Kirjoittaja Aihe: Huomiovalot Pontiac.  (Luettu 9445 kertaa)

Paikalla Anders

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 221
  • Sukupuoli: Mies
  • Välillä menee hyvin, yleensä normaalisti...
Vs: Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #9 : 10.02.2016 - klo:08:00 »
Sellaiseksi minäkin meinasin muuttaa, mutta auto on viime kesänä leimattu sellaisenaan, en viitsinyt lähteä hirveesti muokkaamaan. Katsurit kun ny on mitä on, monesti tuntuu et mennään enemmän fiiliksellä ja pärstäkertoimella ku sillä mitä papereissa lukee. Etupäässä ei ollu minkäänlaisia parkkeja kunnes lisäsin ne sisemmissä umpioissa olevat mutta nehän näkyy vain luukkujen ollessa auki. Olen joskus nähnyt sellaisia drl:iä missä on intergroidut parkit mutta eihän niitä löydy silloin kun niitä tarvii. Oli tyydyttävä vaihtamaan uusiin samanlaisiin.
Pontiac Trans Am -97
Työkalu Fiat Ducato -17 2,3 180hp

Ex Pontiac Firebird Convertible V6 3.8 -99

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2451
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #8 : 09.02.2016 - klo:22:48 »
Virrat päällä > DRL:t päällä. Parkit (tai parkit ja ajovalot) päälle > DRL:t sammuu. Katkaisijaa ei tarvitse ja ajovalot tulee kytkettyä hämärällä kuten pitääkin, kun mittareista ei saa enää selvää.
Tuohan se on se virallinen kytkentä. DRL-t EI SAA palaa ajovalojen kanssa yhtaikaa ja takavalot on valoisalla vapaaehtoiset.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa RaiRai

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 264
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #7 : 09.02.2016 - klo:14:21 »
En ymmärrä miksi näitä kytketään näin vaikeasti.

Idea lienee että DRL-valot syttyy automaattisesti ja minkään muun valon ei tarvitse palaa samalla. Valojen lisäksi tarvitaan piuhaa, sulake ja vaihtava rele. Virrat päällä > DRL:t päällä. Parkit (tai parkit ja ajovalot) päälle > DRL:t sammuu. Katkaisijaa ei tarvitse ja ajovalot tulee kytkettyä hämärällä kuten pitääkin, kun mittareista ei saa enää selvää.

Takavaloista ei ole mitään hyötyä valoisalla. Jarruvalotkin huomataan paremmin jos muut takavalot pimeänä.

Ja tämä luonnollisesti ihan ikioma mielipide, sekoitettuna tosiasioilla :)
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa tempera

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
  • Sukupuoli: Mies
  • Kyllä se siitä karvottuu! :)
Vs: Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #6 : 09.02.2016 - klo:12:58 »
Mulla menee valot niin että kun huomiovalot on päällä niin nappulasta parkit päälle niin syttyy huomio/sumuvalot ja taakse valot. Sitten ajovaloilla aukeaa luukut. Kun vedän viiksestä pitkät päälle huomiovalot sammuu.
Tempera 2005

Paikalla Anders

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 221
  • Sukupuoli: Mies
  • Välillä menee hyvin, yleensä normaalisti...
Vs: Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #5 : 31.01.2016 - klo:20:26 »
Tässä olisi toinen versio, eli parkkiasennossa syttyy drl:t, ajovaloasennossa ne sammuu ja samalla syttyy parkki sisempään umpioon, eli periaatteessa lisäpitkään. Drl: motonjetin perussarja, ohjaimen heivasin samantien koska se ei toiminut oikealla tavalla, korvasin releellä.
Pontiac Trans Am -97
Työkalu Fiat Ducato -17 2,3 180hp

Ex Pontiac Firebird Convertible V6 3.8 -99

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2451
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #4 : 29.01.2016 - klo:13:46 »
Tänään tuli mittaristoon ongelma kun nopeus ja kierrosmittari sekä trippimittari meni pimeeksi. Myös pensamittari. Itse taulun valot pelaa, Tiistaina on aika yhteen pajaan mikä on erikoistunut jenkkiautoihin. Siellä asentaja tuumi että joku tinaus liitoksessa on pettänyt. Onks sulla kokemuksia moisesta?
Ei oo kokemuksia mutta kuulostaa siltä että puolesta mittaristosta kadonnu virrat. Voi hyvinkin olla kosketus/kylmäjuotosvika. Kannattaa toki sulakkeet tarkistaa ensin. Mittaristo=INSTR tai IP.


Itse asiassa "nykyautoissa" (alkaen 90-luvulta) yleensäkin on melko paljon mittaristovikoja sitä mukaa kun elektroniikka on lisääntyny.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa tempera

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
  • Sukupuoli: Mies
  • Kyllä se siitä karvottuu! :)
Vs: Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #3 : 29.01.2016 - klo:13:32 »
Tänään tuli mittaristoon ongelma kun nopeus ja kierrosmittari sekä trippimittari meni pimeeksi. Myös pensamittari. Itse taulun valot pelaa, Tiistaina on aika yhteen pajaan mikä on erikoistunut jenkkiautoihin. Siellä asentaja tuumi että joku tinaus liitoksessa on pettänyt. Onks sulla kokemuksia moisesta?
Tempera 2005

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2451
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #2 : 29.01.2016 - klo:13:00 »
Sumareilla ejellu Ponulla päivisin aina. Ei ne luukut avonaisina kovin hienot oo...
Vielä kun viittis ottaa ohjauksen virtalukolta tai laturilta niin säästyis muistamiselta.
Pontiac TransAm, LS1, 328rwhp
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 115 '04 !!Myytävänä!!
MB Vito 120 '07

Poissa tempera

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
  • Sukupuoli: Mies
  • Kyllä se siitä karvottuu! :)
Huomiovalot Pontiac.
« Vastaus #1 : 29.01.2016 - klo:07:41 »
Jo kertaalleen poistetut sumuvalot otin uudelleen käyttöön. Toimivat nyt päivävaloina. Parkit ja sumuvalokatkaisija päällä niin palaa myös takavalot. Testattu on ettei häikäise ketään. Voi ajella luukut kiinni päivisin.
Toi kuskinpuoleinen valoluukku menee nyt kunnolla kiinni kun sinne vaihdettiin moottori uusine rattaineen.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2016 - klo:01:05 kirjoittanut tempera »
Tempera 2005