Melling jakoketju "dampperi & teline", portattu vakio öljypumppu paikoillaan.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Mikey_

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #318 : 24.10.2018 - klo:14:01 »
ja esim 2bar OS tarvii kanssa lisenssin.

OS:n päivittäminen 2bar tai 3bar, ei nykyään vaadi mitään lisenssiä erikseen.
-86 IROC-TT        9.920s@225.71km/h

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1004
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #317 : 24.10.2018 - klo:11:25 »
Toi lisenssi homma on kyllä sekava hptunersissa. Jos vapaita lisenssejä ei ole, niin uusi VIN-koodi tarvii lisenssin ja esim 2bar OS tarvii kanssa lisenssin.  Omassa vetessä meni sadalla taalalla lisenssejä, et sai softan auki.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #316 : 24.10.2018 - klo:11:08 »
550€ posteineen. Oottelen nyt vielä myyjältä avain koodia, ett saan ohjelman auki. Kysyin asiaa hp tunerssilta, että tarviiko osta uusi 170$ lisenssi, mutteivät ole vielä vastanneet.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #315 : 24.10.2018 - klo:09:08 »
Posti toi tänäpe. Finnshark:n myynti palstalta tuli tollanen bongattuu. Pääsee sitten sekottamaan ecun totaalisesti  :W ;D
edit:
Uudenveroinen HP Tuners Pro GM krediteillä.
Testattu toimivaksi Corvetessa.
Käy GM-autoihin.
Paljonko kustansi toi hp tuners?
CHEVROLET SS CAMARO2012. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10248
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #314 : 23.10.2018 - klo:19:57 »
 m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #313 : 23.10.2018 - klo:16:45 »
Posti toi tänäpe. Finnshark:n myynti palstalta tuli tollanen bongattuu. Pääsee sitten sekottamaan ecun totaalisesti  :W ;D
edit:
Uudenveroinen HP Tuners Pro GM krediteillä.
Testattu toimivaksi Corvetessa.
Käy GM-autoihin.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2018 - klo:17:53 kirjoittanut Juza89 »
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 680
  • Sukupuoli: Mies
  • V8, only juice&milk come in 2 litres!
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #312 : 01.10.2018 - klo:13:18 »
Joo muutama johto cruisen viiksestä sinne kaasupolkimen boxille ja olikohan 1 pcm.ään niin pelaa.
F-Body:
Camaro -71 LQ4 / 4L80E /10bolt 3.73 eaton true track 328.5whp 13.107s/173.82kmh 1/4 mile  n/a
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Co2 päästöt g/km = vähän enemmän kuin meksikonlahden öljyturmassa!
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #311 : 01.10.2018 - klo:10:19 »
Sähköisellä läpällä mennään, ett sikseen kyllä vaivattomampi työmaa, kunhan kytkee johdot oikein   ::)

Tässä vielä öljypumpun inlet ja outlet "tarkemmin"
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 680
  • Sukupuoli: Mies
  • V8, only juice&milk come in 2 litres!
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #310 : 01.10.2018 - klo:08:50 »
Tuleeko sulle sähkönen vai vaijerivetonen läppä? Jos sähkönen niin cruise on tosi simppeli saada pelaan.
F-Body:
Camaro -71 LQ4 / 4L80E /10bolt 3.73 eaton true track 328.5whp 13.107s/173.82kmh 1/4 mile  n/a
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Co2 päästöt g/km = vähän enemmän kuin meksikonlahden öljyturmassa!
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #309 : 30.09.2018 - klo:20:50 »
  Hiljasta ollut nyt hieman pystynyt jtn tekemään. Vakio truniot vaihdoin nyt vihdosta Powell Machine bronze trunion kit:n. Hyvin onnistui viilapenkillä ja sopivilla hylsyillä. Damberipultti oli yllättäin tiukassa, mutta lämmöllä aukesi. Itse damberi irotisi chryslerin damberin ulosvetäjällä, joka sopii sellaisenaan LS:än.
 Jakoketju oli löysähkön oloinen ja en tiedä onko joskus vaihdettu, kun nokkarattaana oli vastaavan näköinen mitä LS2 24x ratas. Ketjun dambria tässä ei ole, eikä myöskään ruuvin paikkoja, niin tarvinnee tälläinen tilata https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=8307104&cc=1424113&jsn=619
 Vakio öljypumppu tuli käytettyä auki sen verta, että sai porttailtua sisään ja ulos meno aukot isommiksi ja turhat porrastukset pois. Jouseen tarvii vielä tehdä 2-4mm paksu shimmi, jotta saadaan painetta lisättyä. Joo olisihan partsilta mellingin saanu n. 150, mutta päädyin nyt tekemään näin.
 LQ:n sähkösarjasta karsittu ylimääräisiä johtoja esim. takalambdat, 4x4, automaatin. Vielä tarvitsisi lisätä sähköflektien, flex fuel ja manuaalilootan vaatimat pinnit ainakin. Kattoo poistanko cruisen johdot, kun sitten tarveisi cruise asentaaksi autoon  ::)

lisäilen kuvia jossain kohtaa
« Viimeksi muokattu: 01.10.2018 - klo:10:14 kirjoittanut Juza89 »
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #308 : 19.08.2018 - klo:08:48 »
   Eilen ehtoolla vaihdoin lq4:sta kk-laakerit. Vanhat kyllä näytti aivan ok:lta, mutta ompaha ne nyt uudet clevite pc cb-663p( 8 )paikoillaan.
  Ensin meinasin laittaa kk-pulteiksi arp 234-6301 mutt näillä olisi tarvinnut hoonata kklaakeri pesät 0,002" isommiksi ja käyttää re-sized laakereita + hoonaus olisi ollut 20€ per kaula, niin hommasin arp 134-6006 pultit. Toki jälkimmäisistäkin löytyy, että tarvitsisi mahdl. Hoonata, mutta esim Katech sanoo näiden menevän suoraan tilalle.
 Tarkistin välykset vielä plastic gaugella ja välykset oli 0,025mm ja 0,030mm paikkeilla ja kun ottaa huomioon, että plastic gauge yleensä näyttää todellist piukempaa, niin aika hyvältä näytti omastamielestä. Tehdas toleranssi 0.023-0.065 mm ja servise 0.023-0.076 mm
 Asennus öljyksi laitoin red line liquid assembly lube. Pasta version nestemäinen versio ja voin kyllä suositella m/
https://m.motonet.fi/fi/tuote/6000185/Red-Line-Liquid-assemblylube-nestemainen-kasausrasva

  Tiiviste satsi tarvitsisi seuraavaksi hommata. Onko nuo enginetech C364K2 tiiviste sarjat ok? Rockauto näyttäisi myyvän edulliseen hintaan.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #307 : 02.08.2018 - klo:20:21 »
Juuh ohan se niinki  ;D sen verran mittailin, ett kun kuitupellin laittaa pikalukoil ja saa tuon alkuperäisen konepellinlukontelineen pois, niin pissapojansäiliön takaa saa tarvittaessa ahtoputken mahdutettua imusarjaan  ja syötön saa tulemaan kuskipuolen "akkutelineen" pohjanläpi ::)
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV