Kirjoittaja Aihe: Kardaani täristää?  (Luettu 14685 kertaa)

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6781
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Kardaani täristää?
« Vastaus #4 : 31.08.2016 - klo:08:51 »
Oodeella joku etsi syytä epämääräiseen tärräykseen 2genissä, tais vaihtaa yhtä ja toista ja lopuksi vika tais löytyä turbiinistä.... jotenka, vetolevy? kytkimessä jokin?
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 769
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kardaani täristää?
« Vastaus #3 : 31.08.2016 - klo:08:20 »
Milloin tärinä esiintyi ensimmäisen kerran?
Kardaanin irroituksen, ristinivelen / renkaan vaihdon jälkeen?
Jos tärinä alue loppuisi taas kovemmalla nopeudella, esim. 120-140kmh, voisi se viitata renkaaseen / vanteeseen.
Jos tärinä vain pahenee vauhdin kasvaessa, niin yksi syyllinen voisi olla ristikon kupissa poikittain oleva laakeri.
Ja etenkin jos tärinä alkoi sopivasti esim. ristikon vaihdon jälkeen.
Tuossa nyt pari ideaa alkuun.
Mitään ylimääräisiä ääniä ei mistään kuulu?

Täryyttänyt muistaakseni jo jonkin aikaa, mutta ehkä selkeemmin välityksen vaihdon jälkeen. Pienemmissä vauhdeissa siis ei mitään ongelmaa eikä kiihdyttäessäkään. 120 ja yli niin rupeaa täristämään / resonoimaan hyttiin..mitään kardaaniin ei ole vaihdettu ristikoita jne.
* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4015
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kardaani täristää?
« Vastaus #2 : 30.08.2016 - klo:22:08 »
Milloin tärinä esiintyi ensimmäisen kerran?
Kardaanin irroituksen, ristinivelen / renkaan vaihdon jälkeen?
Jos tärinä alue loppuisi taas kovemmalla nopeudella, esim. 120-140kmh, voisi se viitata renkaaseen / vanteeseen.
Jos tärinä vain pahenee vauhdin kasvaessa, niin yksi syyllinen voisi olla ristikon kupissa poikittain oleva laakeri.
Ja etenkin jos tärinä alkoi sopivasti esim. ristikon vaihdon jälkeen.
Tuossa nyt pari ideaa alkuun.
Mitään ylimääräisiä ääniä ei mistään kuulu?
« Viimeksi muokattu: 31.08.2016 - klo:05:20 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 769
  • Sukupuoli: Mies
Kardaani täristää?
« Vastaus #1 : 30.08.2016 - klo:21:27 »
Elikkäs mitä tuolta ekana kannattais lähteä katsomaan, pidemmä aikaa jo havainnut että suuremmissa vauhdeissa (120km/h ja siitä ylöspäin alkaa resonoida ja täristää aikalailla koriin ) ensin ajattelin johtuvan renkaista , mutta kyllä se taitaakin voimansiirrosta jurista..välitys perään vaihdettu ja silloin viimeksi ollut kardaani irti, merkattiin kyllä kohdan ja samoihin kiinni. Olisiko siis epätasapainossa vai voisiko jokin nivel esim tehdä tuota.? Pienemmissä vauhdeissa ei huomaa mitään.. Ja autona siis -95 z28 T56sella
* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!