Kirjoittaja Aihe: Alustan käyttäytyminen...?  (Luettu 1728 kertaa)

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9158
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Alustan käyttäytyminen...?
« Vastaus #6 : 11.07.2014 - klo:20:12 »
Ne kuvat mitkä laitoit aikaisemmin, niissä on Camaro missä on 100% varmuudella matalemmat jouset mitä orkkikset.

no nyt ollaan samaa mieltä  ;)

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5873
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Alustan käyttäytyminen...?
« Vastaus #5 : 11.07.2014 - klo:19:32 »
Ne kuvat mitkä laitoit aikaisemmin, niissä on Camaro missä on 100% varmuudella matalemmat jouset mitä orkkikset. Vakiojousilla ja 19" vanteilla auto näyttäisi traktorilta. Jätä jouset vaihtamatta, pelkät iskarit hankintaan. Konit tai Bilsteinit toimii. En miettis mitään muita vaihtoehtoja.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1128
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Alustan käyttäytyminen...?
« Vastaus #4 : 11.07.2014 - klo:19:25 »
Luultavasti on alkuperäiset jouset ja iskarit. Katsastus tulossa joten siellä ehkä testissä tulisi esille vaimentimien kunto. Mitäs settiä (iskari/jousi) suosittelette etupäähän? Madallusta voisi tulla tai ainakin pysyttävä samassa, koska muuten, jos auto laskee paljon ottaa putki kiinni liian usein hidasteissa.
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5873
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Alustan käyttäytyminen...?
« Vastaus #3 : 11.07.2014 - klo:16:48 »
3 bar OK paineet tommoselle rengaskoolle.

Jos jää keula pomppimaan töyssyjen jälkeen, niin iskarit vaihtoon.
De Carbon kuulostaa alkuperäiseltä, eli luultavasti aivan loppu.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9158
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Alustan käyttäytyminen...?
« Vastaus #2 : 11.07.2014 - klo:13:41 »
siis pompottaa ihan tasaisella hyvällä pinnalla vai pompottaa töyssyn jälkeen ?

laske nyt ekaksi nuo järkyttävät rengaspaineet lähemmäksi oikeata  ;)

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1128
  • Sukupuoli: Mies
Alustan käyttäytyminen...?
« Vastaus #1 : 11.07.2014 - klo:12:31 »
Mistähän mahtanee johtua keulan pompotus? Ensin kuvittelin, että syynä oli epätasaisesti kuluneet renkaat ja säätämättömät kulmat, mutta uusin renkaat ja kulmien säätö sekä muuta kuluvaa osaa vaihdettu alustaan. Tämä ei auttanut asiaan vaan keula pompottaa edelleen. Renkaat ovat edessä 235/35/19 ja takana 255/35/19 (rengas paineet muistaakseni 3,0 bar). Vaimentajat edessä ovat De Carbon. Minulle tuntematon merkki. Jousia en tarkastellut sen tarkemmin olivatko mitkä. Olisiko iskarit ja jouset lopussa vai mistä moinen johtuu?
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-