Kirjoittaja Aihe: Dart pro vs. Sportsman  (Luettu 10310 kertaa)

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6781
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #36 : 12.01.2006 - klo:21:33 »
68corvette on vaan tässä asiassa guru, ei voi mitään...  :)
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #35 : 12.01.2006 - klo:21:26 »
toi keltainen käyrä on samantapaisesti portattu pro1 ja toi ylin käyrä on nykyisestä 230cc runneri versiosta ja isommalla 2.055 venttiilillä, se virtasi 589hp niin ei liioitella =)

Eli samalla venttiili koolla virtasivat jokseenkin saman sekä vakiona että siistittynä.. pro1 tarjoaa kyllä hieman paremman lähtökohdan, kun aletaan enemmän kaivamaan.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2006 - klo:21:56 kirjoittanut 68corvette »

black

  • Vieras
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #34 : 12.01.2006 - klo:21:06 »
ei kyllä heti uskoisi että 0,5 nostolla vakio oli 419 hp ja portattuna 520 hp!!!!!
mutta näinhän asia on koska virtauspenkki ei ole esson baarin kahvipöytä.0,4 noston jälkeen sportsman näyttää menevän polvilleen,mutta porttaus näyttää herättävän sen henkiin.
vaikuttaa siltä että 400 koneen nykyinen nokka on alimittainen suhteessa kannen hurjaan suorituskykyyn.no,parempi niin kuin että on iso nokka ja onneton kansi.aika hyvin piti paikkansa 520-540 virtausarvio.DART PRO taisi virrata sen 590 hp jos en väärin muista;eli sen 70 heppaa hävisi sportsmanit.20 vuotta uudempi kansi suunnittelu on varmasti tähän osallinen.hienoa olla tosi hyvien kansien omistaja.
kiitos ja kumarrus! tunnut homman osaavan.

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #33 : 12.01.2006 - klo:20:46 »
Kannet kävivät viimeinkin seetien koneistuksessa ja virtauspenkissä.
Kansiin jäivät samat venttiilit kuin olivatkin ja merkkasimpa tällä kertaa vakiona mitatun kanavankin tussilla, niin otettiin sama reikä portattuna:
Koodia: [Valitse]
Nosto "   28" cmf   Teor HP   %vakioon
0,1        64,3       132,2        8,3
0,2        128,1      263,4        3,2
0,3        187,5      385,4        8,9
0,4        225,6      463,7        9,9
0,5        253,3      520,7        24,3
0,6        247,3      508,5        17,1
0,7        254,2      522,7        18,2

tein taulukon jossa on muutama verrokki, hauska verrata mm 506hp virtaavaan mikkikanteen (huomaa alue):
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/Black/vertailua.jpg

..oma arvioni olisi että 400hp tavoite toteutuu =)
« Viimeksi muokattu: 12.01.2006 - klo:20:46 kirjoittanut 68corvette »

black

  • Vieras
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #32 : 01.01.2006 - klo:14:56 »
se mun hatusta vedetty 350HP arvio ei näköjään ollut kovin kaukana.mikä hyvänsä laite jossa on ihan oikeasti 400 HP on todella kova peli.paljon edelleen näkee kaupan olevia autoja joidenka tiedoissa on "noin 400 hevosvoimaa".harvoin kuitenkaan näitä hevosia on pantu suitsiin ja kokeiltu.
jos ton määrän pellin alle saan niin pitäishän camaro olla jo varsin raaka peli.aika näyttää.

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #31 : 31.12.2005 - klo:18:32 »
Pistettiin piruuttaan vanhan koneen tiedot dd2003.
9.5cr
crane 282/282 226/226 .501 (1.6).. siitä se ääni lähtee
rpm imari
dart-II
650 tuplapumppu

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/Black/black1.jpg

Ei oo vielä kannet käyneet uudelleen virtauspenkissä.. yli 400hp on pakko tulla ensi kesänä tolla miedolla nokalla, tunnelilla ja 10 puristuksilla.

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #30 : 24.12.2005 - klo:10:30 »
Yoshimura tekee kaiken näköisiä viritys kekkuloita mopedeihin.. tunnetuimpia lienevät putkistot ja nokka akselit.

Hommailin yhden 1300 gsxr kannen viime kesäksi, tossa muutama foto:

seetit piti vielä läpätä ennen kasausta =).
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/P5230053.JPG
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190001.JPG
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/P5230034.JPG
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190026.JPG
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190047.JPG
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190049.JPG
http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190052.JPG


Koodia: [Valitse]
mm   inch   % /32"   10"        25"cmf   28"cmf     hp
2    0,07874   11     34,31697     54,12   57,3     58,88
4    0,15748   23,2   72,34712     114,15   120,8   124,18
6    0,23622   33,8   105,4064     166,31   176,0   180,91
8    0,31496   40,3   125,64922     198,29   209,8   215,70
10   0,3937    42,4   132,23712     208,62   220,8   226,94
11   0,43307   43,1   134,39316     212,06   224,4   230,69


Astetta paremmilla nokilla (meni vielä vakiojousilla) mitattiin muistaakseni ~140hp/140nm takapyörältä.. jäi kaverinsa 2004 vuosimalliselle puoltoista heppaa, mutta vääntö oli ihan HURJASTI edellä.
maksimivääntö tuli about tonnia alempana ja maksimitehokin tuli vakiota alempana =).
Ens kesäksi on kuulemma tilattu jouset ja nokka.. jos menis vaikka se 160hp takapyörältä rikki =)
« Viimeksi muokattu: 24.12.2005 - klo:10:30 kirjoittanut 68corvette »

black

  • Vieras
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #29 : 23.12.2005 - klo:21:59 »
hyvin mahdollista.sen tiedän että josimura liittyy jollain lailla prätkien viritykseen,mutta enpä ole koskaan siihen sen paremmin perehtynyt(ei ole kiinnostanut).

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2499
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #28 : 23.12.2005 - klo:15:09 »
Pikkukossena muistan kuulleeni ton josimuran kawasakin nimen yhteydessä(tiedä sitten jos on tehnyt muihinkin)
There is no easy answer, just easy questions...

black

  • Vieras
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #27 : 23.12.2005 - klo:14:47 »
porttauskuvia kommentoi eräs työkaverini joka on pitkään rakentanut erilaisia moottoripyöriä.
hän sanoi että muotoilu muistuttaa pitkälle yoshimuran(josimuran)piirustuksia jotka hänellä on.jäi kysymättä mikä moottori oli kyseessä mutta käsitykseni mukaan ne olivat suzukin kantta varten.

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2499
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #26 : 23.12.2005 - klo:11:21 »

Käyttämäsi virtausmittarit käyttänevät erilaisia radioaktiivisia kaasuja tms. joita johdetaan johonkin järjestemään ja lasketaan sen nopeuden perusteella poikkipinta-alojen mukaan virtaus nopeuksia?


Samalla periaatteella kun tossa virtauspenkissäkin noita virtauksia mitataan,tosin mitattavat määrät huomattavasti suurempia.Joitain vuosia sitten oli eräs tohtorismies(tekniikan)luennoimassa noista virtausmittauksista kuristuslaipalla,ja totesi että minimi virhe johon on yleensä mahdollista päästä on 5%.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #25 : 23.12.2005 - klo:09:17 »
Toi homma perustuukin paineen mittaamiseen tietyllä "vesipatsaalla" tietynkokoisen reijän läpi jonka virtausmäärä tiedetään, tai on kalibroitu tietylle korjauskertoimelle.
Eli varsinaisesti virtauspenkki ei mittaa virtausta vaan kahden pisteen paine eroa.

http://www.superflow.com/support/support-flowbench-works-how.htm

Käyttämäsi virtausmittarit käyttänevät erilaisia radioaktiivisia kaasuja tms. joita johdetaan johonkin järjestemään ja lasketaan sen nopeuden perusteella poikkipinta-alojen mukaan virtaus nopeuksia?

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2499
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #24 : 22.12.2005 - klo:22:30 »
Varmaankin samassa penkissä tulokset on vertailukelpoisia keskenään.Mitä työnpuolesta joudun virtausmittareiden kanssa tekemisiin,niin parhailla kaasuvirtausmittareilla tarkkuudet on nippanappa alle prosentin, kun huomioidaan kokonaisvirhe.Taitaa kumminkin olla suurempi syy noihin erilaisiin mittaustuloksiin amerikan mainosmiehet.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #23 : 22.12.2005 - klo:20:15 »
Aika vähän siinä on muuttujia mitkä voi vaikuttaa.. ilman lämpötilakaan / paine ei vaikuta kuin sadasosia.

ainakin mun kannet ovat olleet prosentin sisällä, kun on joskus samoja reikiä virrattu puolenkin vuoden kuluttua.

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2499
Re:Dart pro vs. Sportsman
« Vastaus #22 : 21.12.2005 - klo:09:29 »
Ei oikeen selvinnyt millä mittaavat virtauksen,mutta huimia poikia ovat jos penkin tarkkuus on mitä lupaavat(maksimivirhe 0,5%)
There is no easy answer, just easy questions...