Kirjoittaja Aihe: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?  (Luettu 24734 kertaa)

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5860
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #24 : 12.06.2016 - klo:09:44 »
Tuohon putkitukivarteen ei käy tavalliset puslat on umi performancen osia. Moog on sileällä pinnalla.
Vetäset migilla hitsipalon tukivarteen niin se krymppäytyy , hiot siistiksi ja maali päälle ja prässäät nivelen reikään.
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up LS2 and
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor northstar

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #23 : 12.06.2016 - klo:09:11 »
Melkein suosittelen uutta osaa. Yläreunasta näyttäisi olevan jotain lohjennut. Mulla ei ole ollut pallonivelet irti tukivarsista, en tiedä kuuluuko tuohon ylös lukkosokka vai onko pelkällä puristuksella kiinni.  Eiköhän tohon käy ihan orginaali pallonivel, ostat moogien nivelen kestää ja on rasvanipatkin.

Tuohon putkitukivarteen ei käy tavalliset puslat on umi performancen osia. Moog on sileällä pinnalla.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #22 : 12.06.2016 - klo:09:06 »
Melkein suosittelen uutta osaa. Yläreunasta näyttäisi olevan jotain lohjennut. Mulla ei ole ollut pallonivelet irti tukivarsista, en tiedä kuuluuko tuohon ylös lukkosokka vai onko pelkällä puristuksella kiinni.  Eiköhän tohon käy ihan orginaali pallonivel, ostat moogien nivelen kestää ja on rasvanipatkin. 

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #21 : 12.06.2016 - klo:06:56 »
Tälläinen vahinko oli käynyt kuskin puolen tukivarren puslan kehälle oli kulunut pilalle epäilen että ei ollut kunnolla pohjassa saakka ja kolahtelun syynä oli varmaankin tuo kun pusla pomppi ns. irrallaan kolossaan kun tuli sopiva töyssy. Nyt on tavalliset tukivarret kumipuslilla alla. Huomasi kyllä kun keulan nosti ylös niin kuskin puolen tukivarren pusla tipahti alaspäin. Tuosta ei taida saada käyttökelpoista vai kuinka? Tukivarressa ei ole muuten mitään vikaa kaikki kunnossa mutta jos kehä on paskana ei paljon uusi puslakaan taida auttaa.


Eihän sulla mitään hätää ole, alapallonivel irronnut. Prässät uuden tilalle laitat muutaman pisteen alapuolelle hitsillä. Kylmä rätti päälipuolelle ei pääse rasvat ja kumi palamaan.

Jep täytyy miettiä tuo vanha puslakin on muuten ok vähä kehässä kulumaan voisi toimia noinkin kun prässää puslan tiukkaa ja laittaa ruuvi lukitteen lisäksi kehälle ja pari hitsi täppään estoksi.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2016 - klo:06:58 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #20 : 11.06.2016 - klo:19:47 »
Tälläinen vahinko oli käynyt kuskin puolen tukivarren puslan kehälle oli kulunut pilalle epäilen että ei ollut kunnolla pohjassa saakka ja kolahtelun syynä oli varmaankin tuo kun pusla pomppi ns. irrallaan kolossaan kun tuli sopiva töyssy. Nyt on tavalliset tukivarret kumipuslilla alla. Huomasi kyllä kun keulan nosti ylös niin kuskin puolen tukivarren pusla tipahti alaspäin. Tuosta ei taida saada käyttökelpoista vai kuinka? Tukivarressa ei ole muuten mitään vikaa kaikki kunnossa mutta jos kehä on paskana ei paljon uusi puslakaan taida auttaa.


Eihän sulla mitään hätää ole, alapallonivel irronnut. Prässät uuden tilalle laitat muutaman pisteen alapuolelle hitsillä. Kylmä rätti päälipuolelle ei pääse rasvat ja kumi palamaan.

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #19 : 11.06.2016 - klo:19:37 »
Tälläinen vahinko oli käynyt kuskin puolen tukivarren puslan kehälle oli kulunut pilalle epäilen että ei ollut kunnolla pohjassa saakka ja kolahtelun syynä oli varmaankin tuo kun pusla pomppi ns. irrallaan kolossaan kun tuli sopiva töyssy. Nyt on tavalliset tukivarret kumipuslilla alla. Huomasi kyllä kun keulan nosti ylös niin kuskin puolen tukivarren pusla tipahti alaspäin. Tuosta ei taida saada käyttökelpoista vai kuinka? Tukivarressa ei ole muuten mitään vikaa kaikki kunnossa mutta jos kehä on paskana ei paljon uusi puslakaan taida auttaa.

Kuva 1. pusla


Kuva 2. kehä tukivarsi


Kuva 3. kehä tukivarsi

« Viimeksi muokattu: 11.06.2016 - klo:19:39 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6069
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #18 : 07.05.2015 - klo:22:07 »
Käytä sitä samaa pulttia mikä siellä nytkin on kiinni.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #17 : 07.05.2015 - klo:19:32 »
Uskaltaisin väittää että vakiopultit sopii.

Jeps, niinhän tuossa spohnin ilmossa lukee tuli huonosti luettua tekstiä...

Spohn teksti
Don't use your old rusty mounting bolts when installing an aftermarket panhard bar on your 1982-2002 F-Body Camaro and Firebird (if you managed to get the nuts off without breaking the bolts!).
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4403
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #16 : 07.05.2015 - klo:19:21 »
Uskaltaisin väittää että vakiopultit sopii.

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #15 : 07.05.2015 - klo:19:01 »
Käykö vakiopultti spohn panhardille, kun en tajunnut tilata spohnilta pulttipakettia samalla ja ajattelin viikonloppuna pistää osia takapäähän kiinni...?

Vakiopultti on
GM 11516933 Rear Axle Tie Rod Bolt
http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-GM-11516933-Rear-Axle-Tie-Rod-Bolt-/181393007284

Spohn pultti on
http://www.spohn.net/shop/1993-1997-GM-F-Body/Suspension/Panhard-Bars/Panhard-Bar-Mounting-Hardware-Kit.html

Kävin kaupoilla niin peruskaupoista ei vastaavaa löytynyt ei ollut pulttiliikkeet auki.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #14 : 03.04.2015 - klo:10:24 »
Vastaillaan ittelle ja muiden tiedoksi, jos tulee vastaan samojen osien laittoa, niin syynä on toi KYBin kiinnitysraudan alapään pusla/runko on, niin paksu, että ei mahdu pesään.  ;D Täytyy tsekkailla UMI tuotteita olen havainnoinut, että siihen mahtuisi.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #13 : 03.04.2015 - klo:09:27 »
Onko kokemuksia tällainen teksti löytyy esitteestä: Note: Will not work with KYB shocks
(onneksi en tilannut tuulispäänä alatukivarsia), mitähän mahtanee tarkoittaa miksi ei käy kybbit?

Note: Will not work with KYB shocks
http://www.spohn.net/shop/1993-1997-GM-F-Body/Suspension/Tubular-Front-A-Arms/Tubular-Front-Lower-A-Arms-with-Del-Sphere-Pivot-Joints.html
« Viimeksi muokattu: 03.04.2015 - klo:09:30 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10591
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #12 : 22.03.2015 - klo:19:48 »
Elikkä summaan asiat, niin saadaan auton peräpää valmiiksi joskus tässä kevään aikana, voi heittää kommentteja jos jokin asia ei hyvä tai on ok:

- adjustable torque arm on jo kiinni ja alumiininen driveshaft on jo kiinni,
- madallusjouset eibach pro-kit ja iskarit kyb agx (nämä laittamatta),
- panhard tanko uretaanipuslilla joista säädettävä malli parempi kuin säätämätön on tilaamatta (merkki: spohn performance),
- jäykemmät kallistuksen vakaajat uretaanipuslilla ja koiranluilla (nämä laittamatta, merkki: spohn performance),
- pitkittäiset tukivarret uretaanipuslilla (nämä laittamatta paketti tulossa, merkki: spohn performance).
Säädettävä panhard ehdottomasti koska sulle tulee madallusjouset.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #11 : 22.03.2015 - klo:18:45 »
Elikkä summaan asiat, niin saadaan auton peräpää valmiiksi joskus tässä kevään aikana, voi heittää kommentteja jos jokin asia ei hyvä tai on ok:

- adjustable torque arm on jo kiinni ja alumiininen driveshaft on jo kiinni,
- madallusjouset eibach pro-kit ja iskarit kyb agx (nämä laittamatta),
- panhard tanko uretaanipuslilla joista säädettävä malli parempi kuin säätämätön on tilaamatta (merkki: spohn performance),
- jäykemmät kallistuksen vakaajat uretaanipuslilla ja koiranluilla (nämä laittamatta, merkki: spohn performance),
- pitkittäiset tukivarret uretaanipuslilla (nämä laittamatta paketti tulossa, merkki: spohn performance).

Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5097
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Tuunatut tukivarret/tankot ymv. osat...?
« Vastaus #10 : 22.03.2015 - klo:18:34 »
Muutamia muita osia oli kuitissa jotka eivät minusta viittaa tankoihin oli adjustable torque arm 84-02 GM F-BODY (1kpl) ja driveshaft alumn (1 kpl).
Eli kardaanin viereen tuleva säädettävä vääntövarsi ja alumiini kardaani m/
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!