Kirjoittaja Aihe: Vakio LT1 jarrut  (Luettu 23013 kertaa)

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #38 : 31.05.2017 - klo:18:22 »
Hyvän näköinen setuppi Camkinillä  m/  Itsellä kanssa LS1 jarrut , joissa satulat samat vain ilman tuota corvette tekstiä. On huippuparannus vakio LT1 jarrujen tilalle, suosittelen kaikille.  \m/

 m/ :)
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 787
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #37 : 31.05.2017 - klo:17:47 »
Hyvän näköinen setuppi Camkinillä  m/  Itsellä kanssa LS1 jarrut , joissa satulat samat vain ilman tuota corvette tekstiä. On huippuparannus vakio LT1 jarrujen tilalle, suosittelen kaikille.  \m/
* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!

Poissa -vellu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4465
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #36 : 30.05.2017 - klo:18:15 »
Mulla olisi ylimääräiset adapterit ja sovitetut olkavarret jos joku on kiinostunut  :)
Ex: Camaro 1969 Copo clone

911
GLC350E
R1200C

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #35 : 30.05.2017 - klo:05:19 »
Tässä muutama kuva päivityksen saaneista etujarruista jos joitakin kiinnostaa laittaa sellaiset 4gen malleihin eli C5 corvetten jarrusatulat+levyt+pitimet+letkut+palat:

https://1drv.ms/i/s!Atw0oeWhFrGRj2_K7lN3v6-dEpnf

https://1drv.ms/i/s!Atw0oeWhFrGRj3FfTm99nNHpZ0I3

C5 Corvetten satulat on selvästi kevyemmät käsituntumalla kuin vanhat LT1:sen v. 94 satulat ja olkavarsista rälläkällä leikkasin siivekkeet pois joten siinäkin etupäästä lähti pari kiloa pois painoa.

Olkavarsi/napa/uusi kannatin
https://1drv.ms/i/s!Atw0oeWhFrGRj0pQYVA4_p8eiRTY

https://1drv.ms/i/s!Atw0oeWhFrGRj3Z2wEwviiFQqBr1
« Viimeksi muokattu: 30.05.2017 - klo:05:22 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #34 : 15.06.2016 - klo:16:34 »
c-klipsi perän onkelma vetari pääsee liikkumaan enemmän ku lukkorengas tai sen ura tai keskitappi kuluu. säätöprikat on yks vaihtoehto koittaa hoitaa ongelmaa

Laittelin molemmille puolille prikat, niin loppui hankaava ääni.  Napa liikkui mittauksen mukaan vasenpuoli 0,5mm ja oikeapuoli 0,6mm. :)
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5111
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #33 : 12.06.2016 - klo:10:32 »
c-klipsi perän onkelma vetari pääsee liikkumaan enemmän ku lukkorengas tai sen ura tai keskitappi kuluu. säätöprikat on yks vaihtoehto koittaa hoitaa ongelmaa
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #32 : 12.06.2016 - klo:09:06 »
Edellinen kysyjä ei uskonut tai ainakaan ei myöntänyt, mutta sanoisin lähes 100% varmuulella pyöränlaakeri. Just oli myyntiosiolla jollain korjauslaakerit myynnissä, niillä siirtyy vähän vetoakselinpinnalta jos kulumaa on akselissa.

Laakerissa tosiaankin voisi olla välystä ja onkin kun muistia kaivelen napa liikkui vaaka suunnassa hivenen mutta renkasta heiluttamalla en saanut esille välystä yhtä selvästi.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #31 : 12.06.2016 - klo:08:51 »
Edellinen kysyjä ei uskonut tai ainakaan ei myöntänyt, mutta sanoisin lähes 100% varmuulella pyöränlaakeri. Just oli myyntiosiolla jollain korjauslaakerit myynnissä, niillä siirtyy vähän vetoakselinpinnalta jos kulumaa on akselissa.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2016 - klo:08:56 kirjoittanut HaroldHirmuinen »

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #30 : 12.06.2016 - klo:08:43 »
Onko näissä yleinenkin vaiva että takajarrulevyjen taakse on laitettava säätöprikkoja kun muuten levy hankaa pidikkeen runkoon? Ihmettelen hankaavaa ääntä niin syyksi selvisi tuollainen oire.

« Viimeksi muokattu: 12.06.2016 - klo:08:45 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #29 : 13.03.2016 - klo:21:00 »
Uusiin satuloihin ei tullut käsijarruhippeita mun piti vanhoista ottaa. Kuinkahan kauan taistelin tuon saman jousen kanssa. Lopuksi otin semmoisen neliskanttisen m8 aluslevyn. Pultilla läpi tuon "käsijarrun rungon" mutteri vastapuolelle, jousi jäi sen aluslevyn pidättämänä omalle paikalleen.  Nyt sen voi tarvittaessa purkaa avaamalla tuon m8 pultin, käsijarru toiminutkin paljon paremmin kuin aikaisemmin. Vaikeasti selitetty, kuvaakaan en tullut ottaneeksi.

Eli se prikka tuolle raudalle minkä alla käsijarruvarppi menee kuvassasi. Kuvan irtonainen pää tuli omaan hahloonsa.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2016 - klo:21:02 kirjoittanut HaroldHirmuinen »

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2987
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #28 : 12.03.2016 - klo:12:16 »
Jarruja saa parantaa kunhan on kunnolla tehty. Ei tuu edes muutosprosentteja. Voi tarvita jonkun selvityksen et uudet osat on paremmat ku vanhat jos haluaa muutoskatsastaa ja toki abs pitää toimia.
Sinänsä jarruosia vaihdetaan muutenkin uusiin eli tuskin alkavat kiiltävyyden takia kyselee jos ei ite mainitse.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #27 : 12.03.2016 - klo:10:54 »
Pari kesää ollut c5 jarrut 3genissä eli vain 1 tai 2 kertaa katsastettu asentamisen jälkeen.
Eivät ole olleet kiinnostuneita jarruista tavallista enempää.
Sovitinpalan ottaisin varmuuden vuoksi mustana ettei hypi silmille.
Takatukivarren relocation brackettiin heitin punaisen maalin päälle ettei ala ruostumaan ja jotta väri stemmaisi muihin alustan komponentteihin.
Se kyllä keräsi huomiota liiaksikin ja vedän seuraavaksi mustan maalin päälle.
Vaikka punainen saattaa näyttää siistiltä niin tästä viisastuneena ottaisin mustana niin pääsee vähän helpommalla.
Satuloihin ehdottomasti joku koriin sopiva väri päälle, varsinkin jos pääsee kurkkimaan vanteen puolan välistä m/

Täytyy pitää mielessä noihin takapään pitkittäisten tukivarsien bracket  palikoiden päälle suihkautin mustan värin ne oli kyllä rosterista eivät ruostu mutta voi kiinnostaa katsastuksessa.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #26 : 12.03.2016 - klo:09:48 »
Pari kesää ollut c5 jarrut 3genissä eli vain 1 tai 2 kertaa katsastettu asentamisen jälkeen.
Eivät ole olleet kiinnostuneita jarruista tavallista enempää.
Sovitinpalan ottaisin varmuuden vuoksi mustana tai hopeisena ettei hypi silmille.
Takatukivarren relocation brackettiin heitin punaisen maalin päälle ettei ala ruostumaan ja jotta väri stemmaisi muihin alustan komponentteihin.
Se kyllä keräsi huomiota liiaksikin ja vedän seuraavaksi mustan maalin päälle.
Vaikka punainen saattaa näyttää siistiltä niin tästä viisastuneena ottaisin mustana niin pääsee vähän helpommalla.
Satuloihin ehdottomasti joku koriin sopiva väri päälle, varsinkin jos pääsee kurkkimaan vanteen puolan välistä m/
« Viimeksi muokattu: 12.03.2016 - klo:11:07 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #25 : 12.03.2016 - klo:09:23 »
Te joilla on näitä jarruvirityksiä jotka poikkeavat normaalista mitä niistä on katsastuksessa sanottu tuleeko selvitettävää ja selitettävää varsinkin jos muuten on synkän tummaa ja likaista ja sitten viskaistaan päälle kiiltävän punaisella maalatut sovitinpalat sekä jarrusatulat?
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa cam95

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #24 : 11.03.2016 - klo:20:56 »
Ei noita LT1 olkavarsia ole mitään syytä vaihtaa jos laittaa C5 jarrut, puukkosahalla vanhat korvat poikki ja se on siinä. Adapterin sovitus niin että on tasaisesti kiinnityspinnassa.
Jarrutustehon kannalta etujarrut on huomattavasti tärkeämpi vaihtaa kuin nuo takajarrut, ulkonäköseikat sitten on eri juttu.
95 Camaro Z28 + T56 sebring silver
94 Trans Am GT + T56 black
88 Sportside 350 TBi + aut. sunset orange
87 Roadsport V8 Camaro LS3 + Tremec TKO600 medium quasar blue
84 Roadsport V8 Camaro "projekti"