Kirjoittaja Aihe: Nokka vakio lt1 ykköseen  (Luettu 50538 kertaa)

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #166 : 28.09.2019 - klo:19:58 »
Jaksottaisiin suuttimiin toimii vanha nyrkkisääntö. Pyöräteho jaettuna kymmenellä. Eli 24 lbs (43,5 psi) suuttimet= 240 hv renkaista.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2019 - klo:20:03 kirjoittanut Timo »

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #165 : 28.09.2019 - klo:19:21 »
Uusi softa taas asennettu.Täytyy saada isommat suuttimet.

Mitkä suuttimet?

Luulin, että noi 24set pisaa aika hyvin..
´94 Z28

Paikalla JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #164 : 28.09.2019 - klo:17:54 »
Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat... Piti olla modattu miedosti viritetylle koneelle jossa vaihdettu nokka yms. No ohjelmassa oli muutettu hieman laatikon asetuksia, flektit, rajoitin liiankin ylös, sytkäkarttaa täysin väärin ja VE kartta oli vakio. Ei ihme että fueltrimmit olivat 25% luokkaa ja välillä tuli vikakoodia liian laihasta seoksesta. Onneksi ei ole mitään hajonnut koska PE tilassakin seos oli aivan liian laiha. Täyskaasulla afr luokkaa 14-15. Nakutuksentunnistus on pelastanut, ekassa logissa oli nakuja ja knock retardia mutta nyt kun seos on kohdallaan ei ole enää nakuja täyskaasulla.
Uusi softa taas asennettu.Täytyy saada isommat suuttimet.
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #163 : 16.09.2019 - klo:19:31 »
Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat...

´94 Z28

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3367
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #162 : 16.09.2019 - klo:16:56 »
Tekis mieli väittää ettei kukaan pysty vetämään hatusta vähänkään modattuun (bensa-) koneeseen säätöjä.
Edes suutinkoon vaihto ei onnistu täysin kohdalleen ilman hienosäätöä.



Eri asia on vakiokoneen tiedossa olevien ongelmien/puutteiden säädöt.


Eli siis en isommin luottais valmiisiin softiin.
Käytännössä vaatisi pilkulleen samanlaisen kokoonpanon mille softa tehdään ja sitten kopioidaan toiseen koneeseen.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 489
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #161 : 15.09.2019 - klo:18:09 »
Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat... Piti olla modattu miedosti viritetylle koneelle jossa vaihdettu nokka yms. No ohjelmassa oli muutettu hieman laatikon asetuksia, flektit, rajoitin liiankin ylös, sytkäkarttaa täysin väärin ja VE kartta oli vakio. Ei ihme että fueltrimmit olivat 25% luokkaa ja välillä tuli vikakoodia liian laihasta seoksesta. Onneksi ei ole mitään hajonnut koska PE tilassakin seos oli aivan liian laiha. Täyskaasulla afr luokkaa 14-15. Nakutuksentunnistus on pelastanut, ekassa logissa oli nakuja ja knock retardia mutta nyt kun seos on kohdallaan ei ole enää nakuja täyskaasulla.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Paikalla JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #160 : 15.09.2019 - klo:17:09 »
Millä 96seen saa softan sisään?
Mulle tuli OBD11 to OBD1 kit Madilta ja lähetti vanhemman 94/95 PCMn "säätöineen".
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #159 : 15.09.2019 - klo:15:56 »
Tutkittu ja säätöä vaatii pirusti.

Millä 96seen saa softan sisään?
´94 Z28

Paikalla JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #158 : 13.09.2019 - klo:20:13 »
Toivottavasti on vähän enempi säädetty, ku mulla  \m/
Tutkittu ja säätöä vaatii pirusti.
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #157 : 08.09.2019 - klo:16:02 »
Kerholaisen avustuksella tutkitaan mitä mun madz28-ohjelma sisältää. m/

Toivottavasti on vähän enempi säädetty, ku mulla  \m/
´94 Z28

Paikalla JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #156 : 07.09.2019 - klo:20:52 »
Kerholaisen avustuksella tutkitaan mitä mun madz28-ohjelma sisältää. m/
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #155 : 06.09.2019 - klo:00:18 »
Kun vertailee asteita nokkien kesken, niin huomaa kuinka pakopuolella on usein 5-10° enemmän.
Tällöin oletus lienee, että pakopuoli virtaa huonosti tai näin olen ymmärtänyt.
Ja siksi pakotahdille annetaan enemmän aikaa tyhjentää sylinteri.
Hyvillä kansilla ja putkistolla voitaisiin ainakin  vaparissa käyttää "symmetristä" nokkaa?
Overlap pienenisi ja alipaine paranisi.
Toisaalta voisi kuvitella, ettei nokka yksin määritä alipainetta, vaan siinä on muuttujina myös imu-/pakokanavien virtaukset.

Thumpr sarjan nokkia kun tarkastelee, joissa on haettu ränttätänttää.
Niissä pakoasteita on 15-20 enemmän kuin imunokassa ja lsa pieni ~107°.
Ja overlappia on jo rankasti.

« Viimeksi muokattu: 06.09.2019 - klo:08:57 kirjoittanut Fenix »

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #154 : 05.09.2019 - klo:10:09 »
.. Kimmon Ja Tommin äänitystä.
https://www.youtube.com/watch?v=FhY4bgyuMig

Tän auton saundi on livenä erittäin hieno  m/
´94 Z28

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #153 : 04.09.2019 - klo:19:59 »
XFI268 on varmaan kiltimpi.
Hörinät kuuluu asiaan  8)
Tämä on xfi280 mikä mulla on, tämä ei ole miellyttävä kaupunki cruisailu nokka, mutta kun ruvetaan rockkaan niin toimii, ainakin manuaalissa 4,1 perällä. Lainasin Kimmon Ja Tommin äänitystä.
https://www.youtube.com/watch?v=FhY4bgyuMig

Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #152 : 04.09.2019 - klo:18:37 »
Kuulostaa sille et säätäjää tarviin.

No melkein voisin suositella ennen kuin lähtee vaihtamaan moottoria. Sulla vähän rouhea nokka, XFI268 on varmaan kiltimpi. Saattaa kyllä tarjota vähintään samat voimat.

Itse en vaihtaisi, hörinät kuuluu asiaan  8)
´94 Z28