Kirjoittaja Aihe: GTA:han rööristö  (Luettu 4251 kertaa)

Poissa Oiski

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 955
  • Sukupuoli: Mies
  • Kaikki maksaa aina vähintään tonnin
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #16 : 22.10.2003 - klo:18:28 »
Ei oo pakko olla katti toiminnassa (kuoret kylläkin) jos on vähäpäästönen.. mulla on hajotetun katin kuoret kiinni ja hyvin menee  ;)  Mut enpä nyt tiiä kannattaako sitä kattia särkeä, koska sit on aina katsastukseen mälvättävä masinolia tankkiin ja muutenki on niin hiton jännää  :) Hajotin sen katin ku huollossa sanoivat sen olevan tukossa. Pskan latvat se ollu  :-[ Kuskin puolella olevat ulostulot on hyvät siinä mielessä, että omaan korvaan tulee hyvät soundit...
'98 T/A and 346 cubic inches of American friendly fire! Patriot Stage II heads, Comp chromemoly p-rods, Patriot dual gold v-springs Comp Cams 216/220 cam, LS6 intake, Hooker off-road Y-pipe & Cat-back, ProCharger P-1SC-1 eikä vieläkää pitoja..

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 788
  • Sukupuoli: Mies
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #15 : 22.10.2003 - klo:18:10 »
Noista putkista vielä, slp putket näyttää olevan tollee typerästi molemmat ulostulot samalle (kuskin) puolelle. Jos tuon edelbrockin cat-backin ja ne peltisatsit mitä ne tarjoaa toho 5,7 ni eikai ne vaan rupee lätkyttää? Jossaa autos oli peltisarjat ja lätkytti typerästi... kuulu läpi niistä sarjoista. Eron sitte huomaa kait kun ne lupaa pelkillä putkilla jo 20hp+  :)

SLP:n ratkaisu mahdollistaa paremmat virtaukset pöntön läpi..
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8", 600hp

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #14 : 22.10.2003 - klo:16:05 »
Riippuu koneesta  ;D

mulla meni tbi läpi ilman huolia ns. läpivirtaus katilla (ala rautakanki)  :-[

En suosittele kyllä tpi koneessa.. Hyöty on haittoja nähden aika minimaalinen. Oma kattini oli tukossa. siks ratkasin ongelman tuolla tavalla ennen ku sain uuden putkiston.

Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

GeeTA

  • Vieras
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #13 : 22.10.2003 - klo:15:54 »
Mutta täytyyks catti olla toiminnassa jos on rekisterii merkitty vähäpäästöseks? vai tiputanko vaan rautakangen läpi ja laitan takas paikollee?  :)

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3343
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #12 : 22.10.2003 - klo:15:41 »
Joo, se lätkyttäminen johtunee siitä, että pakokaasut pääsee vuotamaan kannen ja sarjojen välistä. Itsellä on just nuo Edelbrockin sarjat ja sain ne ihan tiiviiksi, ei lätkytä eikä pihise. Lisäksi mulla on Edelbrockin cat-backi ja katalysaattoristakin on pelkät kuoret jäljellä. Ääninäyte vaikkapa tästä: http://barbara.macoline.com/~mpoukkan/camaro/burn.avi

  8)
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

GeeTA

  • Vieras
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #11 : 22.10.2003 - klo:15:26 »
Noista putkista vielä, slp putket näyttää olevan tollee typerästi molemmat ulostulot samalle (kuskin) puolelle. Jos tuon edelbrockin cat-backin ja ne peltisatsit mitä ne tarjoaa toho 5,7 ni eikai ne vaan rupee lätkyttää? Jossaa autos oli peltisarjat ja lätkytti typerästi... kuulu läpi niistä sarjoista. Eron sitte huomaa kait kun ne lupaa pelkillä putkilla jo 20hp+  :)

Firebird91

  • Vieras
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #10 : 22.10.2003 - klo:10:35 »
OK, jos mennään putkea taaksepäin niin mites tuo tehtaan alkuperäinen katti tykkää ajatuksesta? Perstuntuma väittää sillekin
tulevan erilaista tavaraa sisuksiin kuin alkuperäisen pakosarjan läpi.
Eli jos peltisarjaa ajattelee siinä pitänee uusia kaikki osat siitä pakoputken jatkeeseen. Tai ehkä sen voi jättää, jos sellainen on. :-*

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #9 : 22.10.2003 - klo:08:39 »
happisensori kannattaa muuttaa lämmitettäväksi ja peltisarjat ostaa pinnotettuna tai pinnottaa itse/kääriä liinoihin.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Heikki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #8 : 22.10.2003 - klo:08:38 »
Joo, lämmitävähän nuo ja siksi niihin onkin saatavilla lämpöeristeitä. Niitä on sekä maaleina että liinoina. Tollanen maalinkaltainen pinnoite on siistein ja kannattaa vetästä sarjoihin. Nuo liinat kuulema nk. kuluttavat putkia eli putket syöpyvät niiden sisällä. Itsellä tosin tuollaiset liinat on ja hyvin ne eristää ainakin.

Sarjoja asentaessa jotuu purkamaan kaikenmoiset saastahoistaakit jne. siitä koneen ympäriltä pois ja osassa sarjoista viel irrottamaan koneen kiinikkeistää että ne mahtuvat  paikoilleen.
1985 Camaro, 355cid 4-bolt, TrickFlow 23 Degree Heads, Comp XR270HR, Comp Alu roller rockers, Comp High Energy Roller Lifters, MSD 6AL ignition, Demon carb and so on...

Firebird91

  • Vieras
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #7 : 22.10.2003 - klo:08:24 »
Peltisarjojen asennus kuulostaa helpolta, mutta miten on ECM:n, happianturin ym kanssa joihin asian luulisi vaikuttavan. Peltisarjat
olettaisi nostavan huomattavasti konehuoneenkin sisälämpöjä. :-[

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #6 : 21.10.2003 - klo:19:52 »
Flow-masterilla on aika hyvän hintaiset (oma)... Ei kylläkään yhtähyvät kun ylistetyt SLP:t

Itellä on katti mukaan lukien rosteria taakke saakka... mörisee mukavasti mut ei häiritsevästi. Ja varmasti kuulostaa kone vihasemmalta ku on.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 788
  • Sukupuoli: Mies
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #5 : 21.10.2003 - klo:19:37 »
Sitten suosittelen SLP:n 3" rööriä jos meteliä haluat ;). Tosin taitaa maksaa hippasen liikaa.. Onneksi moinen oli omassa ostohetkellä.
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8", 600hp

Poissa Oiski

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 955
  • Sukupuoli: Mies
  • Kaikki maksaa aina vähintään tonnin
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #4 : 21.10.2003 - klo:14:13 »
Tervetuloa mukaan! Pakosarjat on tosiaan sellanen pullonkaula, että ne ihmees ekana. Mun ekat viritykset oli Edelbrock TES -peltisarjat ja Dynomax 3" putkisto ja tehon kasvun kyllä persdynossa huomas  :)  peltisarjat oli viime kesänä 393 euroo Part Cornerista, nyt sieltä vissiin tulee klubilaisille jotain alennuksiakin... Tietysti tuo peltisarjojen laitto on vähä vaikeempi ku putkiston kun joutuu sälää purkamaan jne..  
'98 T/A and 346 cubic inches of American friendly fire! Patriot Stage II heads, Comp chromemoly p-rods, Patriot dual gold v-springs Comp Cams 216/220 cam, LS6 intake, Hooker off-road Y-pipe & Cat-back, ProCharger P-1SC-1 eikä vieläkää pitoja..

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #3 : 21.10.2003 - klo:10:46 »
jos noi on sun vaihtoehdot, laittasin sen edelbrokin 3" putken.
mutta kuten crisi sano, ensi kummiski vaihtasin peltisarjat. Tosin kummastakaan vakioon ei kamalaa lisätehoa saa, että vaikutus on lähinnä hienommat äänet.. mutta jostahan sitä täytyy alottaa :P
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:GTA:han rööristö
« Vastaus #2 : 21.10.2003 - klo:09:19 »
Paras vaihtoehko olis laittaa peltipakosarjat mieluiten ennen ku laitat cat-back:n

Jos on siis pakko valita. Tehtaan valupakosarjat virtaa sen varran huonosti ettei kannata loppupäätä avartaa. Ite en ainakaan huomannu suurta eroa.

Pakosarjat maksaa saman verran kuin hyvä cat-back systeemi. Muttua tuo sen mukavat n.20hp moottorin päähän.

-Jussi-
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.