Kirjoittaja Aihe: 4 gen etu alatukivarsien uretaani helat  (Luettu 10970 kertaa)

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: 4 gen etu alatukivarsien uretaani helat
« Vastaus #5 : 26.07.2016 - klo:12:32 »
Joo sain vaihdettua alapallon ja samalla vaihdoin tukivarsien takimmaiset helat uretaanisiin. Etummaisiin jäi uudet kumiset, eipä nuo taida niin koville joutua. Aika simppeli homma, takimmaisiin ei tarvita vanhasta helasta muuta kuin keski osa. Suosittelen hommaan wurthin puukkosahaa, loppu kuorinta mattoveitsellä, 3minuutin homma.

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4989
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: 4 gen etu alatukivarsien uretaani helat
« Vastaus #4 : 24.07.2016 - klo:15:54 »
alkuperäsessä on päätyprikat sovitteella holkissa eli ne saa irti jotrn ei tarvii keskimmäistä osaa halkasta vaan kaikki menee päistä pujottamalla sit prikat päätyihin ni paketti on kasassa. omassa käytin vanhat sisäholkit muuta ku kaivo ne puslasta irti ja anto kaasupillillä lämmintä ni vanhan kumin pysty kuorimaan pois varsinki ku tei rautasahalla viillon kumiin hollkkiin asti ennen lämmitystä.
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: 4 gen etu alatukivarsien uretaani helat
« Vastaus #3 : 23.07.2016 - klo:21:22 »
Täytyykö keskimmäinen osa halkaista että saa laitettua? Onko täysin hullu ajatus että ottaisi mitat molemmista holkeista teettäisi vastaavat, ehkä jopa kestävämmät rungot? Ulkokehät kiinteäksi tukivarteen, olisi kiva jatkossa tiputella helat paikoilleen. Keskimmäisen osan pystyisi tekemään halkaisematta jos käyttäisi aluslevyjä päissä. Enkä näe syytä miksi pitäisi alkuperäiseen pystyä palamaan.

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 318
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4 gen etu alatukivarsien uretaani helat
« Vastaus #2 : 22.07.2016 - klo:19:47 »
Juu alkuperäisistä käytetään molemmat holkit. Paras tulee kun sorvaa rosteriset sisäholkit. Niissä alkuperäisissä on huono pinnanlaatu ja niitä joutuu hiomaan siloisemmiksi. Noi on helpoin vaihtaa kun antaa nestekaasutöhöllä lämpöä sen verta että ensin jollain tapilla painamalla sisäholkki pois ja isommalla tapilla se koko kumipusla irti. Lämpöä kun on riittäävsti niin ei tarvii käyttää voimaa.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
4 gen etu alatukivarsien uretaani helat
« Vastaus #1 : 22.07.2016 - klo:19:37 »
Olisi alapallonivelien vaihto edessä, tuli samassa mieleen kaappiin jääneet uretaani helat etu alatukivarsiin. Googlettamalla en löytänyt kuvia asentamisesta. Tarvitseeko nuo alkuperäisestä helasta sen peltikuoren vai ainoastaan keskiosan? Mihin väliin punainen rengas tulee? Jos jollain olisi kuvia tai ehkä alkuperäinen energy suspensionin ohje tallessa niistä olisi iso apu.

Eihän tuossa montaa osaa ole muttei käy järkeen mulle. Googlesta haetuissa kuvissa en ainakaan peltikuorta näe, esim: http://www.camarozone.com/forum/attachment.php?attachmentid=4876&d=1314352080