Kirjoittaja Aihe: KK-laakerit  (Luettu 5527 kertaa)

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 985
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: KK-laakerit
« Vastaus #3 : 27.07.2018 - klo:17:26 »
Itekku o enskertalaine näitte kaa nihnih...
  Otin LQ4:stä kk-laakerit auki katsoaksein kunnon ja vaihtaakseni arp 234-6301 pultit tilalle. Pulteissa lukee re-sized eli varmaan lyhennetään alkuperäisten mittoihin? Laakerit  näytti ok kuntoisilt vajaa 130K mailia ajetuiksi. Voiko siis laittaa takaisin nippuun vai tarviiko jollain mikrometrillä mitata kampiakselist kk-kaula ja sitten tilata sopivat laakerit?

edit.
re-sized tarkoittaakin, että kk-laakeripesä tarvitsisi hoonata .002 ylikokoon ja käyttää "erikois laakeria".
https://ls1tech.com/forums/carbureted-lsx-forum/1558012-arp-rod-bolts-resizing-rods.html
"To resize a cracked cap rod, you hone the big end over .002 and use a special bearing. The bearing part number is clevite 1776p IIRC"

Jotkut on ilmeisesti pystyneet käyttämään näitä ilman re-sized:ningiä
« Viimeksi muokattu: 27.07.2018 - klo:21:40 kirjoittanut Juza89 »
1985 Buick Electra 5.0 rullaava prokkis
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10668
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: KK-laakerit
« Vastaus #2 : 02.03.2014 - klo:22:57 »
Jonkin verran raporttia löytyy LS1 koneen kk-laakerien hajoamisista. Mikähän se on pääsyy tuohon. Tuleeko tämä vasta paljon ajetussa, ja ekana tuli mieleen öljypumpun kuluminen ja liian pitkä öljyn vaihtoväli ?
Oljypumpusta se johtuu, LS1 oljypumpun kansi on niin ohutta tavaraa etta se "turpoaa" ja oljy paasee kusee vaarasta paikasta ulos. LS2 vaihdettiin tukevampi kansi ja ongelma havisi :)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 320
KK-laakerit
« Vastaus #1 : 02.03.2014 - klo:22:26 »
Jonkin verran raporttia löytyy LS1 koneen kk-laakerien hajoamisista. Mikähän se on pääsyy tuohon. Tuleeko tämä vasta paljon ajetussa, ja ekana tuli mieleen öljypumpun kuluminen ja liian pitkä öljyn vaihtoväli ?
Pontiac Trans Am 1973, 454+Tremec TKO 600
Chevrolet Camaro SS 2010, 376+Tremec TR6060