Kirjoittaja Aihe: Camaroon/Trans amiin LS kone?  (Luettu 19138 kertaa)

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #14 : 12.03.2016 - klo:23:18 »
Mikä on ollu 2gen Firebirdin tehokkain mylly? 455SD = 290hv SAE netto? Trafi haluaa kertoa sen 0.9:llä, niin silloin saadaan nykypäivän DIN hevoset, eli lopputulos 261hv. Siihen sitten +20%, eli 313hv.

70-71 vuosimalleissa tais olla jotain 345hv -myllyä tarjolla, mutta noin vanhat hevoset täytyy kertoa 0.7:lla. Eli jäädään tuon 455SD:n alle.

Mutta siis ei tuo muutoskatsastus ole mikään ongelma, ellei siitä väkisin halua tehdä vaikeaa. LS2 tai mikä vaan konepellin alle, siihen vähän aftermarket imusarjaa ja fuel railia yms. niin siitä tulee ns. omavalmistemoottori. Viet auton tehopenkkiin, mistä jarrutetaan autosta tuo maksimissaan 313hv. Eihän sille mitään voi jos tehon mittauksessa sattuu olemaan erittäin kuristava ilmanotto paikallaan?
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #13 : 12.03.2016 - klo:22:27 »
"Kumottavan rakennemuutospäätöksen mukaan ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon
ei saa muutoksen jälkeen olla milloinkaan pienempi kuin 7 kg/kW. Kohdassa 2.1 mahdollistetaan
jo alunperin tehokkailla autoilla suhde muutettavaksi minimissään arvoon 5 kg/kW. Muutoksella
ei arvioida olevan merkittäviä heikennyksiä liikenneturvallisuuteen, mutta sillä vähennettään
hieman poikkeuslupien tarvetta.

Määräys tulee voimaan 1.10.2015."

http://www.trafi.fi/filebank/a/14434...amisest a.pdf

Uskomatonta!

Eli 1600 kiloiseen 2 gen trans amiin saa tuolla 5kg/Kw kaavalla laittaa..

 1600kg / 5kg = 320Kw = 435hp ?

Onko oikein?

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4019
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #12 : 12.03.2016 - klo:19:55 »
Oliko se niin, että auton sai erikoisluvalla muuttaa vastamaan mallisarjan tehokkainta?

Ilman erikoislupaa saa virittää yhtä paljon tehoa, kuin mallisarjan tehokkaimmassa on +20%.
Linkissä vielä ohje teho/painosuhteesta.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000901422.html
Jarrujen tulee vastata tuolloin vähintään mallisarjan tehokkainta.

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=12189.0

En ole perehtynyt mikä on käytäntö vanhan ja nykyisen tehostandardin suhteen, mutta olettaisin että kyllä sen ls2 sinne saa viimeistään hyvin perustein poikkeusluvalla.
-89 350 HSR formula

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #11 : 12.03.2016 - klo:19:14 »
Tämä LS swappi kiinnostaa minuakin.

Onko mitään laillista keinoa asentaa 400 heppainen LS2 esim. 1977 Trans amiin?

Oliko se niin, että auton sai erikoisluvalla muuttaa vastamaan mallisarjan tehokkainta? Mikä oli 2gen trans amien tehokkain?

Mitä sanoo laki, jos tuo USA:sta valmiiksi LS2 swäpätyn laitteen?




Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #10 : 12.02.2016 - klo:20:06 »
Hot Rod Garage asentaa ´79 Camaroon 5.3 litrasen: https://www.youtube.com/watch?v=OyuAXsqaqfA
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jeba

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #9 : 09.02.2016 - klo:20:24 »
Ei ole paha rasti. Jos yhtään pysyy työkalut kädessä niin ei vaadi muuta kuin mielenkiintoa aihetta kohtaan. Elämäni ensimmäisen moottoriswapin tein omaan ´87 Camaroon, siihen tuli LS1 ja T56 manuaali 5.7 TPI:n ja automaatin tilalle. Vakio LS1 pitkillä peltisarjoilla antaa noin 370hv koneesta ja kerää varttimaililla 175km/h loppunopeutta. Ja vie maantieajossa heittämälle alle 10l/100km.
Kaverin ´89 Camarossa on kiinni 5.3 mistä dynotettiin Racer´s Placen moottoridynossa 394hv mutta siinä onkin vaihdettu jo mieto virinokkakin peltisarjojen lisäksi.
5.3 on kyllä lyömätön hinta/tehosuhteessa. Voit nostaa sen tehotavoitteen 350 hummasta vaikka tuohon 400 hevoseen, ei tee todellakaan tiukkaa.
5.3:sen kanssa joutuu tekemään hiukan enempi töitä, nimittäin öljypohja ja imusarja pitää vaihtaa LS1-tyylisiin. Samoin jos pitää trukin apulaitteet, niin laturi on sen verran ylhäällä että nappaa konepeltiin kiinni. Joko siirtää laturia alemmas tai reikää konepeltiin. Tai vaihtaa LS1 apulaitteet. LS-swappeja on tehty 3geneihin niin paljon, että kaikkiin "ongelmiin" löytyy useampi ratkaisu.

Katsastusta turha pelätä, saa kyllä kilpiin laillisesti.


No niin nyt tuli asiallista tietoa!  :) Kyllä tässä varmaan nyt joutuu rueta sopivaa aihioo etsimään  ;)

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #8 : 09.02.2016 - klo:19:50 »
Tekniikka swappeja on tullu jonkin verran tehtyä, niin en usko että tämäkään mikään ihmeellinen suoritus olisi, vai?

Ei ole paha rasti. Jos yhtään pysyy työkalut kädessä niin ei vaadi muuta kuin mielenkiintoa aihetta kohtaan. Elämäni ensimmäisen moottoriswapin tein omaan ´87 Camaroon, siihen tuli LS1 ja T56 manuaali 5.7 TPI:n ja automaatin tilalle. Vakio LS1 pitkillä peltisarjoilla antaa noin 370hv koneesta ja kerää varttimaililla 175km/h loppunopeutta. Ja vie maantieajossa heittämälle alle 10l/100km.
Kaverin ´89 Camarossa on kiinni 5.3 mistä dynotettiin Racer´s Placen moottoridynossa 394hv mutta siinä onkin vaihdettu jo mieto virinokkakin peltisarjojen lisäksi.
5.3 on kyllä lyömätön hinta/tehosuhteessa. Voit nostaa sen tehotavoitteen 350 hummasta vaikka tuohon 400 hevoseen, ei tee todellakaan tiukkaa.
5.3:sen kanssa joutuu tekemään hiukan enempi töitä, nimittäin öljypohja ja imusarja pitää vaihtaa LS1-tyylisiin. Samoin jos pitää trukin apulaitteet, niin laturi on sen verran ylhäällä että nappaa konepeltiin kiinni. Joko siirtää laturia alemmas tai reikää konepeltiin. Tai vaihtaa LS1 apulaitteet. LS-swappeja on tehty 3geneihin niin paljon, että kaikkiin "ongelmiin" löytyy useampi ratkaisu.

Katsastusta turha pelätä, saa kyllä kilpiin laillisesti.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jeba

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #7 : 09.02.2016 - klo:17:43 »
Vielä ei ole mitään konetta eikä autoakaan, mutta tarkotus ois hommata mielellään rullaava camaron/trans amin kori johon sovittaa uudempaa tekniikkaa.

Tekniikka swappeja on tullu jonkin verran tehtyä, niin en usko että tämäkään mikään ihmeellinen suoritus olisi, vai?

Paikalla F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4609
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #6 : 09.02.2016 - klo:17:22 »
Mikä kone sulla nyt on ja mikä on tehotavoite? Vaikka 5.3:n onkin edullinen, on sen sovittaminen oma hommansa, 350:stä TPIstäkn saa mukavasti tehoa bolt on osilla.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Jeba

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #5 : 09.02.2016 - klo:17:05 »
Vaparina ois tarkotus pysyä ainakin aluksi :W Noissa 5.3 taitaa tehot pyöriä 300hp tuntumassa vakiona?

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6944
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #4 : 09.02.2016 - klo:17:00 »
onhan ne laillisia...
5,3 + ahdin  m/
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Pontiac trans am 4,9 V8 turbo -81
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 hinuri -86
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa Jeba

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #3 : 09.02.2016 - klo:16:58 »
No ei ainakaan noi 5.3 hirmu kalliita oo. Mutta semmosenko laittaminen on lainpuitteissa mahdollista?

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6944
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #2 : 09.02.2016 - klo:16:29 »
onhan niitä laitettu....mutta on vaan kallis tekniikkapaketti   :)

jos maksat itsesi jäseneksi niin pääsee jäsenosioihin ja siella on mm rakenteilla olevia ls1 3g autoja tai ainakin yksi joka varmaan neuvoo jos kyselet  ::)
« Viimeksi muokattu: 09.02.2016 - klo:16:32 kirjoittanut avogta-89 »
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Pontiac trans am 4,9 V8 turbo -81
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 hinuri -86
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa Jeba

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Camaroon/Trans amiin LS kone?
« Vastaus #1 : 09.02.2016 - klo:15:46 »
Hakua ja googlea käytetty kissojen ja koirien kanssa mutta vastausta en ole löytäny. Saako esim. kolmos koppaseen camaroon laittaa laillisesti LS1 moottorin? Lähinnä tehot mietityttää että meneekö pikkasen yli sallitusta? Katellu olen myös noita 5.3l tekniikoita joita olis enemmän ja halvemmalla tarjolla, mutta mitä tehoja ne luovuttaa? Haaveissa ois camaro ja siihen vähän nykyaikasempi tekniikka ~350hp vapari tehoa.