Kirjoittaja Aihe: Qa1 coilover & caster camber plate  (Luettu 2817 kertaa)

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2744
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Qa1 coilover & caster camber plate
« Vastaus #6 : 02.04.2015 - klo:15:55 »
mulle tuli tälläiset qa1 levyt myös, kun en kerkeä tekemään omatekeleitä.
kauhistus oli melkoinen kun avasin paketin, saumat olivat kuin jonkun aloittelevan hitsaajan käsialaa :o
kaiken hyvänlisäksi 100mm läpivienti putki oli vain sulateltu yläpuolelta, alapuoli oli hitsaamatta..
jokainen vähänkään asiasta ymmärtävä hitsaa alapuolen ensiksi jotta levy ei väänny lämmöstä. yläpuolen sauma on vain kosmeettinen, siihen riittää pelkät hepit.
sulattelin saumat uusiksi jo työmaalla, ei niitä voinut pidempään katsoa >:(
« Viimeksi muokattu: 02.04.2015 - klo:15:57 kirjoittanut Rale »
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3903
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Qa1 coilover & caster camber plate
« Vastaus #5 : 16.03.2015 - klo:01:03 »
Joo olet oikeassa. Luin ohjetta huolimattomasti sekottaen upper ja reinforcement platet.
-89 350 HSR formula

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5904
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Qa1 coilover & caster camber plate
« Vastaus #4 : 15.03.2015 - klo:23:03 »
Aika mielenkiintoista.

http://www.hawksthirdgenparts.com/camaro-firebird-82-92-pro-tour-front-coil-over-kit-with-qa1-struts/

The Spohn Pro Tour front coil over system includes their fabricated spherical upper strut mounts combined with a lower reinforcement plate that totally sandwiches and reinforces the entire strut tower.


Eikö tuossa ensimmäisessä kuvassa lue, että tuo levy on 2. Strut Reinforcement Plate?
Laittasin kyllä ehdottomasti sen iskaritolpan alapuolelle, koska tuossa yläpuolella se ei tue yhtään mitään.


'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3903
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Qa1 coilover & caster camber plate
« Vastaus #3 : 15.03.2015 - klo:12:23 »
Levyn nimi on upper bearing plate joka viittaisi että tulisi yläpuolelle?
Joissakin netistä löydetyissä kuvissa myös näin.

http://www.superchevy.com/how-to/chassis-suspension/1306-qa1-new-coilover-kit/
-89 350 HSR formula

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5904
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Qa1 coilover & caster camber plate
« Vastaus #2 : 15.03.2015 - klo:08:11 »
Teillä on yksi asennusvirhe, caster-camber platen alla oleva levy kuuluu olla iskaritolpan alapuolella tukemassa sitä.
Spohnilta näkee hyvin: http://www.spohn.net/shop/1982-1992-GM-F-Body/Suspension/Front-Coil-Over-Kits/Pro-Tour-Front-Coil-Over-System.html

Toi mokkula näyttää oudolta. Veikkaisin että Jorgelta tippunu ylimääränen osa pakettiin...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3903
  • Sukupuoli: Mies
Qa1 coilover & caster camber plate
« Vastaus #1 : 14.03.2015 - klo:21:22 »
Asennettiin 3gen trans amiin coilover iskarit eteen, jotka vaativat caster-camber platen.
Ohjeistus oli huonohko ja jäi häiritsemään mikä on tämä osa, josta ei ollut papereissa minkäänlaista mainintaa.


Ohjeissa luki että drag race käytössä laitetaan mukana tulleet 2 spaceria caster-camber platen alle ja normi käytössä madalletuissa autoissa yläpuolelle.
Kuvassa sparerit iskarin kiinnitysmutterin alla.


Mysteeri osa tuli siis  caster-camber plate setin mukana ja kokonsa puolesta istuisi hyvin jousen yläkupin ja caster-camber platen väliin.
Ohjeissa oli maininta spacers monikossa ja siksi tuon osan funktio hämää. Se ei myöskään mahdu olemaan tuolla välissä spacereiden kanssa yhtäaikaa.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2017 - klo:19:39 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula