Kirjoittaja Aihe: Nokka vakio lt1 ykköseen  (Luettu 50559 kertaa)

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #181 : 26.11.2019 - klo:21:37 »
Eli näin. Hups tulipas iso kuva.
Ok,hyvä vinkki. m/
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #180 : 26.11.2019 - klo:21:23 »
Mutta kun viistin nuo jousen päät ei ole ollut katkenneita venttiilin jousia m/.
Eli näin. Hups tulipas iso kuva.

« Viimeksi muokattu: 26.11.2019 - klo:21:24 kirjoittanut pasi jkl »
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #179 : 26.11.2019 - klo:21:19 »
Jos sulle tulee Beehivet, Beehive-jousien päät kannattaa hioa viistoksi, tehtaan jäljiltä ne ovat terävät. Kovilla jousipaineella yläpää syö itsensä teräksisen retaineriin josta seuraa jousi ja retaineri ei pyöri keskenään siitä taas seuraa jousi sattaa katketa. itsellä katkesi kaksi jousta, onneksi ei täys tuhoa mikä oli 5min päässä. Mutta kun viistin nuo jousen päät ei ole ollut katkenneita venttiilin jousia m/.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #178 : 26.11.2019 - klo:19:48 »
Comp XFI268 kit tilattu ja orkkiskannet lähetetty porttaukseen.
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 489
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #177 : 01.11.2019 - klo:17:42 »
Noiden suuttimien data eroa niin paljon ysäri suuttimista että ei kannata laittaa paikalleen ellei päivitä suutindataa oikeaksi. En löytänyt täysin samalle bosch numerolle mitään datalehteä mutta juuri samankokoisille fordin EV14 suuttimille löytyi. Koska ford ilmoittaa suutindatan hieman GM:ää poikkeavasti piti suorittaa excelissä melkoinen laskentaprosessi. Useampi tunti siinä taisi vierähtää mutta nyt on noillekkin data jonka uskon olevan tarpeeksi hyvin kohdallaan.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5318
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #175 : 13.10.2019 - klo:02:18 »
Sehän rupee sysää ku noin paljo oli alueelta sivua ja nyt on palautettu alueelle *clap*
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #174 : 12.10.2019 - klo:12:02 »
Suuret kiitokset Tommille! m/
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 489
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #173 : 12.10.2019 - klo:10:37 »
Nyt olisi JP:n kone säädetty valmiiksi.

Lähtökohta oli se että kone oli kone oli tyhjäkäyntiä lukuunottamatta todella laihallaan. BLM arvot huitelivat aivan taivaissa eli seosvirheet  closed loopissa olivat +20% luokkaa. Knock retardia oli vähän siellä sun täällä ja vähänkin kiihdytettäessä aina.






Suraavista kuvista näkyy lambdan jännite. Täyskaasulla mentiin vaarallisen laihalla jännitteen ollessa 400-500mv eli 14.5 afr luokkaa. Kuten näkyy kierrokset eivät menneet yli 5500rpm koska laatikko vaihtoi liian aikaisin.






Sitten säätämään. Ulkomuistista tehtiin ainakin seuraavat jutut

-saastehömpötukset pois
-lambdojen asetukset sopiviksi pidemmille pakosarjoille
-VE karttan säätö kohdalleen niin että MAF oli kokonaan pois pelistä.
-saastehömpötukset pois
-open loop target karttaan muutoksia
-knock asetusten säätöä
-tyhjäkäynnin ennakkoa nostettiin hieman
-tyhjäkäynnin tasoitusta säätävien sytkäasetusten hieromista
-sytkäkartta uusiksi
-kylmärikastuksien säätöä
-vaihtopisteiden optimointia
-IAC venttiliin asetuksiin pieniä muutoksia
-MAF säätö ilman VE karttaa

Lopputulos on se että ainakin seuraavat asiat paranivat
-kylmänä lähtee paremmin käyntiin ja jaksaa käydä ilman että tarvii painaa kaasua
-vaihteet eivät vaihdu aivan liian aikaisin
-nykimiset hävisivät
-ei nakuta
-kiihtyy paremmin

Ve kartan ja MAF säätö on nyt tehty sellaisiin järkeviin rajoihin. Aivan viimeistä prosenttia ei joka paikasta alettu hieromaan koska sillä ei ole käytännön merkitystä. Helposti mennään siihen että yhden login perusteella lisätään jonnekkin prosentti ja seuraavassa otetaan se pois. Kuten kuvista näkyy nyt blm arvot ovat melko lähellä tavoite 128. Täyskaasulla lambdojen jännitteet ovat melko lähellä 850mv eli noin 12.6 AFR.















MAF kartta oli todella paljon pielessä. Kuten kuvasta näkuu sitä piti suuremmilta virtauksilta nostaa raakasti. Kuvan ei viivat ovat eri ohjelmista. Alin oli lähtökohta ja ylin lopullinen






Seuraavasta kuvasta näkyy miten koneen imuoli alkaa hivenen ahdistamaan korkeammilla kierroksilla täyskaasulla. MAP arvo putoaa 95kpa lukemiin. Ekoissa logeissa tätä ei tapahtunut ja huomasin että kaasu ei mene 100%, vaijerin kiristys auttoi. Nyt läpät aukeavat kokonaan.


-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 916
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #172 : 30.09.2019 - klo:07:32 »
https://www.summitracing.com/int/parts/acc-150832/overview/make/chevrolet

Tollaset ainaki pelaa LT1 todistetusti. Mulla oli eka 32 ja myöhemmin 44. Joonalla on kans 44
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #171 : 29.09.2019 - klo:10:06 »
LT1:ssä ev1 liittimet.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #170 : 29.09.2019 - klo:09:54 »

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #169 : 29.09.2019 - klo:09:38 »
30-32 lbs ajattelin hommata,mut mikä olis hyvä toimiva merkki?
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2331
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #168 : 29.09.2019 - klo:08:19 »
Ei piisaa 24:set. Katselin tuossa logeja ja aika tapissaan ne on sinullakin.

Perhana, olis hyvä ollu tietää kun just uusin suuttimet  ::)

Säädettävä pa-paineensäädin vois auttaa mulla, jos ollaan vasta kortilla?

Ja kattoo ensin mitä uus pa-pumppu, suodatin jne. tekee.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2019 - klo:08:24 kirjoittanut letkume »
´94 Z28

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 489
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nokka vakio lt1 ykköseen
« Vastaus #167 : 29.09.2019 - klo:06:45 »
Mitkä suuttimet?

Luulin, että noi 24set pisaa aika hyvin..

Ei piisaa 24:set. Katselin tuossa logeja ja aika tapissaan ne on sinullakin.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi