Kirjoittaja Aihe: Copper gold firebird -82  (Luettu 41856 kertaa)

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #136 : 24.05.2019 - klo:17:32 »
Tässä tehtaan laittamaa massaa. Monta kertaa tullut funtsittuu mitä alta löytyy..


Uteliaisuus voitti ja kaivoin noi molemmin puolin auki ::)
Eipä siellä mitään kummempaa ollut, jotain ihan pientä, mikä lähti kevyesti hiomalla.
Suoristelin noi pellit samalla ja hioin mataksi pinnan. Pyyhkijöitten mekanismi oli jäänyt poteroon ja sieltä löyty ruostetta. Joten hioin karkeesti sisäpuolelta ja maalaan sitte sieltäkin.


Purin perästä jarrut. Noita jarrulevyjä joutu vähän kurmottaa ja vasen puoli vaati väkivaltasempaa toimintaa.


Siinä takapuskuri, mikä on aika kuppasessa kunnossa. Tällekin täytyy näyttää kuppiharjaa.



« Viimeksi muokattu: 24.05.2019 - klo:17:35 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #135 : 24.05.2019 - klo:17:07 »
Kävi joskus näin kun peruutin talliin, niin renkaat sutas kynnyksellä ja perä heitti sivuun. Takaloksu otti hittiä karmista. Oviaukko on niin ahdas, ettei montaa senttii jää peileistä. Sen jälkeen leikkasin kumimatosta suikaleet kynnykselle.

Nää jäljet oli vähän pahemmatkin, mut näitä sillon fiksasin, kun myllytin auton.


Tässä näkyy klommo, minkä sain oikastua, mut se makso maalipinnan halkeaman. Joutu aika kovaa lyömään sisäpuolelta, ni oli odotettavissakin, että näin saattaa käydä.


Ja hiottuna

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 557
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #134 : 23.05.2019 - klo:21:02 »
...
Tajusin sitte, että tämä on tullut korin elämisestä ja tämän takia korin jäykistäminen on suotavaa. Kun kori pääsee vääntymään tarpeeksi tulipellin ja  takapenkin pellin suhteen, niin näitä pääsee syntymään. Näin käsitin tämän. Korjatkaa, jos oon väärässä.
...
Kyllä tämä on ihan normia 3 genissä juuri tuossa kohdassa. Eli ylimaalauksen yhteydessä kannattaa tehdä temput.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #133 : 22.05.2019 - klo:15:26 »
Sitte väsäilin lisää tukea jäykisteraudoille.

Vasen puoli, mallailua. Tein tuen taitos kohtaan ja laitoin pienen latan ulkopuolelle helman ja tukiraudan väliin.


Ja oikea puoli hitsattuna.


Näihin olisi voinut tehdä tukilevyt pohjaan, mihin olisi putken sitte hitsannut. Mutta ei mikään simppeli homma sekään, kun ei kovin suoraa pintaa ollut.

Näitten lisäksi tein vielä tällasen raudan oikealle puolelle, että sain tuen myös täältä runkopalkkiin.
Tähän tein tukipalasen rungon puolelle jäykistämään.


Ja siinä koko jäykisterauta.


Kuvat tulee, kun saan laitettua ne järkevään kokoon. Nyt ei vaan onnistu.
Nyt wörkkii \m/
« Viimeksi muokattu: 24.05.2019 - klo:08:01 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #132 : 22.05.2019 - klo:12:49 »
Päivitystä tännekin.

Auto on ylimaalattu ja listojen alta paljastu maalaamatonta pintaa ja vähän muutakin. >:( Tässähän oli oviaukon karmeissa lista, mikä ei tähän kuulu. Varmaan 2 genistä napattu, koska listojen päät menee jonkin verran ristiin.

Hioin maalaamattomat kohdat, about 5mm reunasta.


Oviaukon ylänurkasta löytyi tämmönen, mikä ei enteillyt hyvää.


Hioin kitin auki ja paljastu halkeama, jossa oli vähän ruostetta pinnalla.


Tajusin sitte, että tämä on tullut korin elämisestä ja tämän takia korin jäykistäminen on suotavaa. Kun kori pääsee vääntymään tarpeeksi tulipellin ja  takapenkin pellin suhteen, niin näitä pääsee syntymään. Näin käsitin tämän. Korjatkaa, jos oon väärässä.

Sehän piti sitte korjata. Ja yks kerta oli sellanen fiilis, et nyt prkl lähen sen tekemään.
Eka hioin uran halkeamaan.


Laitoin virran 2:lle ja turasin tottakai reiän kattoon! :-\


Ei siinä auttanut muu, kun lähteä vahvistamaan reiän ympäriltä. Virrat 1:llä tällä kertaa.. :W


Sain reiän täytettyä ja tollanen kasa synty.


Alotin hionnan rälläkän lamellilaikalla erittäin varovasti.


Ja sitte siirryin dremeliin ja lopuksi pienellä viilalla.
Laikka haukkas pienen palasen siitä, jota en lähtenyt enää täyttämään. Laitan siihen lasikuitukittiä.


Onkohan näissä karmien pokkauksissa käytetty lyijyä? Sellasta kittimäistä punertavaa sieltä löytyi.

Ihan tyytyväinen olin lopputulokseen tällä mun korityökokemuksella. Muutama kipinä poltti suojauksen läpi. Mutta se oli taas omaa hölmöyttä, kun en paremmin suojannut maalipintaa.




« Viimeksi muokattu: 24.05.2019 - klo:07:46 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #131 : 21.03.2019 - klo:14:23 »
Väsäilin SFC:lle tällaset tuet neliöputkesta. Helmassa oli just sen verran syvennystä, että noi sai joten kuten laitettua.
Tottakai niistä kohtaa oli tunkkailtu, joten oli ihan mutkalla.



Ja siinä kiinni. Saumoja ei vielä oo hiottu. Vähän ahdasta..


Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #130 : 21.03.2019 - klo:14:14 »
Nyt on ollut vähän vastoinkäymisiä ja muita kiireitä, niin projekti ei oo edennyt ihan niin nopeasti mitä suunnittelin.
Jotain sentään oon saanu aikaan.

Siinä lasin irrotusta ja oven purkua.


Tässä näkyy suurinpiirtein, millä kohtaa ikkunakiskot  ja muut kiinnikkeet on sisäpuolella.
Etummaista kiskoa sai puljata jonkin verran ja otin sen isoimmasta aukosta pihalle.


Tällasia ruostevaurioita löyty. Pintapuolista enimmäkseen.




Tässä vielä kuva vähän erilaisesta kuvakulmasta, eli oven sisältä. Oikealla näkyy lasinnostin ja vasemmalla oven pohja.


Ja siinä lasit menossa pesuun.

 




Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #129 : 08.02.2019 - klo:16:45 »
Olihan siinä kauhee duuni, mutta näkipähän ainakin pohjan kunnon. Noi pyöränkotelot ja jousten poterot  oli hankalat. Niin paljon pokkauksia sun muita. Lastat, taltat ja koneteräsharjat oli kovassa käytössä.
Ja tosi hyväkuntonen kori kyseessä. Enempää hitsattavaa ei löytynyt. :)

Tässä kuvia kynitystä pohjasta.















Tämän operaation jälkeen kroppa oli niin jumissa, et ajattelin huilii jonkun aikaa. Elettiin marraskuuta 2018. Käyttiksestä hajos sitte ohjaustehostimen letku (säiliöstä ohj. vaihteelle) Sen kun sain vaihdettua, niin tottakai myös painepuolen letku/putki vuosi. Korjasin nämä ja sen jälkeen osteopaatti mankeloi meikäläisen kuosiin.
Siinä menikin sitte loppuvuosi. Jotain pientä tein vielä.

Loppuun vielä kuva raadosta. Tältä se näyttää nytkin.



Ovet on nyt työn alla. Niistä lisää, kun saan ladattua kuvat koneelle..


Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #128 : 08.02.2019 - klo:16:05 »
Vaikka pohja näyttikin hyväkuntoiselta pois lukien noi hitsattavat ja takapyöränkoteloissa oli sentin paksulta massaa, niin päätin kuitenkin poistaa kaiken.
Näen sitte mitä sieltä löytyy ja saa hiekkaset ja kovettuneet massat veks.











Tässä oli sellanen juttu, että auto oli pari senttiä irti seinästä. No eipä siinä paljon takapuskurin irrotus onnistu. Joten koppa piti siirtää.
No se suju ihan kivasti, meitä oli siinä neljä siirtämässä.

Pääsi takapuskuria irrottamaan ja poistamaan massat ja ruosteet takakontin lattiasta ja puskurin takaa.










Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #127 : 02.02.2019 - klo:10:31 »
Seuraava homma oli shifterin kiinnitys.
Eka mallailin sitä paikoilleen ja katoin minkä kokoisen kiinnikkeen tarviin.



Taittelin pellistä sopivan kokoisen kappaleen.



Hitsasin kiinni ja porasin kiinnitys reiät, sekä kaapelin läpiviennin reiän.



Siinä se on hollilla. Noi reiät antaa pienen säätövaran.



On se nyt pikkasen siistempi, kuin se edellinen ;D


Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #126 : 02.02.2019 - klo:10:17 »
Piti muokata tekstiä, mutta foorumi veti kunnon tiltit.

1 geneissä on ollut etupenkeissä vastaavaa sileää muovilevyä, kun taas 2:ssa se on ollut linkin mukaisesti syvennyksellä.

No olkoon mitkä on. Ei ne ainakaan istunut kiinnitystappeihin ihan helpolla. Ja ylä/alaosan sivukiinnike otti kardaanitunneliin kiinni.
Kokeilin samaa penkkiä molemmille puolille. Täytyy kattoo jos vaihtaa noitten kiskot, jne.
Palaan tähän penkkiasiaan myöhemmin..

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #125 : 31.01.2019 - klo:18:49 »
Kattelin noita eri vuosien fbodyjen sisustoja. Niin noi takapenkit on kyllä ihan 3 geniä ja näyttäis 4 genissäkin olevan vastaavat kupit. Kun taas 2 genissä on kohollaan olevat istuimet, niin kuin avogta-89 kuvastakin näkyy. Mutta selkänoja näyttää kyllä aika samalta 2 ja 3 geneissä.
Sitte taas 3 genin etupenkit näyttää kyllä ihan erilaisilta.

Mulla oli autossa kiinni orggis takapenkit, mutta etupenkit oli vissiin jostain uudemmasta.

Täältä löysin lähinnä olevat penkit. Etenkin takaosan muovilevy näyttää hyvinkin samalta.

https://mcecars.com/vehicles/730/1975-chevrolet-camaro-sport-coupe
 


Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7150
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #124 : 30.01.2019 - klo:15:00 »
tällainen on 77 birdin orggis sisusta
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi (projekti)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Porsche cayenne 450hv turbo -03
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB G 300d -90
- Rols-Royce Silver spur taxfee-85

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5991
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #123 : 30.01.2019 - klo:14:48 »
Takapenkit näyttäis kyllä hyvin vahvasti 3genin penkeiltä. Etusista en osaa sanoa, ei äkkiseltään oikein täsmäis 2geniin, mutta en niistä ole niin hyvin kartalla.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #122 : 30.01.2019 - klo:14:37 »
Viime kesänä kävin hakee osia purkuautosta ja mukaan tarttui nämä.
Penkit oli pakattu Vanin raatoon ja ehtinyt nähdä siellä jo elämää.

 





Imurointi, kunnon puhdistus ja pesu. Sitten saunaan kuivumaan ja lopuksi nahkavaha päälle.



Ite veikkaisin että nämä vois olla 2 genneristä.. Onko jollain parempaa tietoa?