Kirjoittaja Aihe: alustan päivitys.  (Luettu 2289 kertaa)

Poissa camarokari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #14 : 08.10.2014 - klo:23:13 »
No niin konit alla ja pro line jouset. Olis pitänyt takapää laittaa suoraan jäykimpään asentoon.
Edestä helppo säätää mutta tuli mieleen kun se säätö on portaaton niin voiko kokeilla
Muutakin kuin 1kierros auki tai 2 kierrosta auki?  Vanhat iskarit oli loppu. Takana toinen
On vieläkin pohjassa ja toinen palautuu hyvin. Edessä oranssit konit tulee ylös eri tahtia
Ja toisesta kuplii nestettä tiivisteen välistä. Jouset oli vakiot.

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #13 : 23.08.2014 - klo:21:43 »
Tommi kirjoitti fiksusti tossa aiemmin.
Se mikä on paras on tapauskohtahtaista ja omasta mausta kiinni.
Edessä jäykin asento toi omassa parhaan tarkkuuden ajettavuuteen ja sanoin kuvaten keula käyttäytyi mikroautomaisimmin.
Keskimmäinenkin ok ja löysimmällä muistutti eniten vakiota eli raskas keulaista jenkkiä.
Omassa on vielä subframet, polyuretaani puslat ja poikkituet edessä ylhäällä ja alhaalla, sekä korikin kuulemma boksattu jne.
Överi kova siviiliajoon tuolla reseptillä, mutta konien säädöt eivät siihen vaikuta.
Paino tällä hetkellä 1475kg ja suurin painon poisto keulasta.
Vakio painoinen tarvitsee vissiin vieläkin jäykempää.
-89 350 HSR formula

Poissa camarokari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #12 : 23.08.2014 - klo:21:24 »
Tappiin tekis mieli laittaa mutta parempi varmaan lähtee puolivälistä.
Edestä voi säätää helposti yläpään nupista mutta takaa joutuu varmaan
Irrottaa iskarin että voi pyörittää.

Paikalla Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 306
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #11 : 23.08.2014 - klo:20:00 »
Yleensä aina iskareissa aluksi kaikki säädöt puoliväliin. Sitten siitä kokeilemaan molempiin suuntin että mihin päin paranee. Aluksi säädöt kannattaa tehdä riittävän isoin portain että erot huomaa. Yhtä ja kahta naksua on tavallisen kuskin aivan turha tehdä koska eroa ei huomaa. Jos säädöt joutuu vetämään tappiin on joku asia pielessä kuten väärä shimmaus kyseisille jousille. Ehkäpä tärkein asia on kuitenkin se että älä vedä iskareita törkeesti liian tiukalle. Löysä jousi ja hirveä paluuvaimennus on jopa vaarallinen yhdistelmä.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #10 : 23.08.2014 - klo:19:56 »
Laita aluksi vaikka puoleen väliin.
Itse tykkään jäykimmästä asennosta eibach sport line + koni sporttien kanssa.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2014 - klo:20:01 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa camarokari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #9 : 23.08.2014 - klo:19:49 »
Konit saapui perjantaina. Mitkähän jäykkyydet kannattaa laittaa aluksi?
Jousia vielä odotetaan us partsista.

Poissa camarokari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #8 : 13.08.2014 - klo:18:51 »
Pro line. Kun halusin mustanväriset jouset ja toi etupuskuri raapii jo nyt joka paikkaan.
Ebay.com sivulta( koni 8741-1030 )laitat haku kenttään
Ja sieltä saksan sivuille missä on myös konit taakse
30-1265 helpompi kun on lontoon kielellä.

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 830
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #7 : 13.08.2014 - klo:18:08 »
No niin konit otin saksasta 725,- eibachit us partsista 350,- ei jaksanut
Pidempään etsiä ja skottailla.

Laitatkos saksan linkin(tartteis itekki tilata). Otitkos eibachtin sportit vai pro:t?
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa camarokari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #6 : 12.08.2014 - klo:22:33 »
No niin konit otin saksasta 725,- eibachit us partsista 350,- ei jaksanut
Pidempään etsiä ja skottailla.

Poissa camarokari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #5 : 11.08.2014 - klo:15:24 »
Joo itsekin katsoin saksasta ebayn kautta 700e. Jäis alvi pois ja tulli.
Jouset onkin hankalampi löytää saksan maalta. Pitää selailla.

Poissa mcpete

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #4 : 11.08.2014 - klo:13:52 »
Saksan tai englannin ebayn kautta tai suoraan tuninkikaupasta euroopasta luulis löytyvän . Itse ostin 1gen Firebirdiin keväällä 4 konia Saksan ebaysta, postikulut pari kymppiä, eikä tulli/alv-riesaa. Äkkiä katoin ebay.destä, tais olla 4kpl keltasia luokkaa 700+posti, en tiä oliks halpa vai kallis, mut vaihtoehtojahan on jos jaksaa penkoa.

Poissa camarokari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: alustan päivitys.
« Vastaus #3 : 11.08.2014 - klo:00:16 »
285 upsilla. Summitilla. No pitää vielä ihmetellä.

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4950
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa camarokari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
alustan päivitys.
« Vastaus #1 : 09.08.2014 - klo:11:41 »
Moi. Onko vinkkejä mistä kannattais tilata 1988 camaroon keltaiset konit ja eibachin jouset?
Spohnilla löytyy, mutta postimaksu oli 350-450 $ dollaria.