Kirjoittaja Aihe: LSx:n kestävä kytkin (T-56)  (Luettu 21683 kertaa)

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #15 : 11.12.2016 - klo:16:37 »

Multa on kyllä vauhtipyörät aina sorvattu, sen tarkempia tietoja tuosta ei ole mutta on kyllä tuntunut onnistuvan.

Mulla on Fidanza aluvauhtis, ei voi sorvata koska kitkapinta on erillinen osa, ruuveilla kiinni. Näyttää varaosana olevan myynnissä nykyään.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #14 : 11.12.2016 - klo:10:07 »
Ok, ihan hyvää tietoa. Sintteri ei nyt ole ensmätteeks hakusessa. Ajatuksena olisi, että valitsisi heti sellaisen kytkin/vauhtipyöräpaketin jossa riittäisi päivitysreserviä n. 600-700 hummaan asti, vaikkei alkuun olisikaan kuin n.400.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa MikkoV

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Oma teksti
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #13 : 10.12.2016 - klo:21:57 »
Joo sen verran viel' tuosta clutchmasterssista itsekin, eli fx500 oli mulla paikoillaan 700hp/900nm tehoilla 2 kesää ja n.100kpl renkaan verran. Toisinaan karkailleen 770hp lukemiinkin. Sai sikaa paljon, ja tehot on saatu myös tiehen tuon välittämänä.

Käytökseltään oikeastaan ihan vakiota vastaava, mutta turhaa luistattelua kannattaa välttää. Itse sain lämpenemään paketin niin paljon, että vauhtipyörä veti jokusen kympin mutkalle, siis kupille. Vaihdoin siinä kohtaa tuohon palojen tilalle Lautamäki motosportin tai ape importin?  kuparipalat paremman puutteessa, ja paketti parani entisestään käytökselään, ja piti vieläkin nuo tehot.

Mutta, jos ostaisin 5-600hp katuautoon kytkintä, ottaisin tuon clutcmastersin vähän miedommalla kitkamateriaalilla, eli fx300 tai fx400. Noita myy Futurez Suomessa.

Multa on kyllä vauhtipyörät aina sorvattu, sen tarkempia tietoja tuosta ei ole mutta on kyllä tuntunut onnistuvan.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016 - klo:21:59 kirjoittanut MikkoV »
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro 6.2 LS3 -70

Menossa mukana 2013:
www.autoviitala.com
www.cr-renkaat.fi
www.tatech.fi
www.tarranet.fi
www.futurez.fi
www.martelius.com
SEO Kiikoinen
www.suojakalvot.fi
www.varastointia.fi
Rosetti

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #12 : 06.12.2016 - klo:22:25 »
Mulla Monsterin stageII ja pelkkää positiivista sanottavaa. Justiin purin kykän pois, ja oli kuin uusi vaikka sikaa on annettu 900Nm edestä slicsien kanssa  m/

On käytökseltään, kuin vakio, mutta kestää momenttia ihan eri tavalla. Jos haluat kytkimen, joka kestää tuosta enemmän voimaa, hanki tuplalevy. Tuo stage III on sintterillä ja aivan paska katukäyttöön, niinkuin kaikki muutkin sintterit.
Jaa että sintteri paska katukäyttöön. Viime kesän ajoin Clutchmasters sintteri nelilapaisella. Ei mitään pahaa sanottavaa. Eihän siinä ole muuta eroa kuin liikkeelle lähdössä vain pitää aavistuksen tarkempana olla kytkinjalan kanssa. Ero on hyvin pieni esim. Centerforcen ja McLeodin dual levy kytkimeen. Kaikki nuo olen testannut.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1015
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #11 : 06.12.2016 - klo:14:03 »
Mulla oli Specin stage2 ja hyvin se piti ainakin 620hp. Juuri sen purin pois ja näytti vielä hyvältä.
Jos käytetty kiinnostaa niin voin sen halvalla myydä. Uuteen kokoonpanoon tulee Specin kaksilevyinen kytkin.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa Mikey_

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 436
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #10 : 05.12.2016 - klo:23:46 »

Mulla Monsterin stageII ja pelkkää positiivista sanottavaa. Justiin purin kykän pois, ja oli kuin uusi vaikka sikaa on annettu 900Nm edestä slicsien kanssa  m/

On käytökseltään, kuin vakio, mutta kestää momenttia ihan eri tavalla. Jos haluat kytkimen, joka kestää tuosta enemmän voimaa, hanki tuplalevy. Tuo stage III on sintterillä ja aivan paska katukäyttöön, niinkuin kaikki muutkin sintterit.
-86 IROC-TT        9.920s@225.71km/h

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #9 : 05.12.2016 - klo:23:27 »
Hieman koettanu kattella (alustavasti) mikä kytkin olisi kestävä. Amerikan päässä ainakin paria kehuttu enemmän kuin LS7:n pakettia.

Monster clutch stage 3 ainakin ilmoitetusti kestää turbo käytössä ja luvuttaisiin 700 rwhp
                        stage 2 kestäsi 550 rwhp, mutta ei ole ilmoitettu suositeltavan turbo käyttöön. Ilmeisesti kuitenkin kestää siinäkin.

Diamond clutch stage 2  kestäisi 600hv. Moni ainakin ollu tähän tyytyväinen ja kytkin ei ole vielä on/off.
                                       Complete kit -$759
                                       Includes Basic Kit PLUS Flywheel and
                                       Slave Cylinder with Throwout Bearing

                         stage 3  kestäisi 700hv, mutta on jo on/off tyylinen.
                                       Complete kit - $799
                                       Includes Basic Kit PLUS Flywheel and
                                       Slave Cylinder with Throwout Bearing

Spec clutc kohdalla mielipiteet tuntuisi vaihtelevan paljon... osalla kestää pitkäänkin, kun taas osalla lakkaa toimimasta melkein heti. Mikä lienee sitten totuus...

Tais joku paja olla tehnyt myös sovellutuksen LS9 kytkimestä LS1:n, mutta hinta taisi olla 1500-2000$  :/
« Viimeksi muokattu: 05.12.2016 - klo:23:33 kirjoittanut Juza89 »
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5126
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #8 : 02.12.2015 - klo:20:09 »
Clutcmasterssin tilasin. Nyt pitää keksiä millä hioa vauhtiksen kitkapinta, kun sitä ei voi sorvata.

kuppitimantilla laikkakoneessa hiottiin yks lt1 levy et saatiin pahimmat palojäljet pois ja pinta suunilleen suoraks
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #7 : 02.12.2015 - klo:19:06 »
Clutcmasterssin tilasin. Nyt pitää keksiä millä hioa vauhtiksen kitkapinta, kun sitä ei voi sorvata.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #6 : 30.11.2015 - klo:18:00 »
Tuoko kukaan maahamme Spec kytkimiä.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa MikkoV

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Oma teksti
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #5 : 07.09.2015 - klo:12:44 »
Clutchmastersia voin myös suositella. Yksilevyinen FX500 kesti 700hp/900nm ja on ihan mukava käyttää. Kitkamateriaaliksi kannattaa valita katukäyttöön ja pienemmille tehoille vähän miedompi kuin tuon fx500 niin ei ole niin nuukaa luistattamisen tuomasta lämmöstä.

Nyt kun tehot hieman kasvoivat, päivitin saman merkin FX850, eli 8.5" tuplalavyinen, billetti asetelmalla. 2000nm kesto luvattu.
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro 6.2 LS3 -70

Menossa mukana 2013:
www.autoviitala.com
www.cr-renkaat.fi
www.tatech.fi
www.tarranet.fi
www.futurez.fi
www.martelius.com
SEO Kiikoinen
www.suojakalvot.fi
www.varastointia.fi
Rosetti

Poissa zodiack

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2208
  • Sukupuoli: Mies
  • TransAm
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #4 : 03.06.2015 - klo:19:59 »
mulla on mcleodonin street pro 500 tms ja hyvin toiminnut.
TransAm -99
VS 1400 Intruder -88

Poissa mattipek

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #3 : 21.05.2015 - klo:13:11 »
Entäs tuo.
McLeod RST Street twin, jolle luvataan 800hp kestoa ja on kevyt poljin.
Mulla on tuo odottamassa asennusta, mutta ostin sen ihan "jenkki"-foorumien suositusten perusteella.
Kyllä näitä pitäisi olla Suomessa liikenteessä.

Poissa Mikey_

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 436
Vs: LSx:n kestävä kytkin (T-56)
« Vastaus #2 : 20.05.2015 - klo:14:07 »
Mulla on tuo linkissä oleva Monsteri. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Pedaali on lähes vakion tuntuinen ja kytkin on hiljainen, eikä kilise ja kolise.
Runtuakin on saanut nyt 1bar paineella ihan kiitettävästi, eikä mitään merkkejä luistelusta.

Noiden ilmoittama tehon kestokin on reilusti alakanttiin, ilmeisesti takuujuttujen takia, joten tuo ilmoitettu 550hp takapyöristä menisi ihan mukavasti sun haarukkaan.
Lisäksi tuo Stage 2 käyttää samaa paineasetelmaa stg3 kanssa, joten jos tarve, niin sen saa päivitettyä pelkän levyn vaihdolla kolmoseksi.

Tuo stage3 olis vähän edullisempi, mutta menee jo sitten cerametalli-levyllä, joten käyttömukavuus kärsii varmasti.
http://monsterclutches.com/1998-2002-fbody/fbody-single-disc/level-2-fbody-12-inch-clutch
-86 IROC-TT        9.920s@225.71km/h