Kirjoittaja Aihe: Copper gold firebird -82  (Luettu 41873 kertaa)

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #16 : 15.12.2015 - klo:10:23 »
Olin saanu jonkin verran konehuonetta siistimmäksi.



Vähän historiaa autosta.
Auton alkuperäinen maali näyttäis olevan valkoinen ja se on vissiin -90 luvun lopussa maalattu keltaiseksi.
Seissyt monta vuotta viljasiilossa jne.
Korin sarjanumeron perusteella se on Norwoodin tehtaalta lähtenyt Iron Dukena ja manuaalina! :o
Piti oikein pari kertaa tarkistaa sarjanumero, että katoinko oikein.
Auto tosin Suomen kilpiin rekisteröity kasilla. Sitä en tiedä onko tullu Dukena Suomeen ja täällä tehty swappi vai miten päin?

Eikö nää Iron Duket ole aika harvinaisia etenkin Suomessa ja ylipäänsä?

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #15 : 15.12.2015 - klo:09:49 »
Sain auton leimattua ja tarkoitus oli pitää ajossa Lahden jenkkiautonäyttelyyn asti.
Vettä tuli reippaasti heti aamulla, mutta matkaan lähdettiin, vaikka konepellissä on reikä. \m/ Pyyhkijät sentään toimi. :)

Pari kuvaa Lahdesta



Vapaa ruutu löytyi Mystic Cobrien välistä. Ja jos en väärin muista niin takana on 3gen firebird. 8)



Cruising letkassa kohti Ace Corner:ia. \m/

« Viimeksi muokattu: 10.02.2018 - klo:21:08 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #14 : 26.11.2015 - klo:13:16 »
Takapönttö ulostuloineen näytti tältä ja vielä pahemmalta kun oli kiinni autossa. Putket osoitteli vähän miten sattuu. Ite pönttö heilu ja vuoti liitoksesta.

Leikkasin ton vasemman putken saumasta, käänsin toisin päin ja tasottelin putkenpäät saman mittaisiksi.



Tommonen junkyard mode siitä tuli. ;D Reikäpanta tukee pönttöä.

En maalannut putkia, kun ei ollut pitkäaikainen ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2018 - klo:21:07 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #13 : 26.11.2015 - klo:12:48 »
Sitte oli johtojen purkamista ja uusien piuhojen juottamista.

Purin startin ja putsasin sen. Hiomapaperilla pyyhkäsin magneetit.







Ja vaihdoin uudet hiilet.



Uutta osaa tuli: Tulpan johdot, tulpat, p-a suodatin, huohotin ja startin hiilet
« Viimeksi muokattu: 10.02.2018 - klo:21:05 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #12 : 25.11.2015 - klo:14:22 »
Auto ulos, että pääsi tallin seiniä paikkaamaan ja maalaamaan.



Kuva otettu tammikuun alussa 2014. Eipä paljon lunta näy!

Tarkoitus oli tehdä huoltoa, purkaa tarpeettomat ja siistiä konetilaa.
Starttaaminen oli vähän vaivanloista, joten siihen liittyvät asiat piti tsekata läpi ja tutkia.
Eikä noi johdotuksetkaan herättänyt hirveesti luottamusta, varsinkin kun muovinkäryä tuli välillä sisälle.
Ilmastoinnista oli kompura poistettu ja putket katkaistu. Joten se sai lähteä. Saa vähän painoakin pois. :W

Pakosarjaa irti



Ykköspytyn tulppaa ei saanut irti ilman pakosarjan löysäämistä.
Edelbrockin pakosarjat. Kuskin puolella lambda kiinni, jätetty tulpaksi.



Toisesta sarjasta katkes y-putken kiinnitys pultti ja sen kanssa sai tapella aikansa ennen kuin irtosi!



Putsausta

Sitte oli ilmastoinnin poiston aika.



Edestä



Takaa

Ajan ikkunat auki jos tulee kuuma. 8)

Mietin että yritänkö tehdä lasikuidusta kotelon puhaltimen moottorille...



Mutta laiskuus iski ja tilasin jenkeistä AC-deleten. :W Postikulut oli kyllä suolaiset!
Paikalleen sovittelua.



Resistori ja letkun holkki kiinnitetty



Suht kivasti istu paikalleen. Tästä piti palanen leikata, et vesiletku mahtu.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2018 - klo:20:59 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #11 : 10.11.2015 - klo:10:16 »
Kiitos. Laittelen lisää tekstiä, kun saan ladattua kuvia, jne.

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8011
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #10 : 09.11.2015 - klo:06:50 »
Hyvannakoinen peli. m/
GMT900 x2
R1100RT

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4279
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #9 : 08.11.2015 - klo:22:11 »
Hyvin sopii noi vanteet ja cowl hood. Onko noi 18"?

Joo 18".

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #8 : 08.11.2015 - klo:22:04 »
hyvän-näköinen auto m/ yks taso imari on just hyvä katukäyttöön, 2taso imari on enemmänkin farmari trukki imari. mitkä kannet sieltä löytyy? vipat on ainakin senverran suorassa, että pienet saattaa olla imukanavat / rautakannet??. th200 aski olisi tähän hyvä, turbiini jos miellyttävä on yhteensopiva th200. tuo 27boorinen th700 ei ole vahvimmassa maineessa.

Selvä homma. Noitten kansien pääty valujen perusteella vois olla 305 kannet. Mitä yritin kuviota tulkita.
Ja jostain luin että 350 olisi käytetty pikkukansia, että saadaan enemmän vääntöä. Tossa on 1" koroke pala kaasarin välissä, joten runnerit "pitenee" ja scoopilla saa hyvin ilmaa sisään.
Rautakannet on joo.

Mutta en tarkemmin tiedä, koska oon aloittelija näissä hommissa.

Hyvä tietää, toivotaan et toi aski kestää.

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #7 : 08.11.2015 - klo:21:49 »
Muistelin nähneeni sun ponun livenä ja löysin todistusaineistoa.
Kohdassa 10:50.   http://youtu.be/f_RP6eWZqoQ
Oma pulkka 6 & 10min. kohdissa.
Tule moikkaa joku kerta m/

Ai toi on sun auto! Komea laite ja burnikset näyttää onnistuvan! m/
Lähit yks kerta kesällä US-partsin edestä, olisin tullu juttelee, jos oisin ehtiny.
Hyvin sopii noi vanteet ja cowl hood. Onko noi 18"?

Jep, sieltä videoltahan se oma kiesikin löytyy... :)

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2751
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #6 : 08.11.2015 - klo:20:09 »
hyvän-näköinen auto m/ yks taso imari on just hyvä katukäyttöön, 2taso imari on enemmänkin farmari trukki imari. mitkä kannet sieltä löytyy? vipat on ainakin senverran suorassa, että pienet saattaa olla imukanavat / rautakannet??. th200 aski olisi tähän hyvä, turbiini jos miellyttävä on yhteensopiva th200. tuo 27boorinen th700 ei ole vahvimmassa maineessa.
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4279
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #5 : 08.11.2015 - klo:20:02 »
Muistelin nähneeni sun ponun livenä ja löysin todistusaineistoa.
Kohdassa 10:50.   http://youtu.be/f_RP6eWZqoQ
Oma pulkka 6 & 10min. kohdissa.
Tule moikkaa joku kerta m/

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #4 : 08.11.2015 - klo:19:51 »
Thanks!
Onhan se räyhäkän näköinen scoopin kanssa.
Mut omasta mielestä tällanen scooppi sopii vielä paremmin vanhempiin muskeli koppiin.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #3 : 08.11.2015 - klo:19:43 »
Karun näköinen edestä \m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7151
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #2 : 08.11.2015 - klo:19:22 »
cool  m/
samanlainen putsari scooppi tulossa omaan 2g ponuun  :)
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi (projekti)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Porsche cayenne 450hv turbo -03
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB G 300d -90
- Rols-Royce Silver spur taxfee-85