Kirjoittaja Aihe: Copper gold firebird -82  (Luettu 74518 kertaa)

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5418
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #183 : 01.05.2020 - klo:14:57 »
joskus on hyvä ottaa etäisyyttä ja aikalisä sekä hiukan neuvoo antavaa ni tulee se toisen vaunun ajatuskin mukaan. ite pyörittelin tos yks päivä vastaavan näköstä jakopää pakettii ja mietin et miten noi urat ja merkit oikeen menee. joutu oikeen ohjettakin viel vilkaseen et keksi miten noi merkit menee. sit ei täytys ku enää keksiä se syy miks se laitetaan ja mihin asentoon  :W
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007
13,709@148,99 Motopark 19.9.2020

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #182 : 01.05.2020 - klo:13:42 »
Eilen otin nokan ulos ja pyörittelin konetta, kun funtsin miten saan veivejä hiottua. No siinä kävi niin et päädyttiin naapurin talliin juomaan kaljaa ;D
Mikä oli helvetin hyvä, koska tänään kun menin talliin, niin laitoin nokan sisään ja tein kaikki ajatuksella rauhassa.
Kaikissa asennoissa pyörii, eikä ota nokkaan kiinni tai mihinkään muuhunkaan.

Cloyesin ohjeitten mukaan:

Factory



Advance



Retard



Kampiratas oli väärällä uralla ja siitä lähti vituiks koko homma. Joten asentajat voi samaistua etenkin tohon viimeseen ajotukseen :W

Tässä vielä noi kannet, mitkä sudin sillon samalla



Hyvää vappua kaikille :)


Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #181 : 30.04.2020 - klo:06:59 »
Eilen oli tarkotus asentaa ja ajoittaa nokka. Asennus meni liiankin helposti, joten siihen se sitte loppukin >:(
Ainakin 6 & 8 pytyissä ottaa nokan kärki kiinni kk "olkapäihin". Eikä tässä ajotuksen säädöllä selviä. Sen 4 astetta on pelivaraa molempiin suuntiin.
Voiko noista hioa materiaalia ainakin 2mm pois, vai kärsiiko tasapainotus miten paljon?
Tarkotus ottaa siivut veke molemmilta puolilta.

Tässä tasapainotus laput:




Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #180 : 27.04.2020 - klo:09:21 »
Pikkuhiljaa herää henkiin..


Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #179 : 27.04.2020 - klo:09:19 »
Mulla on tommonen kiristettävä panta kans ja ei mitään ongelmaa asennuksessa. Kai niitäkin on erilaisia

Varmaankin. Mullakin suju viime kerralla muistaakseni paljon iisimmin ja saatto olla sama laina pantakin. Tosin sylintereitä puolet vähemmän ja joku 10 vuotta sitte..

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5498
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #178 : 24.04.2020 - klo:18:48 »
Mulla on tommonen kiristettävä panta kans ja ei mitään ongelmaa asennuksessa. Kai niitäkin on erilaisia
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #177 : 24.04.2020 - klo:15:32 »
Tämmönen työkalu on hyvä tossa mäntien paikalleenlaitossa,hermo säästyy...   https://www.summitracing.com/parts/sme-904030

Arvaa vaan kävikö tommonen mielessä, kun noita asentelin :W
No seuraavalla kerralla tietää..

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2920
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #176 : 24.04.2020 - klo:12:58 »
Tämmönen työkalu on hyvä tossa mäntien paikalleenlaitossa,hermo säästyy...   https://www.summitracing.com/parts/sme-904030
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #175 : 24.04.2020 - klo:10:15 »
Tässäkin menty eteenpäin.
Kampiakseli löysi paikalleen ja istu niinkuin pitää. Joten asennusrasvat väliin ja välysten tsekkausta.

Runkolaakeri



Päittäisvälys. Kuva on muistaakseni ekasta mittauksesta. Välys muuttu, mutta pysy ohjearvossa.



Pukit momentissa. Testasin pyörimisen jokaisen pukin kiinnityksen jälkeen.



Sitte kankien laakerointi ja mäntien asennus. Kyl sitä sälää vaan kertyy pöydälle, kun kaikkee tarvii.



Kk laakeri



Mäntien asennuksessa kävi joka kerralla näin. Öljyrenkaan alimmainen "tukirengas" luiskahti aina lohkon pinnalle. Joten niitä sai naputella sylinterin puolelle. Eipä ne puristusrenkaatkaan oikein ekalla yrityksellä uponneet. No tulihan tsekattua renkaiden asento uudelleen, kun asennuskalun kanssa joutu jumppaamaan.





Oli pikkasen verenpainetta nostattavaa hommaa ja piti käydä huilimassa sisällä välillä. Parempi näin, niin jakso keskittyy, eikä menny renkaat paskaks. ;D
Täytyy vielä kattoo mäntien välykset sylinteriin nähden.








Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #174 : 17.03.2020 - klo:19:38 »
Tänään sain kolme mäntää rengastettua. Tallissa on nyt sellanen 7 astetta, niin se motivoi suht ripeeseen työskentelyyn.

Männänrenkaat


Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #173 : 16.03.2020 - klo:21:01 »
Just tulin tallista. Sain männät kankiin kiinni. Noitten Wisecon spiral loxien kanssa oli vähän haasteita, mutta suju yllättävän hyvin.
Osa meni nopeestikin paikoilleen. :)

Mäntä



Kanki


Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #172 : 16.03.2020 - klo:20:56 »
Jep, 6" kanget I-profiililla

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4813
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #171 : 16.03.2020 - klo:16:08 »

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2920
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #170 : 16.03.2020 - klo:15:59 »
Aika matala puristuskorkeus männissä.
Sbc gen1 350/383 yleensä 1.54-1.56".
Vai onko noiden lohkojen dekkikorkeudessa eroja?
Olisko 6" kanget?
There is no easy answer, just easy questions...

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4813
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #169 : 16.03.2020 - klo:15:49 »
Nämä:

Pistons: Wiseco Fully Forged. High Performance for street/strip use.
Piston Size: 4.030" (.030 Over)(383 actual CID)
Dome Volume: -10cc Dish Top RD. D-Cup
Compression Height: 1.140
Piston Material: Forged 2618 Aircraft Alloy

Aika matala puristuskorkeus männissä.
Sbc gen1 350/383 yleensä 1.54-1.56".
Vai onko noiden lohkojen dekkikorkeudessa eroja?
« Viimeksi muokattu: 16.03.2020 - klo:15:51 kirjoittanut Fenix »