Kirjoittaja Aihe: 305TBi sammuilee ja nykii  (Luettu 18896 kertaa)

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2745
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #11 : 05.06.2015 - klo:17:26 »
Täällä ollaan taas tutkiskelemassa, suihkut näyttäs pikasella katselulla ihan ookoo, ei ainakaan ollut mitään kusinoroa että ihan siistiltä viuhkalta näytti..

Kertokaas typerälle missä tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee..   ::)

Ja öljynpainemittari näyttää nollaa kokoajan, ilmeisesti anturilta johto irti tai anturi rikki  ???

Edit: IAC paikallistettu. Entiedä miten ton akselin tossa kuuluu liikkua mut tässä on ainakin aivan jumissa

tuohon ö-paine mittariin, anturi sijaitsee imusarjan takana lohkossa jakajan vieressä kuskin puolella. ota anturi irti ja tarkista että toimii, jos joku on joskus käyttänyt jenkateippiä pakatessaan kierreliitoksia.  jenkateippi tukkii helposti anturin..
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2808
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #10 : 05.06.2015 - klo:16:06 »
Edit: IAC paikallistettu. Entiedä miten ton akselin tossa kuuluu liikkua mut tässä on ainakin aivan jumissa
Ei sen käsipelillä kuulukaan liikkua. Moottorin sisällä pyörii "mutteri" joka liikuttaa karaa sisään-ulos. Joissain vanhoissa malleissa on saanut karasta pyöritettyä mutta yleensä ei.
Sinne akselin juureen kun laittaa jotain notkeaa öljyä (atf, aseöljy tms.) ja putsaa ensin karstat mitä pystyy niin saattaa auttaa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Wodeziki

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #9 : 05.06.2015 - klo:11:32 »
Täällä ollaan taas tutkiskelemassa, suihkut näyttäs pikasella katselulla ihan ookoo, ei ainakaan ollut mitään kusinoroa että ihan siistiltä viuhkalta näytti..

Kertokaas typerälle missä tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee..   ::)

Ja öljynpainemittari näyttää nollaa kokoajan, ilmeisesti anturilta johto irti tai anturi rikki  ???

Edit: IAC paikallistettu. Entiedä miten ton akselin tossa kuuluu liikkua mut tässä on ainakin aivan jumissa
« Viimeksi muokattu: 05.06.2015 - klo:12:29 kirjoittanut Wodeziki »
Pontiac Firebird -88 305TBi

Poissa Wodeziki

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #8 : 04.06.2015 - klo:20:38 »
Tänään löin jonkun STPeen tökötin saa nähdä laittaako hommat enemmän ranttaliksi ja kaikki tukkoon vai jotain muuta..

Avasin samalla jakajankannen ja kiillottelin ne koskettimet sieltä ja pyörijästä, hyvin oli hapettumaa molemmissa mut eipä niistäkään auttanut  :(


Kaippa huomenna tallille taas ihmettelemään..  :o
Pontiac Firebird -88 305TBi

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2808
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #7 : 04.06.2015 - klo:17:47 »
Tyhjäkäyntimoottori on yleinen syy tyhjäkäyntisekoiluihin. Alkaa vanhimmiten jumittelemaan. Joskus putsaus ja öljyäminen auttaa jokskin aikaa.

Vuotava/tukossa oleva suutin saattaa tehdä samaa. Ilman ilmanputsaria kun käyttää ja kaasuttelee ja yrittää kattoa onko suihkut samanlaiset kartiot. Kirkas lamppu helpottaa näkemistä.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 882
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #6 : 04.06.2015 - klo:16:23 »
Kannattaa tarkastaa alipaineletkutkin, ei tart kovinkaan isoa vuotoa olla, ni aiheuttaa harmeja.  Oireet sopeis khyll kans TPS-anturiin, mutt tarkasta nyt ne sytkäosat ensin.

edit: Mitäs öljynpaineet näyttää siinä vaihees, kun rupeaa oireilee/sammuilee?
« Viimeksi muokattu: 04.06.2015 - klo:16:28 kirjoittanut Juza89 »
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Wodeziki

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #5 : 04.06.2015 - klo:14:25 »
nonniin lambda vaihdettu : oireet eivät kadonneet.. kävin ajelemassa auton lämpimäksi ja lenkin niin pari kerta meinasi sammahtaa mutta sain kaasulla pelastettua...

Entiedä sitten mitenkä sytkäpuoli vaikuttaa seuraavaksi varmaan vaihtoon; Jakajankansi, pyörijä, tulpanjohdot sekä itse sytytystulpat.. :(
Pontiac Firebird -88 305TBi

Poissa Wodeziki

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #4 : 03.06.2015 - klo:22:19 »
Josko sitä huomenissa hakis lambdan ei tainnut olla hirmu kalliskaan... tais olla tossa autossa kuskin puolen pakosarjalta alaspäin lähtevässä putkessa lambda jos oikein tänään kattoin  ::)
Pontiac Firebird -88 305TBi

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5912
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #3 : 03.06.2015 - klo:22:08 »
Voi olla myös lambda.
Kylmänä ecu ei noteeraa aluksi lambdaa, vaan tietyn lämpötilan tms. saavutettua.

Olis mun veikkaus, lambdan vaihtaisin samantien.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #2 : 03.06.2015 - klo:21:51 »
Voi olla myös lambda.
Kylmänä ecu ei noteeraa aluksi lambdaa, vaan tietyn lämpötilan tms. saavutettua.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015 - klo:21:55 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa Wodeziki

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
305TBi sammuilee ja nykii
« Vastaus #1 : 03.06.2015 - klo:21:31 »
Elikkäs alkaa risomaan tuo kun sai auton vihdoin katsastettua ja nyt ajossa alkanut huomaamaan, että kun aamusti lähtee töihin toimii niinkuin pitääkin tuntuu että kiihtyy ihan normaalisti eikä nyi/ sammuile.
Kunnes lämpötila alkaa saavuttamaan käynti lämpötilaansa ja pysähtyy liikennevaloihin tai ihan mihin sitten pysähtyykin joko

A. Kierrokset käy reilusti alle 500rpm ja sitten hörähtelee takaisin normaaliin, tai sitten;

B. Laskee niin alas ettei kierrokset vaan jaksa nousta enää>auto sammuu

Antoi vikakoodia 45: Rich exhaust.

Vaihtelin eilen; bensansuodattimen(joka oli puoliksi vettä ja puoliksi aivan harmaata bensaa. Johtuen luutavasti siitä että auto seissyt n 4,5v eikä ole ollut tankissa häävisti bensaa), ilmansuodattimen sekä CTSsän...

Mitäs vielä pitäis vaihdella/tarkastella ettei tarvis ajaa jatkuvasti kahdella jalalla...  >:(


Sen vielä lisään että sen jälkeen kun auto sammuu ajosta itsekseen saa startata kauan ja polkea kaasua oikein urakalla jotta loppujenlopuksi hirveän savupölläyksen saattelemana käynnistyy... kun taas avaimesta sammutuksen jälkeen starttaa ihan normaalisti hörähtää hienosti ilman kaasua käyntiin...
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015 - klo:21:33 kirjoittanut Wodeziki »
Pontiac Firebird -88 305TBi