Kirjoittaja Aihe: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?  (Luettu 20843 kertaa)

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1130
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #9 : 22.03.2015 - klo:17:28 »
Camkin, kannattaa kurkata auton alle, en yhtään ihmettele jos siellä olis jo säädettävä panhard? Siinä sun autossahan on aika paljon tehty kaikenlaista?

Jep, tuli tarkastettua asia, niin yhtenäinen tanko näyttää olevan (ei säädettävä), mutta kun vanhoja ostokuitteja selailin, niin sieltä löysin rivin jossa oli maininta rear lower control bars 82-  (1 kpl). Muutamia muita osia oli kuitissa jotka eivät minusta viittaa tankoihin oli adjustable torque arm 84-02 GM F-BODY (1kpl) ja driveshaft alumn (1 kpl).
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5901
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #8 : 22.03.2015 - klo:15:42 »
Camkin, kannattaa kurkata auton alle, en yhtään ihmettele jos siellä olis jo säädettävä panhard? Siinä sun autossahan on aika paljon tehty kaikenlaista?
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3898
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #7 : 22.03.2015 - klo:15:17 »
Hyvä homma...  m/ Täytyy sitten hankkia säädettävä panhardtanko, mutta nämä pikku tankot (auton suuntaiset) voivat olla auton madaltuessa normimittaiset eivät säädettävät?

Joo niiden ei tarvitse olla säädettävät.

Kuinkas sitten toi etupääosasto pitääkö sinnekin olla säädettävät ylä/alatukivarret auton madaltuessa?

Etupäästä ei tarvitse huolehtia. Pelkkä renkaiden suuntaus riittää.
-89 350 HSR formula

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1130
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #6 : 22.03.2015 - klo:13:07 »
panhardia täytys säätää et perän saa keskelle tahtoo siirtä sivuttain ku autoo laskee ei juuri muuta ongelmaa

Hyvä homma...  m/ Täytyy sitten hankkia säädettävä panhardtanko, mutta nämä pikku tankot (auton suuntaiset) voivat olla auton madaltuessa normimittaiset eivät säädettävät?

Kuinkas sitten toi etupääosasto pitääkö sinnekin olla säädettävät ylä/alatukivarret auton madaltuessa?
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4989
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #5 : 22.03.2015 - klo:12:25 »
m/ Madallusta on tulossa ja on jo nyt, mutta en tiedä laskeeko vielä alemmas Eibach Pro-Kit jousilla kuin nykyisellä virityksellä... Muuttuuko alustageometria, niin paljon madallettaessa, että tangot on oltava säädettävät ettei tankoja saa paikoilleen asennettua?

panhardia täytys säätää et perän saa keskelle tahtoo siirtä sivuttain ku autoo laskee ei juuri muuta ongelmaa
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1130
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #4 : 22.03.2015 - klo:10:58 »
Itse tilasin muutama vuosi sitten kyseiset raudat 3geniin säädettävinä versioina.
Tukivarsissa oli toinen pää metallinen uniball ja toinen kiinteä uretaaninen.
Tuo uniball kävi sit mun hermoille alusta lähtien koriin kantautuvien kolahdusten myötä.
Säädettävässä mallissa oli onneksi mahdollista vaihtaa pää uretaaniseen.
Tässä tapauksessa poly-poly tukivarsi ei aiheuttanut pykälän tuntua joustossa.

Panhardin molemmat päät oli myös uniballit ja nekin johdattivat vakiota enemmän kolahduksia koriin, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin tukivarret.

Eli älä murehdi yhtään että olisit tilannut väärät tuotteet.
Kokeilemalla selviää.
Jos joku moka valinnassa sattui niin se oli kiinteä panhard, mikäli autoa madalletaan.


 m/ Madallusta on tulossa ja on jo nyt, mutta en tiedä laskeeko vielä alemmas Eibach Pro-Kit jousilla kuin nykyisellä virityksellä... Muuttuuko alustageometria, niin paljon madallettaessa, että tangot on oltava säädettävät ettei tankoja saa paikoilleen asennettua?
Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3898
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #3 : 21.03.2015 - klo:20:57 »
Itse tilasin muutama vuosi sitten kyseiset raudat 3geniin säädettävinä versioina.
Tukivarsissa oli toinen pää metallinen uniball ja toinen kiinteä uretaaninen.
Tuo uniball kävi sit mun hermoille alusta lähtien koriin kantautuvien kolahdusten myötä.
Säädettävässä mallissa oli onneksi mahdollista vaihtaa pää uretaaniseen.
Tässä tapauksessa poly-poly tukivarsi ei aiheuttanut pykälän tuntua joustossa.

Panhardin molemmat päät oli myös uniballit ja nekin johdattivat vakiota enemmän kolahduksia koriin, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin tukivarret.

Eli älä murehdi yhtään että olisit tilannut väärät tuotteet.
Kokeilemalla selviää.
Jos joku moka valinnassa sattui niin se oli kiinteä panhard, mikäli autoa madalletaan.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2015 - klo:21:03 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa Ysiseiska

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #2 : 21.03.2015 - klo:10:43 »
Mulla oli ensin urtsupuslat molemmissa päissä, ja muutaman kuukauden ajon jälkeen vaihdoin tälläsiin:
http://umiperformance.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=7_138_101&products_id=353
Perstuntumalla takapää muuttui paljon paremmaksi, ei enää narinaa eikä sellaista kummallista "pykälän" tuntua joustoliikkeessä.
Se olis kai niin että jos korin päässä on uretaanipusla, niin akselin päässä sais olla uniball tms. että ei kanita sisään/ulosjoustossa..?
"Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.."

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1130
  • Sukupuoli: Mies
Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #1 : 21.03.2015 - klo:09:20 »
Onko tämä siis näin tarkkaa hommaa, kun tuli hätäpäissään tilattua tukitankoja uretaanipuslilla jo valmiina pötköinä vähän normaalia parempia, niin lukaisin yhtä F-Bodyn tuunausopusta tuli siellä tämä teksti esille:

For a street/drag F-Body that does not autocross often or at all, full poly-poly tubular control arm will stiffen up unwanted movement in the rear axle while allowing proper street/drag articulation.

http://www.spohn.net/shop/1993-1997-GM-F-Body/Suspension/Rear-Lower-Control-Arms/Lower-Control-Arms-Tubular-with-Poly-Bushings.html




http://www.spohn.net/shop/1993-1997-GM-F-Body/Suspension/Panhard-Bars/Panhard-Bar-Tubular-with-Poly-Bushings.html


Oletteko muut käyttäneet vastaavia tankoja katuajossa ym. kinkereissä?

Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-