Kirjoittaja Aihe: Copper gold firebird -82  (Luettu 31978 kertaa)

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #95 : 07.12.2018 - klo:10:03 »
Onhan se just näinkin. Ja monesti kädetkin on niin paskaset, että mielummin ottaa sen rätin käteen, kun luurin.
Mutta yritän kyllä kuvata mahdollisimman paljon, niin helpottaa sitte kasausta.. ;)

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 438
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #94 : 04.12.2018 - klo:22:00 »
Mukava katsella näitä projektikuvia  :) Itse jos joskus intoutuu tekemään niin yleensä ei jaksa siinä touhussa paljon kuvia räpsiä...

Joku oli taiteillu shifterin kiinni näin!...
Erityisesti tällaset veivaukset pitäis nähdä, mieluiten video, buhaha!    ;D
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #93 : 04.12.2018 - klo:18:23 »
Joku oli taiteillu shifterin kiinni näin!





Eka heftattu kiinni ja sitte reilusti massaa ruosteisen levyn päälle >:(




Tankin irrotus oli seuraavana vuorossa. Pyysin kaverin jeesaa. Apukädet ei ollut yhtään pahitteeksi taka-akseliston ja tankin irrotuksessa. Siellä oli kuitenkin x määrä bensaa jäljellä.



Tankki oli tosi hyvässä kunnossa, joten hiomapaperilla läpikäynti riitti. Mulla sattui olemaan maalia, niin vetäsin samantien muutaman kerroksen niskaan.





BW 9 bolt




Tältä näytti takakontin pohja kevyen harjauksen jälkeen. Ei mitään pahempaa.





Vuoden '99 Hesari löyty baksin pohjalta. Ihan luettavissa.. ;D


« Viimeksi muokattu: 04.12.2018 - klo:18:31 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #92 : 04.12.2018 - klo:15:05 »
Tässä vierähti reilu puoli vuotta edellisestä päivityksestä, joten korkea aika aktivoitua.
Nää on vuoden takasia, eli on täs projektissa tapahtunutkin, vaikka hitaasti etenee..

Apparin puolelta pohja näytti tältä, niin sisustaahan siinä piti alkaa purkamaan.






Ei mitään kovin mielekästä hommaa  :-\


Tällanen sieltä paljastu

Kaasupolkimen vierestä löyty tämä klommo. Ei ruostetta. Onko vaihteiston häntä kolahtanut, vai jollain mennyt hermot??


Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #91 : 02.05.2018 - klo:10:36 »
Hioin moottorin tukipalkkia ja siinä samalla kattelin, et kyl toi laatikko pitää irrottaa ja olis se hyvä tää palkkikin tiputtaa alas. Helpottaisi kummasti asioita.
Tuli vähän sellanen fiilis, et nyt lyödään päätä seinään, kun yritän selvitä muka helpolla. :-\
Joten aikalisä ja uus plani.

Sitä lähdettiin sitte toteuttamaan.
Eka tiputin sen palkin, joka on kuudella pultilla kiinni.


Moottorin tukipalkki

Sen jälkeen oli vuorossa pyöränkoteloitten massanpoisto. Mikä oli todella persiistä! m-


Huomatkaa kuvassa ergonominen työistuin :W

Sitte puutavara ostoksille. Pätkin noi kuvan 2x4 liikkeessä olevalla sirkkelillä määrämittaan.


Kyllä Saabin konttiin mahtuu! :)

Puupalikoista kasasin tällasen.


Prototyyppi ilman ruuveja

Kävin Biltemasta hakemassa 3000kg pukkiparin, niin on vähän järeämpää pukkia auton alla. Näillä saa kivasti korkeuttakin.


Uudet pukit

Pienten vastoinkäymisten jälkeen sain lopulta nostettua auton telineitten ja pukkien päälle.
Olis ollut apukädet paikallaan, mut eipä sitä viittinyt kysellä kuka pääsee jeesaa. ::)


Nyt on kivasti työskentelytilaa auton alla \m/ Rakensin tunkille kanssa jalustan, mikä nostaa sen 10cm.

Seuraavaksi irrotin laatikon. Tän kanssa joutu taas vähän kikkailemaan. Ja hikikarpalot muodostu otsalle, kun operoin kahta tunkkia vuorotellen.
Lopulta paketti tuli nätisti alas tunkin kyydissä.


Otin sen irti vähän pitemmällä hännällä, eli torque armin kanssa ;D

Siinä se venailee siirtoa johonkin pois tieltä.


TH-700






Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #90 : 13.04.2018 - klo:13:45 »
Iskarin yläpään kiinnikkeiden alta paljastu siistiä pintaa.



Oikea



Vasen

Syylärin kehikkoa joutu sen sijaan hioa vähän enemmän.



Kehikko

Kurkistus runkopalkkien sisään. Kuvattu edestä puskurin takaa.





Akun alapuolelta näytti tältä.



Alapuoli

Eka satsi uutta palikkaa saapu. :-P



Tarkoitus hommata Fel-pron performance sarjan kannentiivisteet noitten tilalle. Oli sen verran edullinen tiivistesarja, että ostin koko setin.

Kesäkuun alussa näytti tältä.



Työmaa



« Viimeksi muokattu: 13.04.2018 - klo:13:50 kirjoittanut Chemical man »

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #89 : 05.04.2018 - klo:20:39 »
Kun nyt kerta kone häipy tieltä pois. Niin tarkoitus oli fiksaa konehuone kaikin puolin ja maalata korin väriseksi.



Siitä lähtee purku. Elettiin maaliskuuta 2017.

Valojen sähköjä. Merkkasin kaikki piuhat ja releet mahdollisimman hyvin.



Johtohässäkkä

Ohjausboxin irroitusta. Eka yritin ulosvetäjällä saada linkkiniveltä irti pitman-armista. Mutta ei tullut mitään. Joten kaupan kautta ostamaan järeämpää työkalua.



Pitkällä Murtohaarukalla homma suju



Simpukka pumppuineen

Kyllähän noita ruostepaikkoja löyty. Enimmäkseen pinta ruostetta, ei mitään pahaa tullut vielä vastaan.



Hiominen aloitettu

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #88 : 05.04.2018 - klo:20:37 »
Kiitos kaikille! :)

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1040
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #87 : 27.03.2018 - klo:21:58 »
Hyvältä näyttää! m/
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,Madz28.com tune,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotckiss 1"/sway bars

Ex Pontiac Trans Am GTA 5.7 1989
    Cadillac Eldorado Convertible 1966
    Dodge Coronet 383 Magnum 1974

Poissa Anders

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 419
  • Sukupuoli: Mies
  • Välillä menee hyvin, yleensä normaalisti...
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #86 : 27.03.2018 - klo:21:55 »
Ylin kuva napsittu Billnäsin ruukissa! m/ m/
Pontiac Trans Am -97
Chevy Astro Van -90
Työkalu Fiat Ducato -17 2,3 180hp

Ex. Pontiac Firebird Convertible V6 3.8 -99

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #85 : 27.03.2018 - klo:21:48 »
Erittäin asiallinen.  8)
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10054
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #84 : 27.03.2018 - klo:20:55 »
 m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2499
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #83 : 27.03.2018 - klo:15:34 »
Hieno väri.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #82 : 27.03.2018 - klo:12:54 »
No niin, nyt sain vihdoin ja viimein päivitettyä koko projekti osion. Osa vanhoista kuvista oli hävinnyt, joten laitoin uusia tilalle.
Sekä lisäilin tekstiä sinne, missä oli jäänyt vähän torsoksi. Samalla otin photobucketin uudestaan käyttöön.

Tässä vielä vähän parempilaatuisia kuvia vuodelta 2016, kun olin saanut auton enemmän omannäköiseksi.



Varaosia hakemassa.. ::)






Poissa Chemical man

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Copper gold firebird -82
« Vastaus #81 : 02.01.2018 - klo:22:21 »
joo ainakin loppupään kuvat näkyy. melkohurja on toi nokan kuluman vaikutus nostoon :o mut hyvä tosta on rakentaa ku perusta on ehjä m/
Jep, se on kyllä hurja.
Tein päätöksen,että jos lohko ja kannet on ehjät käytän niitä. Lohko on 2-pulttinen, ostin ARPn studit sinne. Kannetkin oli ehjät, eikä tarvitse seetejä tehdä. Vanhat venttiilit menee, 1 kpl piti hommata uusi, samoin quide platet ja studit ok.

Muuten olisin hommannut -87 -> lohkon ja kyllähän toi uudempi tekniikkakin kutkutteli. :-P