Kirjoittaja Aihe: Nokka vakio lt1 ykköseen  (Luettu 50534 kertaa)

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #196 : 21.12.2019 - klo:23:22 »
Teräs retaineriin jousi ei kaivautunut.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #195 : 21.12.2019 - klo:23:21 »
.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #194 : 21.12.2019 - klo:20:27 »
Tuplajousi Edelbrock.
Jousishimmit on kaikissa sylintereissä, mutta ei aluslevyjä.
Shimmit onneksi alla ja ~40tkm. ihan paskana.
Alumiinissä olis jo aika pahat urat.


Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #193 : 06.12.2019 - klo:22:08 »
Chromoly steel retainer on Afr lähtökohta, ilman optioita.

https://www.airflowresearch.com/195cc-sbc-street-cylinder-head/
« Viimeksi muokattu: 07.12.2019 - klo:02:58 kirjoittanut Fenix »

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #192 : 06.12.2019 - klo:19:33 »
Jos sulle tulee Beehivet, Beehive-jousien päät kannattaa hioa viistoksi, tehtaan jäljiltä ne ovat terävät. Kovilla jousipaineella yläpää syö itsensä teräksisen retaineriin josta seuraa jousi ja retaineri ei pyöri keskenään siitä taas seuraa jousi sattaa katketa. itsellä katkesi kaksi jousta, onneksi ei täys tuhoa mikä oli 5min päässä. Mutta kun viistin nuo jousen päät ei ole ollut katkenneita venttiilin jousia m/.
Ainakin AFR kansissa käytetään titaani retaineria. Tosin ne taitaa olla siellä keveyden vuoksi, 45 % kevyempää kuin teräs.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2019 - klo:19:40 kirjoittanut Timo »

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #191 : 06.12.2019 - klo:11:37 »
Tässä Compin mutteri.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #190 : 30.11.2019 - klo:15:46 »
.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #189 : 30.11.2019 - klo:15:46 »
Pasin vinkistä hioin keväällä jousiin pienet pyöristykset.
En muista teinkö ihan kaikkiin.
Compin beehive jousissa ei ollut teräviä särmiä ainakaan tuossa erässä.

Sain myös vinkin yhdeltä race ukolta, että kannattaa hioa keinun mutterin nurkkia ihan pikkasen.
Ollut karkaisu tms. virheitä, että niistä irronnut suikaleita.
Keinujen mukana tulleissa muttereissa pinnan jälki oli juuri sellainen, että niistä varmaan olisi biittejä irronnut.
Kuin puun syyt.
Ei ole kuvaa puhelimessa, mutta voin ottaa lähipäivinä.
Ostin kuitenkin pitkät mutterit stud girdlejä varten ja niissä pinta oli tasainen, sekä halkaisija pienempi, kuin lyhyissä muttereissa ja keinun poterossa.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2019 - klo:11:38 kirjoittanut Fenix »

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #188 : 27.11.2019 - klo:20:13 »
Kyllä, noin se pitää toimiakin. Sitä ajan takaa että jousen pää on viistottava että se ei syö itseänsä retaineriin, koska on tehtaan jäljiltä terävä.

Ok, ehkä mul oli erilaiset jouset.. En kyl muista tommosta. En kyl muutenkaa muista yleensä mitään  ::)
´94 Z28

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #187 : 27.11.2019 - klo:06:42 »
Niin tuossahan nimenomaan beehive toimi oikein?
Kyllä, noin se pitää toimiakin. Sitä ajan takaa että jousen pää on viistottava että se ei syö itseänsä retaineriin, koska on tehtaan jäljiltä terävä.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #186 : 26.11.2019 - klo:23:59 »
En tiedä kuvittelenko, mutta vaikuttais beehive ja ultra pro magnum nostajien olevan hiljaisemmat kuin kuin edeltäneet nostajat tuplajousilla.
Preloadia 1/4 kierros.
Voi olla etten vaan kuule metelin läpi avoimilla putkilla.
Onko muilla vastaavaa havaintoa?


Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #185 : 26.11.2019 - klo:23:22 »
´94 Z28

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #184 : 26.11.2019 - klo:23:10 »
Nyt kinostais tietää, että mitkä beehivet?

Eikös noissa oo "locators/retainers", minkä päällä pyörivät? Vai veditkö paljaalla?
0:55
https://www.youtube.com/watch?v=NskusJdk5Qs

Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #183 : 26.11.2019 - klo:22:37 »
..Beehive..

Nyt kinostais tietää, että mitkä beehivet?

Eikös noissa oo "locators/retainers", minkä päällä pyörivät? Vai veditkö paljaalla?
´94 Z28

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #182 : 26.11.2019 - klo:21:49 »
Eli näin.
Kannattaa laittaa joku suoja tuohon jousen pään väliin ettei vinguta jouseen naarmuja/uria mikä ei ole suotavaa, itse laitoin lemmarista suojan ei ollut pelti levyn palaa.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.