Kirjoittaja Aihe: Vakio LT1 jarrut  (Luettu 23021 kertaa)

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #23 : 11.03.2016 - klo:07:34 »
Jos halajaa isompia C5 tai C6 jarruja niin silloin kannattaa miettiä kannattaako vaihtaa LS1 olkavarsia koska siihen myös joutuu laittamaan tuon sovitin palikan kuten tietysti LT1:ssä. Olkavarsia joutuu muokkaamaan siitä on leikattava ne siivekkeet pois.

BMR:n ohje:
http://www.bmrsuspension.com/siteart/install/BCB001.pdf

Linkki asian käsittely sivustolle:
http://www.camaroz28.com/forums/suspension-chassis-brakes-47/lt1-vs-ls1-spindles-question-869363/


Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #22 : 10.03.2016 - klo:19:03 »
Sen verran kiinnosti että täytyi tutkia asiaa. Eli lt etujarrulevyt ilmeisesti 10,7" ja ls 12". Onhan tuossa koossa eroa jo, mutta huono homma on olka-akseleiden vaihto, jarrusatulat yms. Ei tämäkään ihan halvaksi siltikään tule.

On muitakin vaihtoja ei sekään ihan edullinen mutta hyvä ratkaisu tässä linkit (voi laittaa LT1 olkavarsiin kiinni ei tartte LS1:sen osia):

http://www.ws6project.com/user_stor/catalog/product_info.php?cPath=236_251_475&products_id=6227

http://www.ws6project.com/user_stor/catalog/93-02-umi-c5-brake-conversion-brackets-1/

http://www.ws6project.com/user_stor/catalog/93-02-ws6store-f-body-c5-brake-conversion-kit-1/



« Viimeksi muokattu: 10.03.2016 - klo:19:13 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #21 : 10.03.2016 - klo:18:33 »
Sen verran kiinnosti että täytyi tutkia asiaa. Eli lt etujarrulevyt ilmeisesti 10,7" ja ls 12". Onhan tuossa koossa eroa jo, mutta huono homma on olka-akseleiden vaihto, jarrusatulat yms. Ei tämäkään ihan halvaksi siltikään tule.

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #20 : 10.03.2016 - klo:06:39 »
Tässä pitkä ketju jenkkilästä jarruista jos ei ole vielä tutustunut:

http://ls1tech.com/forums/suspension-brakes/1117381-super-cheap-big-brake-kit-info.html
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5972
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #19 : 08.03.2016 - klo:13:49 »
4geni alko olee ensimmäinen f-body missä jarrut on edes sinnepäin, 98-02 "LS" jarrut on jo hyvät. Jenkkien mittakaavalla vois varmaan jopa sanoa erinomaisiksi.
Jos nimenomaan haetaan hyviä jarruja mitkä sallii myös ajoittaisen rata-ajon, niin LS ja C5 veten jarruissa on varmasti paras hinta-laatu suhde. Ainahan voi iskeä rahaa kiinni C6 Z06 megajarruihin ja muihin vastaaviin jos semmoset on saatava. Ja kun on GM:n normipalikkaa, niin aina saa paloja, levyjä ja satuloita edullisesti mistä vaan.

Alle 1500kg 3geni C5 veten jarruilla ei ainakaan kaipaa kyllä käytännössä yhtään järeempiä jarruja. Ei oo radalla näkyny pienintäkään väsymistä niiden osalta.
3genien vakiojarrut on nimittäin todella surulliset, niihin pitäis jokaiseen tehdä toi LS-jarruswappi heti tokana subframe connectorien jälkeen.
2geni taitaa olla vielä surullisempi, painavampi kun on...

'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #18 : 07.03.2016 - klo:11:15 »
Samaa ajattelin. On ne sitten lt tai ls:n jarrut, radalla ne loppuu muutamassa kierroksessa. Jarrut on mun mielestä alimitoitetut vakionakin. Nuo corveten jarrut luultavasti tarvitsee jo 18" vanteetkin että mahtuu pyörimään. Urat heittää pölyä pois ja reijät hävittää painetta jarrutuksessa. Harvapuolaiset vanteet jarrut saa ilmaa ja vaikka sumarin reijilta putket jarrujen takapuolelle.

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5112
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #17 : 07.03.2016 - klo:08:23 »
vanhan mallisista jarruista saa kummasti tehoo lisää eri palamateriaaleilla ja onhan letkut ja nesteet kunnossa. omaani oon noi ls version jarrut vaihtanu, ekana pelkästään eteen ja myöhemmin tuli taakke akselin vaihdon yhteydessä. takajarrujen vaihdossa ainoo muutos on enemmän jumppaa leimalle käsijarrun kanssa kun se ei haluu pitää syystä tai toisesta. etupäähän tuntu tulleen lisää henkeä mut sekin on vaan pers tuntuma.
mut ainoo missä näitten jarrut on tuntunu riittämättömältä on ratapäivät ja sieläkin lämmön takia jota kertyy liikaa ja nesteet kiehuu ja laikat saa hehkumaan ku oikeen yrittää.
enempi toi jarrujen vaihto 4g autoissa vaikuttaa ulkonäköön ja kuskin korvien väliin, tiellä en ole saanu noita vielä koskaan loppumaan ja olen kyllä yrittäny ;D
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6816
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #16 : 07.03.2016 - klo:08:13 »
Mulla on sulle taakse hyvät LS käytetyt vakiolevyt+palat+liinat, satasen köntti kuluineen.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #15 : 07.03.2016 - klo:07:24 »
Eipä tuolta mahdottomasti selvinnyt mutta muutama testi löytyi ja niistä käy esille erot uuden vs. vanhan ja kilpailijan kanssa:

1. Cardriver a. Camaro Z28 v.94 vs. b. Mustang GT v. 94
http://www.caranddriver.com/comparisons/1994-ford-mustang-gt-vs-1994-chevrolet-camaro-z28-comparison-test

a. 70 - 0 mph: 167 feet (= 50,9 m).
b. 70 - 0 mph: 179 feet (= 54,56m).

2. Cardriver a. Camaro Z28 v.99 vs. b. Mustang GT v. 99
http://www.caranddriver.com/comparisons/1999-chevrolet-camaro-z28-vs-ford-mustang-gt-archived-comparison

a. 70 - 0 mph: 182 feet (=55,47m).
b. 70 - 0 mph: 184 feet (=56,08m).

Vanhan mallisilla jarruilla pysähtyy lyhyemmässä matkassa.  :o No, auton paino, renkaat ja muut asiat vaikuttaa, mutta aika iso ero kuitenkin vanhan mallisten jarrujen eduksi.

Ja on muitakin vaihtoehtoja kuin Corvetten jarrut tässä on laittettu CTS-V jarrut eteen jotka on järeät ja brembon satuloilla:

http://ls1tech.com/forums/suspension-brakes/1521231-f-body-cts-v-calipers-14-rotors-17-rims.html
« Viimeksi muokattu: 07.03.2016 - klo:07:37 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10366
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #14 : 06.03.2016 - klo:17:03 »
Löytyykö mistä ja oisko jollakin heittää Camaro vuosimallit 1993-1997 vs. 1998 - 2002 jarrutusmatkaa mielellään mitattu testissä tai tehtaan arvot 60 - 0 mph (googlettelemalla oli aika paha löytää jarrutusmatkatietoja, käytin stopping distance ja braking distance hakusanoja)?
Googlettamalla road test löytyy ;) en jaksa alkaa linkittämään tänne ::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #13 : 06.03.2016 - klo:16:44 »
Löytyykö mistä ja oisko jollakin heittää Camaro vuosimallit 1993-1997 vs. 1998 - 2002 jarrutusmatkaa mielellään mitattu testissä tai tehtaan arvot 60 - 0 mph (googlettelemalla oli aika paha löytää jarrutusmatkatietoja, käytin stopping distance ja braking distance hakusanoja)?
« Viimeksi muokattu: 06.03.2016 - klo:16:46 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 787
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #12 : 06.03.2016 - klo:12:45 »
Kyllä LS jarrutkin edessä on erimaata kuin onnettomat LT1 vakio laikat , takajarrut vaihtamalla tuskin suurta hyötyä saa..toki c5 veten jarrut eteen niin vielä vähän järeämmät , silloin pitää ottaa vain huomioon että vaatii min 17 tuuman vanteen.
* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #11 : 06.03.2016 - klo:11:30 »
En nyt halua masentaa mutta taitaa olla kova raha pienestä hyödystä. Mites corvetten jarrut onko niitä kukaan soveltanut? Siellähän taitaa olla jo 14" levyä ja kunnon satulat.

Ei tässä vähästä säikähdetä. Takajarrujen osalta en tiedä käykö Corvetten satulat/levyt, mutta eteen käy pienellä muutoksella C5:sen ja C6:sen satulat/levyt.

Tässä osia mitä listasin ihan malliksi (pikku tarvikkeet/osat on poissa arvio alle 100€ niiden osuus)
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #10 : 06.03.2016 - klo:10:18 »
En nyt halua masentaa mutta taitaa olla kova raha pienestä hyödystä. Mites corvetten jarrut onko niitä kukaan soveltanut? Siellähän taitaa olla jo 14" levyä ja kunnon satulat.

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakio LT1 jarrut
« Vastaus #9 : 06.03.2016 - klo:09:45 »
Jos vertaa näin jarrulevyjä takajarruista tässä muutama kuvatus, niin pientä etu LS1:sen takalevyissä (tuuletus-urat LS1 ja LT1 yhtä levyä) ja luultavasti myös satulat on ehkä kookkaammat:

1. LS1 takalevy



2. LT1 takalevy

« Viimeksi muokattu: 06.03.2016 - klo:09:48 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-