Kirjoittaja Aihe: Copper gold firebird -82  (Luettu 73198 kertaa)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10662
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #3 : 08.11.2015 - klo:19:43 »
Karun näköinen edestä \m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7377
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #2 : 08.11.2015 - klo:19:22 »
cool  m/
samanlainen putsari scooppi tulossa omaan 2g ponuun  :)
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss LS7 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs 5,7 LT1  T-top -89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Buick skylark avo 455 -71
- Cadillac escalade 6,2 ESV -08
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- RR Silver spur -85 MR-rek
- RR Silver spur taxfree-86

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 179
  • Sukupuoli: Mies
Copper gold firebird -82
« Vastaus #1 : 08.11.2015 - klo:19:14 »
Terve, tässä vähän tarinaa...

Tuli hankittua pari vuotta sitten laatikkovikainen firebird -82.
Lodju ei vaihtanut 3:lle ollenkaan, niin oli kiva ajella 2:lla joku 60km himaan. No pääasia et pääsi eteenpäin ja sai auton ehjänä perille. 8)

Tekniikka on vaihdettu edellisen omistajan toimesta, SBC+TH700+ B&W 9 bolt.
Auto maalattu joskus 2010 ja siisti sisusta, mitkä vaikutti tekniikan lisäksi ostopäätökseen.

Toi moottori on edelleen vähän mysteeri. Lohko on 350 -78 Camarosta, ilmeisesti 2-pulttinen. Selvis valmistenumeron perusteella.
Street scoop on kanssa edellisen omistajan laittama ja on otteessakin. Jenkeissähän nää on vissiin osittain kielletty katukäytössä?



Tallissa ekaa kertaa.
Hain auton ja seuraavana päivänä laitoin sähköflektille kytkimen. Virtajohdolla ei ollut edes mitään liitintä. Oli vähän jäänyt vaiheeseen, niinkuin moni muukin asia, kun autoa sitten myöhemmin tutkin.
4 päivää oli kulunut ostohetkestä, niin oli vaihteistorempan aika. Lomakin alkoi sopivasti.



Pukkia alle ja osaa irti



Scoopin sisältä löyty tällanen filtteri.
Ja HEI-jakajan sisältä ylläri. Keskipakosäätimet  (limput tai mitkä nyt onkaan) oli palasina jakajan sisällä. Ihme et auto toimi noinkin hyvin.



Laatikon kanssa sai ottaa karhunpainin ennenkuin sai sen auton alta pois. ;D Ja autoakin joutui nostamaan korkeammalle. Toi on 27 boorisella akselilla.



Vetolevyn hampaat oli ok.



Rojut lattialla, koska en ollut ehtinyt hommaamaan talliin vielä pöytää.



Labyrintti. Ensimmäistä kertaa näin venttiilikoneiston auki.



Vaihteiston osia



Uudet pressi ja kytkin pakat



Tiiviste setti



Kokeiltiin koota pakkoja jne, mutta ei enää vanhemmalla kaverilla ollut muistissa vaihteiston kokoominen. Joten loota lähti osineen pajalle. Ja itelle oli tullut niin paljon uutta asiaa muutenkin, että se oli hyvä ratkaisu tässä vaiheessa.

Tuli purettua vähän muutakin ja huomattua miten hätäisesti tekniikka-swappi oli tehty.



Mm flektin tunnelimuovit oli näin hyvin kiinni. Eli alempi muovi pääsi ottamaan apulaitehihnaan kiinni! Kiinnitykset oli muutenkin vähän sinnepäin tehtyjä, tyyliin nopeesti kasaan.



Tollanen tuli tehtyä laatikon nostoa varten. Se on tunkin levyssä kiinni.



Startti Delco-Remy 10MT High torque.



Turbiini. En tiedä stall speediä?



Kardaani -86 Camarosta



Venakopat irti. Weiand X-celerator imusarja (single-plane). Katukäyttöön olisi dual-plane ilmeisesti parempi?



Tiivisteen laittoa. Siinä oli mun työpöytä. Oli sentään joku mihin sai ruustukin kiinni. ;D



Laatikko oli kiinni ja öljyjä vaille valmis. Askiin tuli vahvempi panta ja kestävämpi  vetokytkin.
Selvis sekin että aski oli joskus koottu väärin.



Siitä pitäis tulla kickdownin vaijerille palikka.



Tommonen siitä tuli ja on hoitanut hommansa tähän päivään asti.



Remontin jälkeen pääs vähän ajaakin ja Heurekalle. Elettiin syyskuuta. Noin 2kk olin omistanut birdin. Piti ottaa räyheä pikkis kans kuvaan.
No ajamisen ilosta ei ehtinyt kauan nauttimaan, kun samana iltana alkoi etupyörän laakeri ääntää.



Laakerin vaihtoa

Laakerit ei ollu pahan hintaset US-partsista ja vaihtokin suju rikkomatta uusia. Piti lyöntitalttaa hioa terävämmäksi, että sai lyötyä kuppia ulos, jne.



Likakerroksen alta paljastui legendaariset Konin special D iskarit. m/

Valohässäkkä



Ajovalot pimeni kokonaan ja piti selvitellä mistä johtui. Releestä oli jalka murtunut, joten välilä otti kontaktia. Uus rele ja muutamien johtojen juotto ja valot toimi. Pitää siistiä ja setviä noita valojen johdotuksia joku kerta.



Kickdownin säätöä..muuttu meno kun sai kohdalleen.



Ja sen jälkeen muuta testiä, lokakuussa 2013. \m/























 
« Viimeksi muokattu: 10.02.2018 - klo:20:04 kirjoittanut Chemical man »