Kirjoittaja Aihe: IROC Kesäkuntoon ahtamalla  (Luettu 22816 kertaa)

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #72 : 30.04.2018 - klo:03:13 »
Tutun näköinen ahdin.
Kaveri teki  ilmanoton kuskinpuolen keulan läpi ja dumpin ennen läppärunkoa.
Siitä vaan välijäähyä askartelee m/
https://youtu.be/tpAZDIBbBY4
-89 350 HSR formula

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #71 : 29.04.2018 - klo:19:24 »
Sovittelua...
Näppärästi se tuohon tipahtaa :)

En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #70 : 09.04.2018 - klo:21:40 »
Noniin, tankkiin meni sisälle Racetronixin hilut ja akseleihin uudet C-klipsit, toivottavasti kelpaa katsurille. Välys muuttui 0,35mm -> 0,19mm akselinpään ja crosspin:in välistä mitattu. Vielä mietityttää, että riittääköhän lukon lisäaine tuossa Gulffin peräöljyssä, jossa lisä aine valmiina. Tekisi mieli laittaa hieman luistoainetta hieman pohjalle ensin...

Ahtimen hihnapyörää asennellessa rupesi vesipumppu vuotamaan. Ei muuta kuin US Partsilta 50€ uus, kiitos kerhoalennuksien \m/

Päädyin sitten noihin Fordin 24lb/h (39,15psi) suuttimiin, kuin Boschin EV6 32lb/h. Ehkä hieman ECU ystävällisemmät, pitää tietenkin esim. JoukoY:tä tekemään uusi PROMmi. Sekä päätin mennä aluksi FMU:n avulla, kun loppuu tililtä kohta kate ;D Pitää katsoa myöhemmin jos siirtyisi erilliseen moottorin ohjelmointiin, jokahan on varsin suositeltavaa kun saa säädöt kohdilleen.

Sytytyksen kanssa vielä miettimistä, että pitäisikö perusennakkoa suoraan myöhäistää, kun ei tullu hommattua Boost retarderia. Ahdoissa tähtäimessä kuitenkin aluksi max. 9psi.

Wihurilta sai taas mukavasti CATin vahvoja pultteja ja huomenna vielä nippoja ja liittimiä Hydrarketista Vacuum Manifoldille. Eiköhän nuo ensi savut pian lähene, vaikka silti sisätiloissa vielä paljon tekemistä...
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #69 : 25.03.2018 - klo:15:32 »
Huhhuh, tulipahan ensimmäistä kertaa otettua pa-tankki alas... Kyllä nauratti hieman toi sijainti.

Tankki oli kuin uusi ja olisi voinut pistää suoraan takas, mutta hyvä se on maalit heittää päälle.
Ja samallahan tuon perän saa shimmattua tuosta!



En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #68 : 07.03.2018 - klo:09:25 »
Tuossa erilaiset suihkukuviot.

-89 350 HSR formula

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #67 : 07.03.2018 - klo:08:27 »

Totta, muutenkin mietitytti että mahtuukohan noi racetronixin suuttimet ees mulle, kun näyttää olevan multeccien kokoluokkaa :o
EV 6:n kanssa teki hieman tiukkaa, mutta nykyiset EV 14 sopii hyvin noiden isompien runnerien kanssa.
Mulla on TPI:ssä Edelbrockin isommat runnerit ja hyvin mahtui Racetronixin suuttimet. Noi alkuperäiset multeckit ovat neula-tyyppiset ja rakenteeltaan sellaiset, että ne avautuvat painetta vasten, mikä hidastaa niitä, kun taas Racelta saa disc-tyyppisiä, mitkä avautuu kovillakin paineilla nopeasti.  Ainakin osa noista EV14 suuttimista on suunniteltu kahdelle imuvenalle, niistä lähtee 2 suihkua. Sellaiset jos laittaa näihin vehkeisiin, niin suihkut osuu kanavan seiniin ja ei varmasti ole ideaali tilanne.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #66 : 06.03.2018 - klo:22:26 »
Tulee kyllä edullisemmaksi mutta halvalla ei saa hyvää. EV14 suuttimet on nykyaikaisemmat eli nopeammat ja paremmat sumultaan kuin racetroxicin oldschool suuttimet. Halvimmalla saa hyvät jos ostaa ford racing ev14 suuttimet jenkkilästä esim ebay:sta.
Kerros vähän tarkemmin noiden eroista. Racetronixiltakin saa disc tyyppisiä.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #65 : 06.03.2018 - klo:20:17 »
mulla on 42 suuttimet.

Meneeköhän liian isoks, et tyhjäkäyntiä haittais ??? Kumminkin 305 kyseessä

Tulee kyllä edullisemmaksi mutta halvalla ei saa hyvää. EV14 suuttimet on nykyaikaisemmat eli nopeammat ja paremmat sumultaan kuin racetroxicin oldschool suuttimet. Halvimmalla saa hyvät jos ostaa ford racing ev14 suuttimet jenkkilästä esim ebay:sta.

Totta, muutenkin mietitytti että mahtuukohan noi racetronixin suuttimet ees mulle, kun näyttää olevan multeccien kokoluokkaa :o
EV 6:n kanssa teki hieman tiukkaa, mutta nykyiset EV 14 sopii hyvin noiden isompien runnerien kanssa.
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa pate

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 787
  • Sukupuoli: Mies
  • tarttisko se lisää voimaa, vaan antasko olla
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #64 : 06.03.2018 - klo:19:46 »
mulla on 42 suuttimet.
pontiac firebirt formula -91 305 tpi procharger  t56
vaparina 13,9 1/4mile.  summermeet 2008 matalin auto

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 326
  • Sukupuoli: Mies
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #63 : 06.03.2018 - klo:16:17 »
Tulee kyllä edullisemmaksi mutta halvalla ei saa hyvää. EV14 suuttimet on nykyaikaisemmat eli nopeammat ja paremmat sumultaan kuin racetroxicin oldschool suuttimet. Halvimmalla saa hyvät jos ostaa ford racing ev14 suuttimet jenkkilästä esim ebay:sta.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #62 : 06.03.2018 - klo:12:41 »

Mukaan sattui matkalta mm.

- Racetronixilta uus bensapumppu asennus- ja johtosarjoineen

Vielä ostos listalla audio juttuja, uudet kumit alle ja isommat suuttimet.

Suuttimien kokoa yrittänyt miettiä hartaasti. Laskuri antaa sopivaksi kooksi 30-32lb/h. FinInjectorilta löytyisi kyllä nuo EV6 32lb/h ja toinen vaihtoehto Fordin 36lb/h.

Huonosti löytyy tietoa, minkä kokoisia suuttimia porukka käyttänyt ahdetuissa. Kai tuo 32 riittäisi, saahan sitä vielä nostettua vähän PA-Paineilla..
Tilaa Racetronixilta myös nuo suuttimet, tulee edullisemmaksi.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtamalla
« Vastaus #61 : 06.03.2018 - klo:11:26 »
Floridan lämmöstä palattu pohjoisen kylmyyteen, matkalaukut täynnä rojua. Reissu meni oikein loistavasti, tällä kertaa ei oltu ihailemassa virityksiä drag stripillä vaan katsomassa Nascaria Daytonassa 162 000:n muun fanin kanssa. Vaikka Daytonassa autojen ilmansaanti rajoitettu, oli se silti mahtava kokemus. Ei musta olisi ajamaan 200mph rakennetulla autolla ilman apulaitteita.

Mukaan sattui matkalta mm.
- Koko Raidetangon hilppeet
- Racetronixilta uus bensapumppu asennus- ja johtosarjoineen
- GlowShiftin lisämittareita, sekä pilariin kotelo niille.
- PA-Tankilta lähtevät linjat eli koko höskä mikä menee tankin sisään.
- Perän shimmaus srj.
- Targa tiivisteet
- TPI pulttisrj.
- Sekä pientä ahtamiseen liittyvää osaa, ahtoputkea, BOV, Vacuum manifold yms..
- Ja Maptechiltä tuli otettua HuMount radiokehys!

Muutamat verot ja tullit säästetty ;D

Vielä ostos listalla audio juttuja, uudet kumit alle ja isommat suuttimet.

Suuttimien kokoa yrittänyt miettiä hartaasti. Laskuri antaa sopivaksi kooksi 30-32lb/h. FinInjectorilta löytyisi kyllä nuo EV6 32lb/h ja toinen vaihtoehto Fordin 36lb/h.

Huonosti löytyy tietoa, minkä kokoisia suuttimia porukka käyttänyt ahdetuissa. Kai tuo 32 riittäisi, saahan sitä vielä nostettua vähän PA-Paineilla..

En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 881
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtaamalla
« Vastaus #60 : 19.09.2017 - klo:21:25 »
Viime vuon muuttivat pykäliä, ett ny riittää oliko euro 2 autoihi ast, että menee päästöistä läpi. Niin ei tartte vtt laitosta sotkea mukaan
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtaamalla
« Vastaus #59 : 19.09.2017 - klo:21:03 »
Mutta oliko tossa vähäpäästöisen kanssa jotain muuta huomioitavaa? ??? Tai niin olen käsittänyt, et siin piti jotai tehdä enemmän.
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 881
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: IROC Kesäkuntoon ahtaamalla
« Vastaus #58 : 19.09.2017 - klo:20:48 »
Ahdin helppo laittaa nykysin, hommaat vaan sopivat teholaput ja ett menee päästöihin, ni siten muutoskatsastus suoritettu.  Toki alustan jarrut vastattva mallisarjan tehokkaint.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV