Kirjoittaja Aihe: Suuttimien O-renkaiden vaihto  (Luettu 9906 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2694
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #9 : 12.04.2015 - klo:00:27 »
Suuttimet kiinnostaa mutta nuo numerot ei mulle kerro mitään. Eli 305 suuttimet tarvittaisiin.  Jäännöshappi oli konttorilla mitattuna 9,6. Putki ei vuoda yhtään, ilmapumppua ei ole, kone toimii normaalisti. Melko mysteeri. Voisko tuo änkkäri jotenkin pumpata ilmaa sisään ja ulos kun siinä on kaksi ulostuloa? Voi olla typerä teoria, mutta aina voi keksiä paremman.
Tarviit joka tapauksessa suuttimien numerot jos samanlaisia tarvit tilalle. Noita TBI-n suuttimia on kymmenkunta eri tuotoilla. Lukee suuttimen yläpinnassa. Tuurilla voi näkyä kun ottaa vaan töpselin irti. Kuvassa pitäis olla 305 suutin mutta en ole täysin varma ja niitäkin voi olla useampaa mallia. Numero on se vasemmanpuoleinen.

Jos katsastusmies ollut niin viisas että laittanut vielä imurinletkunkin kiinni toista putkea tukkimatta niin vetää suoraan toisesta päästä ilmaa. Yleensä kyllä tajuavat tukkia mutta on niitäkin jotka osaa vaan hakata helmoja...
Näistä, niinkuin muistakin haarautuvista putkista, pitäis päästöt mitata aina ilman imuria tai sitten tukkia liiat reiät.
Parikin kertaa tullut ihan vinoillakseni palautettua konttorille katsurin hukkaan menneet hanskat kun löytyneet pakoputkesta ;D ;D Onkohan homma hanskassa... ;D
« Viimeksi muokattu: 12.04.2015 - klo:00:34 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #8 : 11.04.2015 - klo:17:50 »
Eli pakoputken saumoissa ei näkynyt nokijälkiä vuodosta.
Joskus kuullut että toisen putkenpään tukkiminen auttanut päästönmittauksessa.
Löysin ketjun aiheesta overdriveltä.
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=216895
-89 350 HSR formula

Poissa KKOSKINEN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #7 : 11.04.2015 - klo:16:30 »
Nyt on nuo katsastusmurheet selvitetty ja voi taas keskittyä näihin sipistelyihi. Suuttimet kiinnostaa mutta nuo numerot ei mulle kerro mitään. Eli 305 suuttimet tarvittaisiin.  Jäännöshappi oli konttorilla mitattuna 9,6. Putki ei vuoda yhtään, ilmapumppua ei ole, kone toimii normaalisti. Melko mysteeri. Voisko tuo änkkäri jotenkin pumpata ilmaa sisään ja ulos kun siinä on kaksi ulostuloa? Voi olla typerä teoria, mutta aina voi keksiä paremman.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2694
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #6 : 19.03.2015 - klo:20:21 »
Kusee aika kunnolla, onko muuta tehtävissä kuin ostaa uudet suuttimet. O-renkaiden vaihto ei auttanut. Myös jäännöshappea melkein 10. Onko näillä yhteyttä toisiinsa.
Mulla on ehjiä tbi-n suuttimia 2 paria jouten. Numerot myyntiosastolla.
Jos suuttimen ympärillä oleva o-rengas on ehjä niin ei pitäis päästä välistä vuotamaan eli silloin vuotaa ite suutin.
Mulla piti suuttimet Sportsidessa vielä reilu 2bar paineilla. Ei vuotanu mistään. Oli moneen kertaan käytetty auki samoilla tiivisteillä. Tais olla joku lähemmäs 3bar niin alkoi suuttimet päästämään läpi.

Noin isoon jäännöshappeen voi vaikuttaa pakoputkivuoto tai ilmapumppu. Koneesta jos tulis näin paljon niin ei toimi enää kun puolet pytyistä eli pitäis käydä miten sattuu.
Pakoputkessa ei iso reikä tarvi olla jotta imee ilmaa.
Jos ilmapumppu on paikoillaan ja toiminnassa niin happimäärä kuuluukin olla iso kun työntää lämpimänä kattiin ilmaa ja kylmänä pakosarjoihin.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Purtzi

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 172
  • Oma teksti
Vs: Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #5 : 19.03.2015 - klo:19:29 »
Ei ollut renkaissa vikaa. Toinen vuotaa vähän vielä, mutta saa toistaiseksi kelvata. Onko muuten TBI:N putsarissa oleva lämpöanturi vain imuilman esilämmityksen ohjausta varten?
Kait se mittaa ihan oikeasti ilman lämpötilaa mistä ecu saa yhden muuttujan lisää laskiessaan suuttimien aukioloaikoja.
Camaro Iroc-Z 88, LT1 / TH700

Poissa KKOSKINEN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #4 : 19.03.2015 - klo:19:10 »
Kusee aika kunnolla, onko muuta tehtävissä kuin ostaa uudet suuttimet. O-renkaiden vaihto ei auttanut. Myös jäännöshappea melkein 10. Onko näillä yhteyttä toisiinsa.

Poissa KKOSKINEN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #3 : 12.09.2014 - klo:14:44 »
Ei ollut renkaissa vikaa. Toinen vuotaa vähän vielä, mutta saa toistaiseksi kelvata. Onko muuten TBI:N putsarissa oleva lämpöanturi vain imuilman esilämmityksen ohjausta varten?

Poissa KKOSKINEN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #2 : 09.09.2014 - klo:13:02 »
Tämä nyt purkautuikin helposti, ollut varmaan auki hiljattain. Nuo mitkä olen purkanut aiemmin olivat niin pirun tiukassa. Ei hätiä mitiä. Renkaat oli ehjän näköiset mutta ne yläpään peltiprika puuttuivat kokonaan. Siinäkö syy kusemiseen? Onneksi korjaussarjassa on uudet kun itseltä löytyi vain yksi irtonainen. Regukin oli ehjä.

Poissa KKOSKINEN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Suuttimien O-renkaiden vaihto
« Vastaus #1 : 09.09.2014 - klo:10:00 »
Olisko vinkkejä, metodeja, työkaluja joilla työn saisi ehkä kerralla tehtyä oikein? Itse TB:n purku ja kasaus kyllä onnistuu, lähinnä ajattelen itse renkaiden saamista ehjänä paikoilleen.