Kirjoittaja Aihe: 3Gen koneen irroitus  (Luettu 20641 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #22 : 24.07.2020 - klo:16:41 »
TÄRKEINTÄ näissä moottorien vaihdoissa on kuitenkin se, että kun sen entisen rautaisen moottorin sieltä nostaa pois, niin tarkistaa vielä pariin kertaan kun on takasinasennuksen aika, että se takaisin nostettava moottori on ALUMIININEN.
;D
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Gary Grand

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 55
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #21 : 24.07.2020 - klo:13:19 »
 :o
Karu kohtalo..
1988 Camaro

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6526
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #20 : 24.07.2020 - klo:12:49 »
TÄRKEINTÄ näissä moottorien vaihdoissa on kuitenkin se, että kun sen entisen rautaisen moottorin sieltä nostaa pois, niin tarkistaa vielä pariin kertaan kun on takasinasennuksen aika, että se takaisin nostettava moottori on edelleen rautainen. Nimittäin joillekin hölmömmille on käynyt niin, että kun se rautainen moottori on ollu pois, niin joku kelvoton on käynyt sen vaihtamassa muoviseen moottoriin, ja jos on vähä höselömpi kaveri niin eipä ne sitten oo sitä huomanneet ollenkaan että se arvokas moottori oli yön pimeinä tunteina vaihdettu Euroshopper tyyliseen halpis muovimoottoriin. Monesti sen on tajunnu vasta siinä vaiheessa kun se muovinen moottori on auton sisässä, ja sitten se masennus on verrattain ollut suuri, koska nämä muovimoottoriset ei sitten oikein päädy enää koskaan ajoon. Enkä ihmettele.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #19 : 24.07.2020 - klo:12:29 »
Ketjutalja on huomattavasti parempi kun sähköiset.
On tuntoa nostossa/laskussa ja saa vaikka millin kerrallaan.
Perustaljat maksaa muutaman kympin.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5424
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #18 : 23.07.2020 - klo:21:36 »
perus ketjutaljan jos saat kiinni ja auton siltanosturille niin et pääset tarvittaessa alle ja koppa liikuteltavissa pyörillään ajosiltojen päällä on sul ehkä paras mahollinen paikka. perus ketjutalja ilman sähköä on ehkä työläämpi mut mukavan tarkka tohon hommaan.
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007
13,709@148,99 Motopark 19.9.2020

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 182
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #17 : 23.07.2020 - klo:14:45 »
Täälläkin homma hoitu Motonetin norsulla. Auto tosin tallista osittain ulkona lankkujen päällä. Keulan ja nosturin väliin vaahtomuovia, niin yletti just. Apuna oli moottorinnostolaite, millä saa nostokulman säädettyä. Kätevä, Biltemasta parillakympillä.

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 985
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #16 : 23.07.2020 - klo:13:37 »
http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=64333.15 vastaus #323 eteenpäin näkee miten omasta otin 305+th700 pois.
1985 Buick Electra 5.0 rullaava prokkis
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1570
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #15 : 23.07.2020 - klo:13:15 »
Ihan perinteisellä ketjutaljalla irroitellut ja asennellut useampia isojakin patoja ongelmitta. Taljalla pata ilmaan ja lykkää auton alta pois.

Voimaa noissa on sen verran että edellisestä 2 genistä kun nostin pataa pois ja se hivenen jäkitti paikallaan, niin epähuomiossa nostin koko auton keulan ilmaan  :o
Chevrolet Chevelle -72 454cid Vortech V-7 YSI projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Paikalla F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5531
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #14 : 23.07.2020 - klo:12:19 »
Konepellin pumput kannattaa päästää irti, niin konepelti nousee pystyyn, saranoita ei tartte irroittaa. Helpottaa huomettavasti.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6526
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #13 : 23.07.2020 - klo:12:14 »
Keulapalan irroitus jeesaa kyllä todella paljon, ei oo ihan 5min homma mutta loppupeleissä voi jopa säästää aikaa kun jää turha ylimääräinen kikkailu pois nosturin kanssa.

Ite en kyllä irrottelisi turhanpäiten noitten kuminokkia mitkä muutenki maaliratkeamajälkiä täynnä aina  :)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6171
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #12 : 23.07.2020 - klo:11:57 »
Keulapalan irroitus jeesaa kyllä todella paljon, ei oo ihan 5min homma mutta loppupeleissä voi jopa säästää aikaa kun jää turha ylimääräinen kikkailu pois nosturin kanssa.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Paikalla Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4835
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #11 : 23.07.2020 - klo:09:37 »
Motonetin 1T nosturilla saatiin moottori pois.
Auto oli reippaasti korotettu ja nosturi ihan kiinni keulassa.
Takaisin asennus oli vielä ahtaampi ja otettiin keulapala pois.
Kohta pitäisi sama uusia pidennetyllä kärsällä.
Jos vaihteisto ja moottori tarkoitus ottaa yhtenä pakettina, niin olisi hermot koetuksella pidennetetyllä kärsällä.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2020 - klo:09:39 kirjoittanut Fenix »

Poissa osilpi

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #10 : 23.07.2020 - klo:09:09 »
Tuota ketjutaljaa minäkin mietin. Nostimen sivuilla kulkee isot teräspalkit, joita pitkin pystyy liu’uttelemaan 8x8” puuparruja, joita siellä on 3 kpl.
Ketjutalja vaan puuttuu, töistä voisi kyllö saada lainaksi sähkökäyttöisen.

Pontiac Trans Am GTA WS6 5.0 TPI
MY 1991, valmistettu 19.4.1990

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6526
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #9 : 23.07.2020 - klo:09:07 »
Sitä vähän tässä mietin, että mulla on tuo ajosiltanostin, joka nostaa siis koko auton renkaista. Auton on pakko olla sen päällä konetta poistettaessa, koska talli on sen verran pieni. Nostotasot saattaa olla vähän tiellä moottorinostimen kanssa (mallia Motoral), jos kerran nostopuomin pituus tahtoo loppua kesken jo muutenkin.

Täytyy varmaan jo valmiiksi miettiä siihen jatkopalaa.

Vaihtoehtoina on kuormaajan trukkipiikit, mutta nostotarkkuus ei ole niin hyvä.

Itellä kans vain 30 neliön talli ja auton alla aina Kiinan saksinostin. Mahtuu kyllä moottorin irrottaa vaan kätevin olisi moottorikäyttönen ketjutalja katossa, pitäs vaan asennella semmonen niin ois nostelu kätevää  :)

JOS jatkat sitä puomia nostimesta, niin muistathan olla varovainen. Nostopiste menee tukirenkaiden yli, eli vaara että nostin kippaa kasvaa. Me on nosteltu silleen että toinen kaveri ollu sitte nostimen toisessa päässä lisäpainona ettei lähe kippaa eteen. Mutta kippaahan se helpommin sivuillekin sitten. Ei missään nimessä voi suositella kyllä vaikka tolleenki on monta konetta nostettu ja laskettu. Mutta on persaukisten idioottien hommaa venkslata tommosella nostimella  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.07.2020 - klo:09:09 kirjoittanut BlackZ »
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa osilpi

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 3Gen koneen irroitus
« Vastaus #8 : 23.07.2020 - klo:08:45 »
Sitä vähän tässä mietin, että mulla on tuo ajosiltanostin, joka nostaa siis koko auton renkaista. Auton on pakko olla sen päällä konetta poistettaessa, koska talli on sen verran pieni. Nostotasot saattaa olla vähän tiellä moottorinostimen kanssa (mallia Motoral), jos kerran nostopuomin pituus tahtoo loppua kesken jo muutenkin.

Täytyy varmaan jo valmiiksi miettiä siihen jatkopalaa.

Vaihtoehtoina on kuormaajan trukkipiikit, mutta nostotarkkuus ei ole niin hyvä.
Pontiac Trans Am GTA WS6 5.0 TPI
MY 1991, valmistettu 19.4.1990