Kirjoittaja Aihe: Nokka vakio lt1 ykköseen  (Luettu 36337 kertaa)

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5240
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #175 : 13.10.2019 - klo:02:18 »
Sehän rupee sysää ku noin paljo oli alueelta sivua ja nyt on palautettu alueelle *clap*
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1306
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #174 : 12.10.2019 - klo:12:02 »
Suuret kiitokset Tommille! m/
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Ex Pontiac Trans Am GTA 5.7 1989
    Cadillac Eldorado Convertible 1966
    Dodge Coronet 383 Magnum 1974

Paikalla Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 447
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #173 : 12.10.2019 - klo:10:37 »
Nyt olisi JP:n kone säädetty valmiiksi.

Lähtökohta oli se että kone oli kone oli tyhjäkäyntiä lukuunottamatta todella laihallaan. BLM arvot huitelivat aivan taivaissa eli seosvirheet  closed loopissa olivat +20% luokkaa. Knock retardia oli vähän siellä sun täällä ja vähänkin kiihdytettäessä aina.






Suraavista kuvista näkyy lambdan jännite. Täyskaasulla mentiin vaarallisen laihalla jännitteen ollessa 400-500mv eli 14.5 afr luokkaa. Kuten näkyy kierrokset eivät menneet yli 5500rpm koska laatikko vaihtoi liian aikaisin.






Sitten säätämään. Ulkomuistista tehtiin ainakin seuraavat jutut

-saastehömpötukset pois
-lambdojen asetukset sopiviksi pidemmille pakosarjoille
-VE karttan säätö kohdalleen niin että MAF oli kokonaan pois pelistä.
-saastehömpötukset pois
-open loop target karttaan muutoksia
-knock asetusten säätöä
-tyhjäkäynnin ennakkoa nostettiin hieman
-tyhjäkäynnin tasoitusta säätävien sytkäasetusten hieromista
-sytkäkartta uusiksi
-kylmärikastuksien säätöä
-vaihtopisteiden optimointia
-IAC venttiliin asetuksiin pieniä muutoksia
-MAF säätö ilman VE karttaa

Lopputulos on se että ainakin seuraavat asiat paranivat
-kylmänä lähtee paremmin käyntiin ja jaksaa käydä ilman että tarvii painaa kaasua
-vaihteet eivät vaihdu aivan liian aikaisin
-nykimiset hävisivät
-ei nakuta
-kiihtyy paremmin

Ve kartan ja MAF säätö on nyt tehty sellaisiin järkeviin rajoihin. Aivan viimeistä prosenttia ei joka paikasta alettu hieromaan koska sillä ei ole käytännön merkitystä. Helposti mennään siihen että yhden login perusteella lisätään jonnekkin prosentti ja seuraavassa otetaan se pois. Kuten kuvista näkyy nyt blm arvot ovat melko lähellä tavoite 128. Täyskaasulla lambdojen jännitteet ovat melko lähellä 850mv eli noin 12.6 AFR.















MAF kartta oli todella paljon pielessä. Kuten kuvasta näkuu sitä piti suuremmilta virtauksilta nostaa raakasti. Kuvan ei viivat ovat eri ohjelmista. Alin oli lähtökohta ja ylin lopullinen






Seuraavasta kuvasta näkyy miten koneen imuoli alkaa hivenen ahdistamaan korkeammilla kierroksilla täyskaasulla. MAP arvo putoaa 95kpa lukemiin. Ekoissa logeissa tätä ei tapahtunut ja huomasin että kaasu ei mene 100%, vaijerin kiristys auttoi. Nyt läpät aukeavat kokonaan.


-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Paikalla sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 822
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #172 : 30.09.2019 - klo:07:32 »
https://www.summitracing.com/int/parts/acc-150832/overview/make/chevrolet

Tollaset ainaki pelaa LT1 todistetusti. Mulla oli eka 32 ja myöhemmin 44. Joonalla on kans 44
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4361
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #171 : 29.09.2019 - klo:10:06 »
LT1:ssä ev1 liittimet.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4361
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #170 : 29.09.2019 - klo:09:54 »

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1306
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #169 : 29.09.2019 - klo:09:38 »
30-32 lbs ajattelin hommata,mut mikä olis hyvä toimiva merkki?
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Ex Pontiac Trans Am GTA 5.7 1989
    Cadillac Eldorado Convertible 1966
    Dodge Coronet 383 Magnum 1974

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2238
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #168 : 29.09.2019 - klo:08:19 »
Ei piisaa 24:set. Katselin tuossa logeja ja aika tapissaan ne on sinullakin.

Perhana, olis hyvä ollu tietää kun just uusin suuttimet  ::)

Säädettävä pa-paineensäädin vois auttaa mulla, jos ollaan vasta kortilla?

Ja kattoo ensin mitä uus pa-pumppu, suodatin jne. tekee.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2019 - klo:08:24 kirjoittanut letkume »
´94 Z28

Paikalla Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 447
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #167 : 29.09.2019 - klo:06:45 »
Mitkä suuttimet?

Luulin, että noi 24set pisaa aika hyvin..

Ei piisaa 24:set. Katselin tuossa logeja ja aika tapissaan ne on sinullakin.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 289
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #166 : 28.09.2019 - klo:19:58 »
Jaksottaisiin suuttimiin toimii vanha nyrkkisääntö. Pyöräteho jaettuna kymmenellä. Eli 24 lbs (43,5 psi) suuttimet= 240 hv renkaista.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2019 - klo:20:03 kirjoittanut Timo »
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2238
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #165 : 28.09.2019 - klo:19:21 »
Uusi softa taas asennettu.Täytyy saada isommat suuttimet.

Mitkä suuttimet?

Luulin, että noi 24set pisaa aika hyvin..
´94 Z28

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1306
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #164 : 28.09.2019 - klo:17:54 »
Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat... Piti olla modattu miedosti viritetylle koneelle jossa vaihdettu nokka yms. No ohjelmassa oli muutettu hieman laatikon asetuksia, flektit, rajoitin liiankin ylös, sytkäkarttaa täysin väärin ja VE kartta oli vakio. Ei ihme että fueltrimmit olivat 25% luokkaa ja välillä tuli vikakoodia liian laihasta seoksesta. Onneksi ei ole mitään hajonnut koska PE tilassakin seos oli aivan liian laiha. Täyskaasulla afr luokkaa 14-15. Nakutuksentunnistus on pelastanut, ekassa logissa oli nakuja ja knock retardia mutta nyt kun seos on kohdallaan ei ole enää nakuja täyskaasulla.
Uusi softa taas asennettu.Täytyy saada isommat suuttimet.
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Ex Pontiac Trans Am GTA 5.7 1989
    Cadillac Eldorado Convertible 1966
    Dodge Coronet 383 Magnum 1974

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2238
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #163 : 16.09.2019 - klo:19:31 »
Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat...

´94 Z28

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3198
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #162 : 16.09.2019 - klo:16:56 »
Tekis mieli väittää ettei kukaan pysty vetämään hatusta vähänkään modattuun (bensa-) koneeseen säätöjä.
Edes suutinkoon vaihto ei onnistu täysin kohdalleen ilman hienosäätöä.



Eri asia on vakiokoneen tiedossa olevien ongelmien/puutteiden säädöt.


Eli siis en isommin luottais valmiisiin softiin.
Käytännössä vaatisi pilkulleen samanlaisen kokoonpanon mille softa tehdään ja sitten kopioidaan toiseen koneeseen.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Paikalla Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 447
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #161 : 15.09.2019 - klo:18:09 »
Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat... Piti olla modattu miedosti viritetylle koneelle jossa vaihdettu nokka yms. No ohjelmassa oli muutettu hieman laatikon asetuksia, flektit, rajoitin liiankin ylös, sytkäkarttaa täysin väärin ja VE kartta oli vakio. Ei ihme että fueltrimmit olivat 25% luokkaa ja välillä tuli vikakoodia liian laihasta seoksesta. Onneksi ei ole mitään hajonnut koska PE tilassakin seos oli aivan liian laiha. Täyskaasulla afr luokkaa 14-15. Nakutuksentunnistus on pelastanut, ekassa logissa oli nakuja ja knock retardia mutta nyt kun seos on kohdallaan ei ole enää nakuja täyskaasulla.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi