Kirjoittaja Aihe: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema  (Luettu 19522 kertaa)

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Päivitellään tilanne. Työsylinteri tarkistettu ja olikin ilo huomata sehän oli täysin kuiva ja ehjä. Moottori öljyähän sinne vaihteiston pohjaan valuu  ajaessa imusarjan välistä.

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #11 : 26.08.2015 - klo:19:59 »
Tli mieleen ilmasitko järjestelmän? Jos et ilmaa.

Ilmattiin todella kauan että saatiin kytkin irroittamaan.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #10 : 26.08.2015 - klo:19:53 »
Tli mieleen ilmasitko järjestelmän? Jos et ilmaa.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #9 : 26.08.2015 - klo:19:51 »
Varmaan tarkoitat nokkaa laakerissa joka estää sitä pyörimästä :)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #8 : 26.08.2015 - klo:19:40 »
En ihan tarkkaan tunne tätä versiota työsylinteristä mutta onkos tässä säätöä? Ajattelin voisiko sylinteri tulla liikaa ulos ja vuotaa siksi?

Alumiininen koroke sylinterin ja kytkinkopan välissä, ei säädettävissä. Sylinteri tulee jousella lähelle kun vapauttaa eikä siinäkään säätöä.  En keksi muuta kuin että tulisikin liikaa ulos painettaessa kytkintä, mutta mistä se voisi johtua.

Ps. Mitä videossa kerrottiin tuosta nokasta mikä painelaakerissa on?

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #7 : 26.08.2015 - klo:19:35 »
Jos olisi ohitse urasta sehän ei voisi toimia, kait? Näissähän tuo haarukka vetää asetelmaa ulospäin painettaessa. Kytkin toimii hyvin, ainoa ongelma tuo vuotava työsylinteri.
En ihan tarkkaan tunne tätä versiota työsylinteristä mutta onkos tässä säätöä? Ajattelin voisiko sylinteri tulla liikaa ulos ja vuotaa siksi?
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #6 : 26.08.2015 - klo:19:26 »
Jos olisi ohitse urasta sehän ei voisi toimia, kait? Näissähän tuo haarukka vetää asetelmaa ulospäin painettaessa. Kytkin toimii hyvin, ainoa ongelma tuo vuotava työsylinteri.

Aika kumma ongelma edellinen työsylinteri oli hajalla myös, luulin että se olisi hakannut itsesä rikki kuin tuo neulalaakeri oli tiputtanut rullansa. Vanhan omistajan mukaan oli joku kireämpi kytkin asennettu. Valeon asetelma ja ihan tavallinen levy sieltä kylläkin silti löytyi.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2015 - klo:19:35 kirjoittanut HaroldHirmuinen »

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #5 : 26.08.2015 - klo:19:19 »
Itse asiassa siinä ei ole noita peltiklipsejä. Laitoin ton videon kun periaate on sama. Tässä kuvia haarukan asennuksesta.
http://www.thirdgen.org/forums/transmissions-drivetrain/647651-easy-t56-clutch-fork.html
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #4 : 26.08.2015 - klo:19:14 »
On ulkoinen työsylinteri. Sen haarukan kanssa monta kertaa kokeilin, eikä sitä oikein muuten saa paikoilleen. Tuntuu hölmoltä että se on väljä kuitenkin siihen painelaakerin uraan, eikä sinne pääse näkemään paremmin onko noita pelti klipsejä olleenkaan koko haarukassa. Täytyy kai ostaa pieni peli varrella.

Ainoa mikä tuli mieleen olisiko joku ottanut pois vauhtipyörästä, valupyörä mikä painoi n: 9,1 kg.

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5194
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #3 : 26.08.2015 - klo:19:02 »
kuulostaa oudolta et 93 vuotas nesteet kopan sisään ku siinähän pitäs olla ulkonen työsylinteri ja kytkinhaarukka sekä vetävä painelaakeri. onhan se kytkinhaarukka oikeessa lokosessa
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Firebird -93 lt1, t56 kytkimen työsylinteri probleema
« Vastaus #1 : 26.08.2015 - klo:17:14 »
Tervehdykset kaikille tasapuolisesti.

Tuli alkukesästä ostettua otsikon mukainen auto. Vaihdoin autoon kykimen kun silmälaakeri oli iskenut romut pihalle. Homma muuten kunnossa mutta työsylinteri vuotaa jarrunestettä kytkinkopan sisälle, työsylinteri on uusi jostain syystä menee liian pitkälle. Kaikki kuitenkin pitäisi olla alkuperäistä osaa joten mikä mättää?
« Viimeksi muokattu: 26.08.2015 - klo:18:28 kirjoittanut HaroldHirmuinen »