Kirjoittaja Aihe: Copper gold firebird -82  (Luettu 36633 kertaa)

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #129 : 08.02.2019 - klo:16:45 »
Olihan siinä kauhee duuni, mutta näkipähän ainakin pohjan kunnon. Noi pyöränkotelot ja jousten poterot  oli hankalat. Niin paljon pokkauksia sun muita. Lastat, taltat ja koneteräsharjat oli kovassa käytössä.
Ja tosi hyväkuntonen kori kyseessä. Enempää hitsattavaa ei löytynyt. :)

Tässä kuvia kynitystä pohjasta.















Tämän operaation jälkeen kroppa oli niin jumissa, et ajattelin huilii jonkun aikaa. Elettiin marraskuuta 2018. Käyttiksestä hajos sitte ohjaustehostimen letku (säiliöstä ohj. vaihteelle) Sen kun sain vaihdettua, niin tottakai myös painepuolen letku/putki vuosi. Korjasin nämä ja sen jälkeen osteopaatti mankeloi meikäläisen kuosiin.
Siinä menikin sitte loppuvuosi. Jotain pientä tein vielä.

Loppuun vielä kuva raadosta. Tältä se näyttää nytkin.



Ovet on nyt työn alla. Niistä lisää, kun saan ladattua kuvat koneelle..


Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #128 : 08.02.2019 - klo:16:05 »
Vaikka pohja näyttikin hyväkuntoiselta pois lukien noi hitsattavat ja takapyöränkoteloissa oli sentin paksulta massaa, niin päätin kuitenkin poistaa kaiken.
Näen sitte mitä sieltä löytyy ja saa hiekkaset ja kovettuneet massat veks.











Tässä oli sellanen juttu, että auto oli pari senttiä irti seinästä. No eipä siinä paljon takapuskurin irrotus onnistu. Joten koppa piti siirtää.
No se suju ihan kivasti, meitä oli siinä neljä siirtämässä.

Pääsi takapuskuria irrottamaan ja poistamaan massat ja ruosteet takakontin lattiasta ja puskurin takaa.










Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #127 : 02.02.2019 - klo:10:31 »
Seuraava homma oli shifterin kiinnitys.
Eka mallailin sitä paikoilleen ja katoin minkä kokoisen kiinnikkeen tarviin.



Taittelin pellistä sopivan kokoisen kappaleen.



Hitsasin kiinni ja porasin kiinnitys reiät, sekä kaapelin läpiviennin reiän.



Siinä se on hollilla. Noi reiät antaa pienen säätövaran.



On se nyt pikkasen siistempi, kuin se edellinen ;D


Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #126 : 02.02.2019 - klo:10:17 »
Piti muokata tekstiä, mutta foorumi veti kunnon tiltit.

1 geneissä on ollut etupenkeissä vastaavaa sileää muovilevyä, kun taas 2:ssa se on ollut linkin mukaisesti syvennyksellä.

No olkoon mitkä on. Ei ne ainakaan istunut kiinnitystappeihin ihan helpolla. Ja ylä/alaosan sivukiinnike otti kardaanitunneliin kiinni.
Kokeilin samaa penkkiä molemmille puolille. Täytyy kattoo jos vaihtaa noitten kiskot, jne.
Palaan tähän penkkiasiaan myöhemmin..

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #125 : 31.01.2019 - klo:18:49 »
Kattelin noita eri vuosien fbodyjen sisustoja. Niin noi takapenkit on kyllä ihan 3 geniä ja näyttäis 4 genissäkin olevan vastaavat kupit. Kun taas 2 genissä on kohollaan olevat istuimet, niin kuin avogta-89 kuvastakin näkyy. Mutta selkänoja näyttää kyllä aika samalta 2 ja 3 geneissä.
Sitte taas 3 genin etupenkit näyttää kyllä ihan erilaisilta.

Mulla oli autossa kiinni orggis takapenkit, mutta etupenkit oli vissiin jostain uudemmasta.

Täältä löysin lähinnä olevat penkit. Etenkin takaosan muovilevy näyttää hyvinkin samalta.

https://mcecars.com/vehicles/730/1975-chevrolet-camaro-sport-coupe
 


Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7042
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #124 : 30.01.2019 - klo:15:00 »
tällainen on 77 birdin orggis sisusta
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- Porche cayenne 450hv turbo -03
- MB 814 turbo 7-henk perälauta+nosturi -98
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5963
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #123 : 30.01.2019 - klo:14:48 »
Takapenkit näyttäis kyllä hyvin vahvasti 3genin penkeiltä. Etusista en osaa sanoa, ei äkkiseltään oikein täsmäis 2geniin, mutta en niistä ole niin hyvin kartalla.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #122 : 30.01.2019 - klo:14:37 »
Viime kesänä kävin hakee osia purkuautosta ja mukaan tarttui nämä.
Penkit oli pakattu Vanin raatoon ja ehtinyt nähdä siellä jo elämää.

 





Imurointi, kunnon puhdistus ja pesu. Sitten saunaan kuivumaan ja lopuksi nahkavaha päälle.



Ite veikkaisin että nämä vois olla 2 genneristä.. Onko jollain parempaa tietoa?


Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #121 : 24.01.2019 - klo:13:40 »
Sitte oli vuorossa rungon yhdistäjien asennus. Eteen jäi rakoa rungon ja raudan väliin, joten sille piti tehdä jotain.
Helmapelti oli aika mutkalla molemmilta puolilta siitä kohtaa, mihin kylkipala tulee kiinni. Joten niitä tuli suoristeltua.



Ratkaisin asian näin. Romulaatikosta löytyi tarpeeksi paksu rautakiinnike, mistä leikkasin sopivan palan ja mallasin sitä kiinni.
Vaikutti sopivalta.



Hitsasin sen osittain ja siirsin puristinta.



Ja siinä hitsattuna. Raudan takaosa istu ihan nätisti ja takatukivarren pultti meni läpi, joten annoin mennä. Vähän alkoi puslien rasvat käryämään, mut ei pahempaa.. 



Toisen puolen yhdistäjä on ihan erilainen ja sen kiinnitin näin. Kuvasta poiketen laitoin palaset noihin rakoihin.



Ja siinä toinen puoli kiinnitettynä. Voi olla että näihin rautoihin tulee vielä lisätukia.
Hyvin riitti paukut OrigoMig C151:ssä. \m/



Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5080
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #120 : 19.01.2019 - klo:10:05 »
Hyvinhän ne reijät siitä umpeutuu m/
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #119 : 18.01.2019 - klo:13:22 »
Sitte aloin työstämään shifterin paikkaa.



Hitsattuna ja hiottuna



Sen jälkeen leikkasin reilusti reiän peittävän palasen.
Tässä menossa reunan taivutus



Siinä levy taivuteltuna ja täppäiltynä paikoilleen



Ja sitte hiottuna




Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #118 : 15.01.2019 - klo:14:20 »
Täs on kaasupolkimen alapuolelle tulevan palan muotoilua. Tein muistaakseni kahteen kertaan, kun eka pala meni ketuiks.



Pala oli todella hankala saada pysymään paikoillaan ilman tukia. Magneetti nosti liikaa jne.
Mut lopulta onnistu ja pääsin heppaamaan.



Väliin mahtu muita hommia. Katon verhoilun putsausta ruokasoodalla, vai kävikö Sillanpää kylässä ::)

« Viimeksi muokattu: 18.01.2019 - klo:13:04 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #117 : 15.01.2019 - klo:14:05 »
Lattian paikkausta.

Oikea puoli. Etupenkin jalkatila.



Ja sama puoli, penkin takaa.



Siitä pitäis samanlainen palanen muotoilla.



Ekat hitsit bränikällä koneella, ni kylhän mä poltin läpi. Ei auttanut kun harjotella irtopaloihin.



Kasvattelin noi raot umpeen molemmilta puolilta. Ei ollut mikään helppo homma.
Siinä vielä kesken.



Siinä sitte toi toinen kötöstys. Toi pokkaus oli vaikea tehdä niin, et se mukailee lattian muotoja.






Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #116 : 05.01.2019 - klo:11:46 »
Oikeasta kulmasta löyty tämä läppä.



Lämppärikotelosta löyty ylläri. Kuivunutta hometta vaahtomuoveissa :-\



Ei tehny mieli jättää noita läppiä sisään, vaan purin koko paskan.

Ennen



Jälkeen



Lämppärikenno ja syksyn lehdet



Nyt se näyttää riisutulta, sain rauhan ;D


Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #115 : 05.01.2019 - klo:11:27 »
Ohjauspylvään ja polkimien teline.

Ennen



Jälkeen