Kirjoittaja Aihe: Kallistuksen vakaajista...?  (Luettu 8072 kertaa)

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3864
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #12 : 25.07.2014 - klo:10:04 »
Itse sain omaan 93 camuun kyb agx iskarit kaikki 4 lähes yhden suomessa maksavan hinnalla nicci texfinn kautta jenkeistä. \m/
CHEVROLET SS CAMARO2012. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa mcpete

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #11 : 25.07.2014 - klo:09:19 »
Joo-o. Suomen (Motoralin) hinnat koneille on älyttömiä. Itse ostin -68 Firebirdiini keväällä konit Saksan ebayn kautta. Saksa, Englanti ja Usa- hinnat oli kuluineen aika samat, alle puolet hinnasta, jonka sain kaverin korjaamon kautta Suomen maahantuojalta. Mutta jos takana on toimivat, ehjät QA1:set, niin ehkä kannattaa vielä suunnitella olisko kiireellisempää uusittavaa.

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #10 : 24.07.2014 - klo:12:32 »
No, huh huh kylläpä täällä suomen maassa on kovat hinnat iskareilla:

- Konit etu + taka = 1300 €.
- Bilstein etu + taka = 750€.

Ebaysta, kun katselee, niin on hinnat asiallisia noihin hintoihin nähden vaikka alv:lla.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #9 : 17.07.2014 - klo:22:48 »
Jes, Konit tilaukseen. Ei kovin halvat, mutta takuulla toimii myös radalla. Jos ei harrastus oo muutamasta satkusta kiinni, niin ota taakse myös samalla. QA1:set saa kyllä myytyä eteenpäin...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #8 : 17.07.2014 - klo:19:43 »
Tämmöinen tuki tuli asennettua konekammariin:

Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6781
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #7 : 17.07.2014 - klo:18:18 »
Onko sulla jo konehuoneessa poikkituki?
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #6 : 17.07.2014 - klo:18:13 »
Haen sellaista settiä alle, että voi käydä rata-ajoissa, kun muuttaa säätöjä, mutta pääasissa katuajossa. Minulla ei ole muista Camaroista ajokokemusta, mutta takapää tuntuu olevan Q1A:lla ihan ok. Etupäässä on sellaista löysyttä tai velttoutta huomaa mutkissa.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #5 : 17.07.2014 - klo:16:32 »
Jos takapää on ok, eli se pompotus on vaan edessä, niin vaihtaisin pelkät etuiskarit. Eiköhän QA1 hoida hommansa ihan ok, toisaalta kaikki riippuu siitä mitä autolta haet. Pitääkö olla jäykkä vai mukavan pehmeä ja miltä se takapää tuntuu tuommoisenaan niillä QA1:llä.

Kuvassa oleva rauta on Edelbrockin valmistama Torque arm, missä on säädettävä pinionin kulman säätö.
Aikalailla järeämpi osa mitä vakio. Tuon pitäisi parantaa melkein kaikkea mahdollista, parempi pito, vähemmän "wheel hoppingia" yms.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa mopo-ukko

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #4 : 17.07.2014 - klo:16:27 »
Torque arm,pitää taka-akselin ojennuksessa,säädettävä malli,saa kardaanin kulmat kohdalleen.
Z28-96/STS-99/FXSTI-06

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #3 : 17.07.2014 - klo:15:28 »
Täytyy tsekkailla mitä laittaa ja vaihtaa. Onko QA1 hyvä iskari vaihtoehto, koska takana näyttää sellaiset olevan (vaikuttavat melko tuoreilta) ja edessä alkuperäiset?

Mikäs merkitys on tällä osalla, joka on pultattu kiinni auton alle (valmistaja Edelbrock)?

« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 - klo:15:31 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Kallistuksen vakaajista...?
« Vastaus #2 : 17.07.2014 - klo:13:17 »
Jos tuntuu siltä, että auto kallistelee mutkissa omaan makuun liikaa, niin silloin jäykemmät vakaajat tottakai on hyvä idea. Kattoisin kyllä ensiksi onko nyt alla olevissa vakaajissa uretaanipuslat sekä end linkit. Jos ei ole, niin ne ensin vaihtoon. Pelkästään ne tekee jo ison eron auton käyttäytymiseen.

Panosta ennemmin kunnon iskareihin, sen jälkeen ne uretaanipuslat vakaajiin jos ei vielä ole. Jos vielä sen jälkeen tuntuu kiikkerältä, niin sitten vakaajia tilaukseen...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-