Kirjoittaja Aihe: Black-Red RS  (Luettu 119197 kertaa)

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #157 : 22.02.2016 - klo:21:38 »
Pikku hiljaa alotetaan perän laittaminen (tuhoaminen), jonkin verran roskaa ollu öljyn seassa, mutta näyttää silti ihan ok:lta. Vanhat rattaat 15/41 (2.73) ja uudet 12/41 (3.42). Viistoistanen viel paikoilla, joskos huomen sais sovinnolla irti.
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #156 : 08.02.2016 - klo:20:55 »
Tänään saatu partsilta osat ja vaihteistonhäntä asennettu takas uuden helan & stefan kera. Taas tuli mieleen helaa irti naputellessa että prässi ois hyvä olla.  esim. http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/6438284113200
« Viimeksi muokattu: 13.03.2016 - klo:17:37 kirjoittanut Juza89 »
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 544
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #155 : 03.02.2016 - klo:12:28 »
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #154 : 02.02.2016 - klo:21:42 »
"Laiva"
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #153 : 02.02.2016 - klo:21:41 »
Mikä lie sitkeä influenssa iski ja  haitannut tekemisiä... Vaihteiston häntään laitettiin kemiskiä ja korjattiin kierteet sitten samalla. Vielä tarttee hommata uus stefa, vanha jo hieman vuotanu. Myös vanhat alustan osat tuli hiekkapuhallettua/maalattua. RockAuto:n osatkin saatu ja peränkimppuun käydään jahka saadaan yhdestä "laivasta" moottorin tiivisteitä/vesiproppuja vaihdettua ja mottia paikka maalattua, sekä  putkisto uusittua. 
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #152 : 17.01.2016 - klo:18:53 »
Perä tull hiekkapuhallettua ja maalattua viime vkl:na. Vielä odotellaan pinionin työkalua US-Partsilta ja Rock-Auto:lta perän laakerit, uudet lukot oviin/ konttiin ja muutamaa anturia. Välitykseksi hankittiin AllStar:n 3.42.
Nopeusmittarin rattaat oll tarkotus vaihtaa tänään, mutta tarttee ny viel korjat jollain taval yksi hännän pultin reikä. Vanha Drive gear 17(punainen) ja Driven gear 37 (punainen).  Uusiksi rattaisi tulee Drive: 15(harmaa) Driven: 41(keltainen) Pitäisi kaiketi osua aika lähelle rengastuksen ollessa 255/40 R17, mutt katotaan sitte osusko sinne päinkään  ;D
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #151 : 04.01.2016 - klo:16:47 »
Camarokin viettäny joulurauhaa. Nyt vuodenvaihteen jälkeen tuli vkl:n aikana otettua perä/alustan osat pois auton alta. Suola tehnyt vuosien saatossa tehtävänsä, vaikka viikon verran tuli ruiskuteltua crc:tä pultteihin/muttereihin, jarruputket yllättäin katkesivatkin kun koetti ottaa jakotukista irti. Jarruletku sai ny toistaseks jäädä jakotukkiin kiinni, kun kerta itsepäisesti pysyy kiinni.
 Seuraavaksi tartteekin sitten miettiä alkaisko itse yrittää tuota lukkoperän asentamista vai veiskö korjaamolle asennettavaksi. Alustaan tulee Founderssin palikat (johan ne melkeen vuoden päivät tuolla varastossa ovatkin olleet  :W ) Torque Arm/jousitus jää näillä näkymin vakioksi.
Ja pittähän sitä sekasotkusta kuviakin olla:
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Chonder

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 971
  • Sukupuoli: Mies
  • mistä nää ruuvit on?
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #150 : 10.12.2015 - klo:18:36 »
 m/
Chevrolet Camaro -89 350
Pontiac Safari -87 Sleeper project
Hummer H2 -03
GMC Suburban -95 6.5
Valmet 361, Volvo BM 4400 ja muita huomiota vaativia vanhoja koneita

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #149 : 10.12.2015 - klo:17:25 »
Katsastusviat korjattu ja seuraava katsastus 23.11.2016 - 23.03.2017  8)
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #148 : 05.12.2015 - klo:21:54 »
Nykimis viat saatu melkeen pois.
Tänäpe käyty päästöt ottaas ja saatiin jokusen tovin jälkeen hyväksyttävät tulokset. No konttorilla jouduttiin sitten pisto testiin päästöistä ja rimaa hipoen (tyhjäkäynnillä HC 98) päästöt kelpas, mutt sitte löys väljää oikealta ulommasta raidetangosta ja alapallonivelestä ja kaiken kukkuraksi laitto huomautuksiin, että taakse asennettava heijastimet, koska takavalot ovat tummat ja eivät heijasta tarpeeksi  :o  Hienovarasesti vihjasin, ett auto menee seisontaan tän jälkeen, mutt ei ollu halukas antaa hyväksytty leimaa...
 Nooh tarttee sitte hommat partsilt raidetangonpää/ alapallonivel ja kynit hetkeks punaset heijastimet takapuskuriin https://www.motonet.fi/fi/tuote/481243/Heijastin-punainen-55x105mm-tarrakiinnitys.

Mutt jotain hyvääkin; tuli hommattua Rondell 58:t. Kumeina 225/ 50 kitkat, pintaa kohtalaisesti. Ajetaan ne loppuun ja kattellaan sitte muhkeempaa alle  8)
Kaikki kokoa: 17" x 8,5"  ET 13
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #147 : 02.11.2015 - klo:16:41 »
Tommone tul ostettua.  Jos koettais talven aikan asentaa paikoilles. Viel tartteis 3.23 taikka 3.42 välitys hankkia.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2016 - klo:17:54 kirjoittanut Juza89 »
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #146 : 31.10.2015 - klo:14:47 »
Tänään koetettu jäljittää vian lähdettä, nykimisen suhteen. Eilen testilenkillä saatiin VSS ilmoittamaan vikakoodia, nopeusmittari kuitenkin toimi kokoajan. Vaihdettiin tuo uus TPS-anturi paikoilleen ja säädettiin näyttämään 0,58V. Tosin täyskaasu asennossa antaa lukemiksi vain 4,26-29V.
Samalla nollattiin myös IAC. Ennakon asettaminen 6 asteeseen, EST piuhan ollessa kiinni 23.
Nypyttämistä on edelleen havaittavissa 1200-1600 kierrosalueella(vajaan 15km testilenkillä) ja BLM pysyy 108-110 ja  INT 114-119 välillä (bensanpaineet 14-14,5 paikkeilla).
Motor start:lla tuli myös etsiskeltyä mahdollisia imuvuotoja, niitä ei kuitenkaan löytynyt.   Jotenkin tulee mieleen, että syy voisi olla ECM:ssä, mutta varmaksi en voi sanoa.
Jatketaan ihmettelyä  ::)

edit: Loppuillasta olin vielä Turussa ajelemassa ja  kiinnitin huomiota, että nykiminen ilmenee(n.40-50km/h)  ainakin silloin kun laatikko vaihtaa 2:lta -> 3:lle ja satunnaisesti kun lähtee 3:lla kiihdyttämään. Laatikosta muutenkin tarkotus vaihtaa öljyt/suodatin lähiaikoina, ni silmäilee lootaa vähän paremmin siinä samalla sitten.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2015 - klo:09:48 kirjoittanut Juza89 »
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #145 : 26.10.2015 - klo:21:54 »
Ei äkikseltään osunut silmiin että minkä kokoista putkea tossa on käytetty? Tuo epäkeskeinen kontinpohja/runkorakenne on kyllä kurjan epäkiitollinen ulostulojen kannalta, jos laittaa vaimentimet tonne poteroihin. Ite tuusasin ovaalivaimentimilla ja piti tehä typerä S-mutka että sai ulostulot symmetrisesti...
Kiinnititkö subframeconnectorit myös lattiaan/helmaan?

2,5" rst (Martelius:lta hankittu).
Juu hieman tuo epäkeskeisyys aiheuttaa haittaa... lieköhän painojakauman takia suunniteltu tuollaiseksi  ???
Hotchkis-kopiot, olisi tarvinnu (ainakin tämän auton kohdalla) muokata jonkin verran, että ois saanu lattiasta ja helmoista kiinni. Sen vuoksi kiinnitetty vain apurungoista.
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 234
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #144 : 26.10.2015 - klo:21:28 »
Ei äkikseltään osunut silmiin että minkä kokoista putkea tossa on käytetty? Tuo epäkeskeinen kontinpohja/runkorakenne on kyllä kurjan epäkiitollinen ulostulojen kannalta, jos laittaa vaimentimet tonne poteroihin. Ite tuusasin ovaalivaimentimilla ja piti tehä typerä S-mutka että sai ulostulot symmetrisesti...
Kiinnititkö subframeconnectorit myös lattiaan/helmaan?
Firebird T-top LST '89

Museoitu B Ascona 2.0S
Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 951
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Black-Red RS
« Vastaus #143 : 25.10.2015 - klo:12:41 »
Akselin ylitykset + takapöntöt paikoillaan.
  Takapönttöjen kannakkeita tarttee viel hieman säädellä. Sivusuunnassa kuskin puoleinen o n. 40mm lähempänä ulkoreunaa, jaksanu ruvet rälläköimään tavaratilan pohjaa, ehkä sitten joskus myöhemmin.
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV