Kirjoittaja Aihe: 4L60E Speed Sensor  (Luettu 5883 kertaa)

Poissa Firebird95

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4L60E Speed Sensor
« Vastaus #8 : 24.05.2016 - klo:08:45 »
Rockautosta tilasin niin tuli kohtuuhintaan kun oli muutakin varaosaa samaan tilaukseen. Mallinumeroita en muista, mutta tuolta on helppo katsella niitä osia kun laittaa vaan merkin, mallin ja vuosimallin kohdilleen niin se tarjoilee listan sopivista osista.

Mulla meni turhaa aikaa ja vaivaa tuonkin kohteen korjaamisessa kun piti rassata 3-4 kertaa. O-renkaan vaihtamisesta huolimatta aina vaan tiputteli parin tipan verran ja meinashan se olla vaikeaakin huomata mistä se oikeasti vuotaa.
-95 Firebird LT1 + 4L60E

Poissa Huhankolli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 4L60E Speed Sensor
« Vastaus #7 : 23.05.2016 - klo:19:21 »
Mulla ei riittänyt pelkkä o-renkaan vaihtaminen. Öljyä pukkasi pihalle sähköliittimen pinniä pitkin, joten ainoa vaihtoehto oli uusia koko anturi.
Mistä tilasit, ja minkälainen tuossa on. Yritin varovasti ottaa irti, mutta vaikutti olevan aika lujassa. Joten vois olla viisain tilata uusi?

Poissa Firebird95

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4L60E Speed Sensor
« Vastaus #6 : 23.05.2016 - klo:17:22 »
Mulla ei riittänyt pelkkä o-renkaan vaihtaminen. Öljyä pukkasi pihalle sähköliittimen pinniä pitkin, joten ainoa vaihtoehto oli uusia koko anturi.
-95 Firebird LT1 + 4L60E

Poissa Huhankolli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 4L60E Speed Sensor
« Vastaus #5 : 16.05.2016 - klo:09:49 »
Kiitos, pitää ryömiä auton alle kunhan nurmikko on kuivunut. Ja se ei oo tänään :)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2910
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4L60E Speed Sensor
« Vastaus #4 : 16.05.2016 - klo:09:46 »
Ei muuta kun haarukka pultteineen pois ja nitkuttamaan anturia irti. O-rengas löytynee paikallisesta hydraulipajasta tai varaosaliikkeestä ja jos ei niin voi tehdä metritavarasta.
Asennuksessa voi sipaista vähän jotain tiivisteliimaa vielä ympärille mutta ei mitään kovettuvaa tai oikeasti liimaavaa jos haluaa vielä joskus irti.
Osassa antureita lähtee kansi erikseen irti ja ite anturi erikseen kannen alta. Jos on purkautuva malli niin katso että tulee rojut oikeassa järjestyksessä ja oikein päin. Sinänsä ite anturia ei silloin ole edes pakko irrottaa kun tiiviste on kannessa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Huhankolli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 4L60E Speed Sensor
« Vastaus #3 : 16.05.2016 - klo:09:19 »
Juu peltihaarukalla on kiinni.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2910
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4L60E Speed Sensor
« Vastaus #2 : 16.05.2016 - klo:09:17 »
Ainakin vanhemmissa on koko anturin ympärillä iso o-rengas mikä tuntuu olevan jonkinsortin tyyppivika vuotamaan.
Irrotuksessa tulee vähän öljyä mutta ei paljon. Saattaa olla jonkunverran nitkuttaminen että lähtee pois jos ei oo kovin usein irroteltu.
Jos anturin kiinnitys on peltihaarukalla voi asennusvaiheessa taivuttaa peltiin vähän lisää pänninkiä.
Tämä ainakin -92 asti. 93-97 en oo varma onko samanlainen mutta luulis.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Huhankolli

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
4L60E Speed Sensor
« Vastaus #1 : 16.05.2016 - klo:08:01 »
-95 Näyttäis että ko. mötikkä vuotaa vähän öljyä. Onko porukka joutunut kyseisen mötikän kanssa tekemisiin? Sain paikallisen laatikko velhon kautta tiivisteen, joka olikin ihan pieni "stefa", mutta ilmeisesti möykkyyn kuuluu myös o-rengas. Googlettelin, mutta vähän löytyi kuvia saati räjäytyskuvaa. Malleja on ilmeisesti moneen lähtöön, tai ilmeisesti uudempia ja vanhempia.