Kirjoittaja Aihe: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?  (Luettu 8992 kertaa)

Poissa Soppaluu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #10 : 07.08.2014 - klo:05:44 »
Ihan vaan siis joku piuhan pätkä menopaluun väliin vai? Ei tarvi mitään vastuksia tms?

Poissa rokzetä

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2203
  • Sukupuoli: Mies
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #9 : 06.08.2014 - klo:23:19 »
ei oo tbi:ssä schrader venttiiliä.öljynpaineanturin töpselin saa irti ala ja yläkauttakin helposti.pan siihen hyppylanka,niin pitäs alkka suriseen,jos lähtee käymäänki ni anturi varmaan entinen.
opel astra g-body

Poissa Soppaluu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #8 : 06.08.2014 - klo:21:48 »
Eipä tullut noinkaan yksinkertainen asia mieleen! Seuraavaks tankin korkki auki starttaamaan.. Täytyy kyllä sanoa, että voipi olla että hakkaan jonkun hetken kupolia lattiaan jos ilman korkkia lähtee käyntiin.

Siis mitä meinaat tälläsellä tarkistus venttiilillä? Ja mistäs päin TPIssä moinen löytyy?

Poissa TNo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 57
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #7 : 02.08.2014 - klo:11:35 »
Suuttimet eivät taida avautua/saada virtaa jos kerran "huikalla"käynistyy.Öljynpaine anturikin taitaa toimia jos kerran käynistyessä alkaa polttoaine pumppu surista eli moottori tekee öljynpaineen ja anturi kytkee virran.Anturin ollessa rikki ymmärtääkseni hörähtää käyntiin ja sammuu heti.Ainahan ei pumpun surinaa havaitse jos linjassa on täysipaine.Onko TBI:ssä joku tarkistus"venttiili"paineelle?Ainakin TPI:n poltto-aine "kiskossa"on.Kai siellä tankissa on varmasti pensaa ja huohotukset kunnossa että saa imettyä sitä koneelle?(kokeilemalla tankin korkki auki)Joskus on tullut selainenkin vastaan että oli korkki vahdettu ja huohotin tukossa niin jo alkoi nykiminen ja sammuilu ja sahaaminen käymään.

Poissa Soppaluu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #6 : 28.07.2014 - klo:17:58 »
Oksennan nyt kaiken tähän, joten pahoittelut sekavasta tekstistä.

7V olikin bensamittarin anturille, ei siis itse pumpulle.

Ongelma on edelleen se, että auto ei lähde käyntiin. Starttaa kyllä. Pummpu ei ala surisemaan virrat päälle laittaessa.

Jo tehdyt/tsekatut;
-Kipunaa saa
-Pumppu hyvin vähän "ajettu". Lähtee surisemaan suoralla virralla, mutta ei ees inahda siitä huolimatta vaikka starttais.
-Pumpun rele naksuu, mutta releelle ei tule "herätevirtaa".
-Fuselinkkejen pinnat putsattu
-Huikalla lähti käyntiin hetkeksi, olettaisin käyneen huikan verran. Pumppukin lähti surraamaan siksi aikaa kun auto kävi.
-Johdot kaikki kaiketikin kunnossa.
-PA-pumpun sulake uusi ehjä.
-Sulaketaulussa kaikki sulakkeet oli ehjiä.

Öljynpaine-anturille en vielä päässyt käsiksi, mutta mikä sen rooli nyt on tuon PA-pumpun kaverina? Ilmeisesti siis öö tä? :)

Millähän suuttimien toiminnan saisi tyypitettyä kun auto ei lähde käyntiin?

Jos jossain vaikka öljynpaine-anturissa olisi vikaa niin laittaisiko ECM ruiskutuksen toppiin vai ainoastaan vaikka PA-pumpun?

Miten öljynpaine-anturin toiminnan tai toimimattomuuden voi todeta? Ja pääseekö sinne alakautta käsiksi?

Auttaisko joku ystävällinen tbi-ässienässä tätä tukintolvanaa?

Voipi olla, että tässä joku kaunis kesäilta vietän mennyttä juhannusta ja tuikkaan koko paskan tuleen :) Mahdollisesta Pontiac-Intiaani-Kokosta ilmottelen myöhemmin.

Poissa Soppaluu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #5 : 04.05.2014 - klo:20:36 »
Itseasiassa nyt kun mietin niin auto lähti käyntiin jonka jälkeen juurikin tota johtonippua yritettiin avata. Ei saatu auki eikä lähtenyt enään sen jälkeen käyntiin. Huomenna puran ja putsaan koko setin, jos ei lähe käyntiin niin juon pullon rommia ja tuun kertoon teille minkälainen olo tuli fuselinkeistä :)

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9443
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #4 : 04.05.2014 - klo:12:33 »
Mitäs tommoset fuselinkit on?

tämmöistä johtoa,joka toimii sulakkeena

Poissa Soppaluu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #3 : 04.05.2014 - klo:11:11 »
Mitäs tommoset fuselinkit on?

Poissa NymiS

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 247
  • Oma teksti
Vs: PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #2 : 04.05.2014 - klo:06:54 »
Tarkista fuselinkit akun plussanavan läheltä sekä sulakerasialla olevat jännitteet.
Onhan pumpun rele ehjä?

7volttia kuullostaa siltä että on johtosarjassa vikaa (poikki/huono kontakti jossain)
Jos autosähkö vierasta niin pyydä ammattilaiselta apua koska kuullostaa isommalta sähkövialta.
Camaro IROC-Z Z28 305 -89 - Pocket Ported Corvette heads (-113), TPI,Bosch injectors (27), Home made CAI, CompCams CC266HR-14, CompCams short travel lifters, Crane Energizer Full rollers, Flowtech Headers, Magnaflow 3"CB
270hp/445Nm

Poissa Soppaluu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
PA-pumpulle ainoastaan n. 7V?
« Vastaus #1 : 03.05.2014 - klo:08:07 »
Mistähän mahtaa kiikastaa kuun PA-pumpulle ei tule virtaa kun n. 7V? Lisäksi vaikka annan toisella akulla pumpulle suoraan 12V, niin siitä huolimatta ei lähde käyntiin vaikka polttoaine virtaa kyllä? Starttaa kyllä, mutta ei ees hörähdä.

Pumppuhan ei lähde edes surisemaan ellen anna toisella akulla suoraan virtaa.

Autohan on Firebird 5.0 TBI -90.