Kirjoittaja Aihe: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!  (Luettu 7290 kertaa)

Poissa Sonus

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Chevrolet Camaro IROC-Z28. 350 Tpi. vm.1987
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #5 : 25.12.2015 - klo:22:24 »
Nesteet liikkuu linjoissa ihan normaalisti ja ilmaus toimi myös ihan kuten kuuluu. Männät liikkuu ihan hyvin / normaalisti nesteen voimalla ja satulassa oleva käsijarruvaijerin vipua kääntämällä mäntä lähtee heti nousemaan. Minkäänlaista vikaa en takasatuloista löytänyt ja korjaus-sarjat vaihdoin joka tapauksessa, mutta siltikään takajarruja ei löydy/ takajarrujen teho on ihan olematon.

Olenkin ruennut epäilemään että vika on tehostajassa tai "jakotukissa" mistä jarruputket lähtee.
Chevrolet Camaro IROC-Z28. 350 Tpi +330hp.
Harley-Davidson FLHTCUI Ultra Classic Electra Glide 1996.

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5189
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #4 : 24.12.2015 - klo:21:31 »
tuliko sinne takapäähän neste ihan normaalisti kun ilmasit järjestelmää? kokeilitko satulaa irrallaan jos kaveri painaa jarrua ni liikkuuko männät satulassa?
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Sonus

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Chevrolet Camaro IROC-Z28. 350 Tpi. vm.1987
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #3 : 24.12.2015 - klo:09:49 »
Kiitos F350 vastauksesta ja eipä toi sun postaaman linkin tehostaja paketti ollu pahankaan hintanen. Jos ei tolla sun niksillä korjaannu ja ei enää muuta keksi, niin taidan hommata koko tehostajan uuden. Hinta ei ollu mielestäni ollenkaan paha :)

Mutta en usko että vika on siinä. Ennen auton seisontaan laittoa jarrut toimi todella hyvin ja auto pysähtyi ku seinään. Ja jarrunesteiden väihdon ja ilmaamisen jälkeen tuli toikin käytyä läpi. Mutta pitää vielä kuitenkin kokeilla auttaisiko asiaan.

Isot pojat kertonu ja muutamalla ystävällä on ollut samaa helvetin painia noitten takaleyjen kanssa ja kukaan ei oikeen osaa kertoa mikä niissä on. Takalevyt on kuulemma osottautunu akilleen kantapääksi näissä 3gen. Camaroissa ja Firebirdeissä ja muistaakseni Fierossa on samat hilut kans, ainakin taka satulat on varaosakirjoissa samat. Kahdella ystävällä kävi samalla lailla, eli autot oli seissy talven ja sit keväällä leimalle niin takajarrut hukassa ja toinen auto tuli kuntoon satuloiden korjaus-sarjalla ja toinen kaveri hommas muistaakseni Wilwoodilta joka nurkkaan uudet hilut ja käytännössä koko jarrujärjestelmän.

Mielestäni helvetin hyvät jarrut ihan vakionakin, kun vaan satuis toimiin ;) Noin normi cruisailua silmälläpitäen.
Chevrolet Camaro IROC-Z28. 350 Tpi +330hp.
Harley-Davidson FLHTCUI Ultra Classic Electra Glide 1996.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4925
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #2 : 24.12.2015 - klo:06:32 »
Olisko mennyt takapiirin lukko päälle, joka jarrujärjestelmän vuototilanteessa pitää edes etujarrut toiminnassa. Palautetaan pääsylinterin alla olevan "jakotukin" päässä olevasta kumitutista painamalla. Näkyy tuossa kuvassa:
http://www.sae-speed.com/store/p386/67-74_F%2FX_BODY_DISC_BRAKE_CONVERSION_11%22_BOOSTER_MASTER_CYLINDER_VALVE_KIT.html

Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Sonus

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Chevrolet Camaro IROC-Z28. 350 Tpi. vm.1987
APUA!! Camaro IROC-Z. Levytakajarrut ei toimi!!!
« Vastaus #1 : 24.12.2015 - klo:02:21 »
Morjesta!!!

Eli kysessä on 1987 vuoden Camaro IROC-Z28 ja tekniikana on mukavasti piristetty 350 tpi. Laatikko kiristetty Th-700R4 ja perä on Borg & Warnerin murikka.

Auto ollut seisonnassa noin kolmevuotta käyttämättömänä moottorin ja laatikon uudelleen rakentamisen takia eli auto ei ole liikkunut hieman yli kolmeen vuoteen. Kone ja laatikko saatiin takaisin paikoilleen loppukesällä 2015 ja kun auto taas kävi ja kukkui, niin vein auton leimalle ja kaikki muu oli kaksatuksessa ok, mutta takajarrut puutuivat kokonaan.

Autossahan on alkuperäiset levyjarrut joka nurkassa ja etujarruissa oli voimat hyvin tallella, mutta takajarrut ei sanoneet yhtään mitään. Ei toiminut pedaalista eikä seisontajarru kahvasta. Nesteet molemmissa piireissä on uudet, sekä jarrupalat on myös uutta vastaavat, myös levyt on puhdistettu pitkän seisonnan jälkeen.

Takajarrujen korjauksen aloitin sillä, että irroitin takajarrut ja puhdistin osat päältä todella hyvin. Aukaisin sylinterit ja vaihdoin alkuperäistä vastaavat korjaus-sarjat, hioin toisen puolen sylinterin sisäpinnalta juuri ja juuri silmäänpistävän korroosio jäljen ja hioin myös männät tonnisella vesihiomapaperilla. Männät molemissa satuloissa oli täysin uutta vastaavat ja sylinterien seinämät myös.
Satuloihin uudet korjaus-sarjat sisään, uudet maalit päälle ja uudet käsijarru vaijerit paikoillen. Uudet nesteet sisään, jarrujen ilmaus tosi moneen kertaan ja käsijarrun säätö.
Mutta kuten arvata saattaa ei löytyny jarruja takaa edelleenkään :( :(

Nyt sitten tuleekin kysymys, että mikä voisi olla vikana??? Kannattaako ostaa kokonaan uudet takajarru satulat taakse vai kannattaako vikaa rueta etsimään jostain muista jarujärjestelmän osista. Sinäänsä kovin montaa vikaa tai osaa ei Camaron jarrujärjestelmään mahdu, mutta tulee liian kalliiksi rueta ostamaan uutta osaa toisensa perään, kunnes koko jarrujärjestelmä on uusi.

Jos jollakin on kokemusta tai ollut samoja ongelmia noitten 3gen. Camaroiden tai Firebirdien takalevyjarrujen kaa, niin otan apua kyllä mielellään vastaan.Todella hyvistä neuvoista saatan jopa maksaa jonkin pienen korvauksen, jos neuvo tuo ratkaisun.

P.s. Myös muu info kiinnostaa esim. taakse menevän jarrulinjan suurentaminen, onko viisasta??                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
« Viimeksi muokattu: 24.12.2015 - klo:02:47 kirjoittanut Sonus »
Chevrolet Camaro IROC-Z28. 350 Tpi +330hp.
Harley-Davidson FLHTCUI Ultra Classic Electra Glide 1996.