Kirjoittaja Aihe: Copper gold firebird -82  (Luettu 41854 kertaa)

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #106 : 11.12.2018 - klo:19:52 »
Mikä kansissa rajaa noston 0.500?

Jos ohjain ni sitä on helppo lyhentää tarvittaessa.

Jostain luin, että hydrauli laahurilla max nosto 0.500. Olisko ollut Bill Mitchellin vanhat sivut, en muista nyt millään?

Mutta tuoltakin löytyy flow data missä nosto on 0.800. Voi olla että mulla on mennyt puurot ja vellit sekaisin..

https://www.billmitchellproducts.com/world-products-cylinder-heads-cast-iron-chevy-small-block-sportsman-ii-011150-200cc-64cc-23degree-angle-plug-2-020-x-1-600-bare-each/

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #105 : 11.12.2018 - klo:19:43 »
Omaan silmään osa valinnat on hyvät.  m/
Jos varman päälle pelaisi, niin vois harkita kierrettäviä keinuvivun studeja, jos ei ole jo.

Mikä on kansien valunumero?

Kierrettävät studit löytyy ja muistaakseni kokoa 7/16

Valunumero on I-037

Tuolta löytyy tietoa:

http://www.pbm-erson.com/UserFiles/Documents/Product/Iron-Sportsman-II-Head-Instructions-01-10-13.pdf

https://static.summitracing.com/global/images/instructions/sportsmaniicylinderheads.pdf

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 435
  • 1995 z28
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #104 : 11.12.2018 - klo:10:33 »
Mikä kansissa rajaa noston 0.500?

Jos ohjain ni sitä on helppo lyhentää tarvittaessa.
1995 z28 manual.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5739
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #103 : 11.12.2018 - klo:09:12 »
Itse harkitsisin erittäin vahvasti tuon vanhan koulukunnan Weiandin yks tason vaihtamista hyvään kakstaso imusarjaan, esim. Edelbrockin RPM airgäppi. Testeissä tuo airgäppi on vienyt ykstasoja todella selkeesti tyyliin 5500rpm asti. Nuo kannet ja nokka sopis omaan silmään todella paljon paremmin airgäpin kanssa.
Sitten kun kannet hengittäis niin että riittäis ja nokka olis luokkaa 250/250 .050, niin sitten ykstasonen kehiin ja antais laulaa 7000rpm.

Samaa mieltä  m/ Tulis RPM Airgapilla varmasti voimaa mukavasti lisää alemmille kierroksille.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5991
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #102 : 11.12.2018 - klo:00:22 »
Itse harkitsisin erittäin vahvasti tuon vanhan koulukunnan Weiandin yks tason vaihtamista hyvään kakstaso imusarjaan, esim. Edelbrockin RPM airgäppi. Testeissä tuo airgäppi on vienyt ykstasoja todella selkeesti tyyliin 5500rpm asti. Nuo kannet ja nokka sopis omaan silmään todella paljon paremmin airgäpin kanssa.
Sitten kun kannet hengittäis niin että riittäis ja nokka olis luokkaa 250/250 .050, niin sitten ykstasonen kehiin ja antais laulaa 7000rpm.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4274
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #101 : 10.12.2018 - klo:23:14 »
Mitäs mieltä ootte?

Omaan silmään osa valinnat on hyvät.  m/
Jos varman päälle pelaisi, niin vois harkita kierrettäviä keinuvivun studeja, jos ei ole jo.

Mikä on kansien valunumero?

« Viimeksi muokattu: 10.12.2018 - klo:23:16 kirjoittanut Fenix »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #100 : 10.12.2018 - klo:21:30 »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #99 : 10.12.2018 - klo:21:26 »
On näitä tullut laskettua/pyöriteltyä pääkopassa. :)

Mulla ei uutta nokkaa vielä ole hankittu ja vanhaa en tässä käytä.
Moottori on mietitty aika pitkälti tälle nokalle. Mitä todennäköisesti tuun käyttämäänkin.

http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=87&sb=2

Näitten kansien max nosto on .500" Ja kyseisellä nokalla 1.5 keinuilla se on just 0.49.
Mulla olis 1.6 rullakeinut , mutta sitte joutuis ottaa vähän miedompaa nokkaa.
Ja kun alakerran pyörivät kestää sen +6000rpm. Ja puristuksiakin tulee seuraavasti: CR 10.3 ja DCR 8.3. Ja vielä turbiini on 2400 stallilla.
Niin omasta mielestä tämä nokka olis aika bueno.
Tarkotus hyödyntää quenchia, jolloin Fel pro 1003 tiiviisteillä se olis noin 0.046".

Nämä mulla jo on:

-Scat valu kampiakseli
-Scat I-profil 6" kiertokanget
-Wiseco -10CC Dish top D-cup (oisin ottanut -12CC, mutta oli kuulemma vaikeuksia saada niitä)

Tässä oli kanssa yks vaihtoehto, mutta luovuin sen käyttämisestä speksien takia.

http://www.competitionproducts.com/Howards-Cams-Hydraulic-Flat-Tappet-Camshaft-Chev-Small-Block-235_243-050-488_508-114-LS/productinfo/110051-10/#.XA6wyNszbIU

Mitäs mieltä ootte?

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5991
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #98 : 10.12.2018 - klo:17:07 »
Eiköhän nuo kannet oo 383:sen pahin pullonkaula, joten varmasti menee kotiporttailulla parempaan suuntaan.  m/
Mikä nokka ja imusarja sulla olikaan? Ootko puristuksia laskenu?
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #97 : 10.12.2018 - klo:14:29 »
Jätin kopan rauhaan ja keskityin kansiin.

Siinä on lähtötilanne


Huonoja kuvia imukanavista




Siinä vähän parempi


Siinä on sipistelyä. Valupurseiden poistoa ja normitiivisteen mallailua.



Tässä näkee sitten normi ja performance-tiivisteen eron. Molemmat Fel-Pro:n.


Näyttää siltä, että pelkkä sipistely ei riitä.



Aloitin kuitenkin venttiilivarren ohjureitten muokkauksella. Ekaa kertaa olin porttaamassa, joten piti tätäkin pikkasen miettiä.
Tarkotus oli saada ohennettua ohjureita mahdollisimman paljon rakennetta heikentämättä. Ja saada säilytettyä muoto optimina seoksen virtausta/pyörteilyä ajatellen.

En ole ihan satavarma, mutta seuraava kuva on todennäköisesti samasta kanavasta, kuin eka ylläoleva.





Näistä sai aika reippaasti ottaa materiaalia pois. Etenkin ohjurin toiselta puolelta, minne ei aluksi edes hiomakivi mahtunut. Seeteistä hioin kynnyksen terävät pois.

Tässä pari kuvaa pakokanavista. Näitä en lähtenyt sen enempää työstämään, tasoitin pahimmat.





Valo jeesas aika paljon.

Työstäminen aloitettu


Mallailua


Siinä on valmiit imuportit.




Kahden desimaalin tarkkuudella otin mittoja.


Imusarjan porteista piti ottaa kanssa. Mulla ei vaan ollut oikein sopivaa hiontakiveä alumiinin työstöön. Joten täytyy tsekkaa noi kohdistukset vielä uudestaan.

Tulihan kokeiltua porttaamista ja olihan noissa oma duuninsa. \m/ Sen sitte näkee, oliko tästä hyötyä, vai tuliko ryssittyä?
« Viimeksi muokattu: 10.12.2018 - klo:15:22 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #96 : 10.12.2018 - klo:13:24 »
Nyt kun perä ja tankki oli poistettu, niin oli jarrupääsylinterin vuoro.
Niinkuin kuvasta näkee, ei jarruputki meinannut irrota suosiolla. Ja tottakai se oli se taakse menevä.



Lähti lopulta

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #95 : 07.12.2018 - klo:10:03 »
Onhan se just näinkin. Ja monesti kädetkin on niin paskaset, että mielummin ottaa sen rätin käteen, kun luurin.
Mutta yritän kyllä kuvata mahdollisimman paljon, niin helpottaa sitte kasausta.. ;)

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 557
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #94 : 04.12.2018 - klo:22:00 »
Mukava katsella näitä projektikuvia  :) Itse jos joskus intoutuu tekemään niin yleensä ei jaksa siinä touhussa paljon kuvia räpsiä...

Joku oli taiteillu shifterin kiinni näin!...
Erityisesti tällaset veivaukset pitäis nähdä, mieluiten video, buhaha!    ;D
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #93 : 04.12.2018 - klo:18:23 »
Joku oli taiteillu shifterin kiinni näin!





Eka heftattu kiinni ja sitte reilusti massaa ruosteisen levyn päälle >:(




Tankin irrotus oli seuraavana vuorossa. Pyysin kaverin jeesaa. Apukädet ei ollut yhtään pahitteeksi taka-akseliston ja tankin irrotuksessa. Siellä oli kuitenkin x määrä bensaa jäljellä.



Tankki oli tosi hyvässä kunnossa, joten hiomapaperilla läpikäynti riitti. Mulla sattui olemaan maalia, niin vetäsin samantien muutaman kerroksen niskaan.





BW 9 bolt




Tältä näytti takakontin pohja kevyen harjauksen jälkeen. Ei mitään pahempaa.





Vuoden '99 Hesari löyty baksin pohjalta. Ihan luettavissa.. ;D


« Viimeksi muokattu: 04.12.2018 - klo:18:31 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #92 : 04.12.2018 - klo:15:05 »
Tässä vierähti reilu puoli vuotta edellisestä päivityksestä, joten korkea aika aktivoitua.
Nää on vuoden takasia, eli on täs projektissa tapahtunutkin, vaikka hitaasti etenee..

Apparin puolelta pohja näytti tältä, niin sisustaahan siinä piti alkaa purkamaan.






Ei mitään kovin mielekästä hommaa  :-\


Tällanen sieltä paljastu

Kaasupolkimen vierestä löyty tämä klommo. Ei ruostetta. Onko vaihteiston häntä kolahtanut, vai jollain mennyt hermot??