Kirjoittaja Aihe: lt1 -93 map anturin arvot  (Luettu 15601 kertaa)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10368
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: lt1 -93 map anturin arvot
« Vastaus #5 : 24.12.2018 - klo:13:29 »
I have come to read useful information that makes me feel good at this time.
Näköjään botti onnistunut rekisteröitymään m-
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3003
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: lt1 -93 map anturin arvot
« Vastaus #4 : 02.09.2016 - klo:08:56 »
Sikäli järkevää tuo mapin ilmoittaminen absoluuttisena paineena 0-100kPa että on AJAESSA noin suurinpiirtein verrannollinen moottorin kuormitukseen/kaasun asentoon prosentteina.
Ainakin helppo muistisääntö.

Elohopea ei ole verrannollinen yhtään mihinkään eli pitää muistaa asteikkoa ulkoa.


100kPa = n. 1bar = n. 1Atm = ulkoilma = läpät täysin auki vaparissa
50kPa = läpät puolillaan
lähes 0 = moottorijarrutus läpät kiinni
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: lt1 -93 map anturin arvot
« Vastaus #3 : 31.08.2016 - klo:22:04 »
En tiedä miten TECH ilmoittaa mutta MAP-arvo voidaan ilmoittaa monella tavalla. Suhteessa ilmanpaineeseen (n. 100kpa merenpinnalla) tai absoluuttisena paineena tai alipaineena.
Eli:
(-)33kpa alipainetta jolloin imusarjassa vielä n. 67kpa.
absoluuttisena paineena jolloin ollaan 67kpa alle ulkoilman / 33kpa yli tyhjiön
ahdetuissa ahtopaineena yli ulkoilman jolloin alipaine on negatiivinen
ja ahdetuissa absoluuttisena paineena eli 33kpa ahto =133kpa.


Passaako näistä mikään?


Sitten vielä mmHg ja inHg versiot... ite suosin normaaleja 10-jaollisia painearvoja kun kotioloissa elohopean kanssa läträäminen ikävämpää ;D

Jeps, kiitti selvennyksestä :) Tällä selvisi sen verran että map on oikeissa arvoissa.  m/

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3003
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: lt1 -93 map anturin arvot
« Vastaus #2 : 31.08.2016 - klo:09:48 »
En tiedä miten TECH ilmoittaa mutta MAP-arvo voidaan ilmoittaa monella tavalla. Suhteessa ilmanpaineeseen (n. 100kpa merenpinnalla) tai absoluuttisena paineena tai alipaineena.
Eli:
(-)33kpa alipainetta jolloin imusarjassa vielä n. 67kpa.
absoluuttisena paineena jolloin ollaan 67kpa alle ulkoilman / 33kpa yli tyhjiön
ahdetuissa ahtopaineena yli ulkoilman jolloin alipaine on negatiivinen
ja ahdetuissa absoluuttisena paineena eli 33kpa ahto =133kpa.


Passaako näistä mikään?


Sitten vielä mmHg ja inHg versiot... ite suosin normaaleja 10-jaollisia painearvoja kun kotioloissa elohopean kanssa läträäminen ikävämpää ;D
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
lt1 -93 map anturin arvot
« Vastaus #1 : 31.08.2016 - klo:07:52 »
Olisi kysyttävää mapista. Oli tech2 kiinni, päästiin lukemaan livedataa. Map anturin arvo ihmetyttää, tyhjäkäynnillä jännite 1.25v ja 33 kPa. Jos ymmärsin oikein tuo on jo 30% vedossa näillä arvoilla?

No mittasin alipaineen imusarjasta mittarilla, sieltä on tasainen 19-20 inHg. Voltit täsmäävät tuolla alipaineella, mutta miksi ecm tulkitsee tuon 33 kPa?

Tästä kuvasta katsottuna voltit ja kilopascalit täsmäävät jos imusarjassa olisi 33 kPa ylipainetta. Vai onko kuvassa kyse 2bar mapista?

http://www.grumpysperformance.com/map_sensoroutp.gif