Kirjoittaja Aihe: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!  (Luettu 6999 kertaa)

Poissa Arveccio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 88
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #20 : 01.02.2016 - klo:11:43 »
10 pulttisiin löytyy palikkaa vaikka kuinka verrattuna tuohon aussien 9 pulttiseen. Ja tottakai orkkis rumpujen vaihtaminen orkkis levyihin on aika monta kertaluokkaa näppärämpää kuin vaihtaa orkkislevyt toisenlaisiin levyihin kun ei niitä backung plate lätkiä löydy ihan jokanurkalta.
Pontiac Firebird TransAm 305tpi -86
Chevrolet C10 fleetside scottsdale -81
Audi A6 avant 2.0TFSI -07
Suzuki Intruder VL1500LC -98
Honda Shadow 600 -94

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5972
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #19 : 28.01.2016 - klo:20:56 »
Ebaystä löytyy aika hyvin purkuosina 89-97 f-bodyjen levyjarruja. Kaverin -89 Camaroon hommattiin -89 levyt kaikkine hiluineen millä korvattiin rummut. Muutaman satkun tais jäädä maksamaan. Ne on ne satuloiden bräketit, ts. backing platet mitkä on tärkeät. Ne kun on, niin satuloita ja levyjähän löytyy mistä vaan eikä maksa paljoa.
Ja Borgin 9 pulttisessa ja GM:n 10 pulttisissa on eri bräketit vaikka jarrut on muuten täysin identtiset.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #18 : 28.01.2016 - klo:15:19 »
On joo.
Onhan noissa pari mäntää enemmän, mutta silti.
Eiköhän noi tule vielä tuosta halpenemaan kun innokkaimmat ovat omansa saaneet ja tilauskanta pienenee.
-89 350 HSR formula

Poissa Arveccio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 88
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #17 : 28.01.2016 - klo:14:50 »
Bigbrake on näköjään saanut 3gen takajarrusetit  myyntiin.
http://www.bigbrakeupgrade.com/Rear_Brake_Kits.html

Ompahan muuten melko karkeat hinnat etusarjoihin verrattuna. :o
Pontiac Firebird TransAm 305tpi -86
Chevrolet C10 fleetside scottsdale -81
Audi A6 avant 2.0TFSI -07
Suzuki Intruder VL1500LC -98
Honda Shadow 600 -94

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10355
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #16 : 26.01.2016 - klo:16:31 »
Jos muistan oikein niin korjasin käsijarrun hitsaamalla lisää rautaa tohon kohtaan ja hyvin on toiminut sen jälkeen :)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #15 : 26.01.2016 - klo:16:20 »
Bigbrake on näköjään saanut 3gen takajarrusetit  myyntiin.
http://www.bigbrakeupgrade.com/Rear_Brake_Kits.html
-89 350 HSR formula

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #14 : 26.01.2016 - klo:12:20 »
Noi käsijarrut on kyllä huonoja.
Kerron vielä oman kikan miten sai elvytettyä ne menemään katsastuksesta läpi.
Tappiin joka painaa mäntää, pidensin hitsaamalla 3mm. pidemmäksi.
Vastapuolella on säätöruuvi (nro.11)  ja totaalisen jumissa.
Sen olisi voinut porata auki ja tehdä uuden kierteen, mutta jäi silloin tekemättä ja  patenttina laitoin sinne sopivan kokoisen mutterin väliin, jolloin sain sitäkin puolta ulommaksi.
Ja näin pala puristuu levyä vasten tasaisemmin.
Käsijarruvaijerit otin pois kardaanitunnelin katossa olevista ohjainkouruista ja jätin ne kulkemaan ilmassa.
Kourut hankaa ja kuluttaa vaijeria.
Uudet palat ja hyvät levyt niin meni läpi katsastuksesta kerran.
Seuraavana kesänä ei ja silloin riitti vain kitinänvaimennusmattojen liimaminen hieman kuluneiden palojen taakse.
Eli pienestä on kiinni ja kuskinpuoli oli mullakin huonompi.
Sinne laitoinkin kahdet matot.





« Viimeksi muokattu: 26.01.2016 - klo:12:23 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa Arveccio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 88
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #13 : 26.01.2016 - klo:11:08 »
Tuolta:
http://www.flynbye.com/catalog/c18_p1.html
Näkyy löytyvän muunnospalaa jos jonkinnäköstä. ne 9 pulttisen takajarrut on v-mäiset. Oon tapellu 2 katsastusta käsijarrun kans kun kuskin puoli ei ota. Aatostelin vaihtaa juurikin tuolta flynbyeltä palikat ennen seuraavaa leimaeläinvierailua.
Pontiac Firebird TransAm 305tpi -86
Chevrolet C10 fleetside scottsdale -81
Audi A6 avant 2.0TFSI -07
Suzuki Intruder VL1500LC -98
Honda Shadow 600 -94

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5972
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #12 : 27.12.2015 - klo:15:11 »
Käyköhän LS-mallin takajarrut kuin suoraan 3geniin...? Ois ainakin yksinkertainen käsijarrukenkä-systeemi ja sen myötä yksinkertainen jarrusatula... Taitaa olla ainakin eri mittaiset (lyhyemmät) vaijerit.

Ei ihan suoraan, mutta kevyellä harrastuksella kyllä. Pullarengas-miehille LS-takajarrut huono vaihtoehto, kun ei mahdu enää 15" vanteet.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2015 - klo:15:31 kirjoittanut Z-mo »
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2987
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #11 : 27.12.2015 - klo:14:35 »
Käyköhän LS-mallin takajarrut kuin suoraan 3geniin...? Ois ainakin yksinkertainen käsijarrukenkä-systeemi ja sen myötä yksinkertainen jarrusatula... Taitaa olla ainakin eri mittaiset (lyhyemmät) vaijerit.


PS. Kaverilla vois olla Veten jarruosia jouten jos kiinnostaa http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=66315.0
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5972
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #10 : 27.12.2015 - klo:11:43 »
82-88 oli käytössä 10.5" takalevyt ja rautasatulat. Nämä oli täysiä susia jo alusta alkaen, uusinakin oli useampaa takaisin kutsua korjaamolle näiden jarrujen takia.
89-92 tuli käyttöön 11.5" takalevyt ja alumiinisatulat. Nämä olikin käytössä oikeastaan -98 asti 4geneissä.
82-88 jarrujen päivitys 89-97 tyylisiin on bolt on päivitys, oliskohan yhen reiän joutunu poraa jomman kumman takasatulan jarruletkun kiinnitysklipsille.
Kunhan vaan katsoo että 10-pulttiseen perään tulee 10-pulttisen backing plate ja Borg&Warneriin tulee Borg&Warnerin backing plate... 
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Sonus

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Chevrolet Camaro IROC-Z28. 350 Tpi. vm.1987
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #9 : 27.12.2015 - klo:04:30 »
TransNAM:illa on ideaa tossa vastauksessa, jarru pedaali oireilee hieman tohon tyyliin ja olenkin ruvennut epäileen että pääsylinteri on paskana. En rupee korjaus sarjaa vaihtaan, vaan sukkana uusi. Ei tarvi ihmetellä ja kohtalisen edullisia tuntuu olevan, ainakin orkkikset. Taka satulat, taakse menevä jarrulinja ja taka-akselin päällä haaroittuva linja molemille puolille (rosteri putket) sekä käsijarru vaijerit, kaikki toi on tulossa uutta. Satuloitten kohdalla vielä miettiä että laitanko orkkikset vai jotku vähän paremmat.

Nupalta myös hyvä postaus ja pisti ajatteleen että jos up gradettais takasatulat parempiin. Esim. Year One, Summit, tai Classic Industries tarjoo jos jonkinmoista sarjaa tai pelkkää satulaa.

Parilla kaverilla ollu aikonaan just samanlaista ongelmaa omien autojen kaa. Toinen oli Camaro ja toinen Firebird ja molemmissa just sama satula ku itellä. Sit ku leimalla jarrut oli antanu taakse huonot arvot, niin oli se helvetillinen urakka löytää jarrut takas. Camarossa oli takasatulat jumittunu ja Firebirdissä pääsylinteri ei toiminu oikein.

Muutenkin ihme juttu miks ne on Gm:llä laittanu 3gen F-bodyihin ainakin kolmea erilaista takasatulaa levyjarruille. Ainakin jotkin varaosa kirjat tuntee vuoden 1987 Camaroon kolmea erilaista takasatulaa ja oman auton Service manuaalikin tuntee kaks eri takasatula mallia. Taka-akseli ainakin vaikuttaa siihen, että minkälaiset jarrusatulat on. 10 pulttiselle perälle on oma ja Borg & Warnerin perälle oma ja yksi erilainen takasatula on optio juttu, muistaakseni Corvetesta lainattu.
Chevrolet Camaro IROC-Z28. 350 Tpi +330hp.
Harley-Davidson FLHTCUI Ultra Classic Electra Glide 1996.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2987
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #8 : 26.12.2015 - klo:13:49 »
Olenkin ruennut epäilemään että vika on tehostajassa tai "jakotukissa" mistä jarruputket lähtee.
Tehostaja ei vaikuta jarrujen puuttumiseen mutta pääsylinteri voi kylläkin vaikuttaa jos takapiirin mäntä päästää läpi. Huomaa yleensä polkimessa jos painuu pikkuhiljaa alaspäin kun pitää pänninkiä tai menee kerralla liian syvälle.
Näissä ei ole ristikkäiset piirit vaan etu-taka.
Jos jalkajarruun ei tuu tarpeeks painetta niin jää männät/palat liian kauas ja samalla puuttuu käsijarrukin.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6815
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #7 : 26.12.2015 - klo:10:19 »
Ameriikanpojilla ollut samaa vikaa ja (rauta)satulassa vika  http://www.thirdgen.org/forums/brakes/496004-87-iroc-z-rear.html

GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa rokzetä

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2203
  • Sukupuoli: Mies
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #6 : 25.12.2015 - klo:23:06 »
kumiletkut turvonnu lähes umpeen.
opel astra g-body