Kirjoittaja Aihe: 3gen avo Firebirdin ikkunoiden säätöä, tiivisteitä ja ovisaranat  (Luettu 4901 kertaa)

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6923
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Onnistuu ovea irroittamatta.
Jousenpuristin https://www.ebay.com/p/19022760384  helpottaa kummasti operaatiota.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 730
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Onko joku tällä foorumilla vaihtanut nuo saranatapit irroittamatta ovea kokonaan?
Tälläkin foorumilla oli ohjeet, että koko ovi irti. Samoin useimmissa videoissa on ovi ja jopa lisäksi etulokari irti.

Ko homma on edessä, tappisarja odottelee jo pöydällä.

Tuntuisi fiksummalta, jos saranoita ei tarttisi irroittaa. Vähemmän säätämistä tod näk olisi tiedossa.

Olen vaihtanut mutta valitettavasti en 3 G F-bodyyn. Chryslerin about vastaavan kokoisen oven tapit vaihdoin siten että
- etulokari pultaten irti, jotta sai paremmin tilaa vasaralle/tuurnalle ja ei pelkoa että ovi osuu lokariin. Ei ollut kovin paha homma irroittaa.
- hydraulitunkki pehmikkeineen oven alle ja pari kaveria oli siinä vaiheessa kun totesin että tapit kyllä lähtee irti. Se pehmike oli jääkiekko johon viilasin keskelle sellaisen vekin, joka meni sitten ovipellin alareunaa vasten.
- tunkki sekä ne heebot piti avoinna olevaa ovea paikoillaan kun naputin tapit ja holkit irti sekä sitten uudet rasvan kanssa tilalle. Yksi selvinpäin oleva kaveri luultavasti riittää.

Suunnilleen vastaava hommeli lienee 3 genneriin mutta voihan siinä toki joku eritavalla olla.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa osilpi

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Onko joku tällä foorumilla vaihtanut nuo saranatapit irroittamatta ovea kokonaan?
Tälläkin foorumilla oli ohjeet, että koko ovi irti. Samoin useimmissa videoissa on ovi ja jopa lisäksi etulokari irti.

Ko homma on edessä, tappisarja odottelee jo pöydällä.

Tuntuisi fiksummalta, jos saranoita ei tarttisi irroittaa. Vähemmän säätämistä tod näk olisi tiedossa.
Pontiac Trans Am GTA WS6 5.0 TPI
MY 1991, valmistettu 19.4.1990

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Luulis saavan. On yleinen vaiva.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Gebes

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
Saakos esim. Us partsilta ko. Korjaussarjaa?
-88 Avo Tulilintu

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Ikkunalle löytyy säätöä joka suuntaan kun ottaa oviverhoilun pois. Yhensortin säätösuo kun joka topparia ja kiskoa saa säädettyä peilikolmiota myöten. Menee jokunen tunti helposti jos oikein alkaa hieromaan... Samalla tarkistaa oven yläreunan lasinpidikkeiden huovan kunnon.
Oven saranaan saa korjaussarjan eikä oo kalliita. Tulee uus tappi ja puslat. Taitaa onnistua asennus saranaa irroittamattakin. Ovi auki ja tukee sen niin ettei tipahda kun vanhan tapin irrottaa. Vaikka joku joutilas kaveri pitämään varmuudeks. Etulokasuojan takareuna kannattaa teipata ettei tee jälkiä oveen jos sattuu osumaan.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Gebes

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
Onko mitään vinkkejä ko. hommiin?
Ikkunat on miten sattuu ja tiivisteetkin pitäis vaihtaa ja kuskin alasaranalle jotain tehä.
-88 Avo Tulilintu